[Folding@home] Fysieke server met virtuele servers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:58
Goeden dag,

Ik zou ook graag willen beginnen met F@H
Ik heb 1 Fysieke server met daarop 4 Virtuele machines.

Is het verstandig om op al 5 de machines F@H te installeren.
Of kan ik het het beste alleen op de Fysieke machine installeren, of juist alleen op de virtuele ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:06

jeroenathome

Een regel tekst

Op alle 5 gaat naar mijn mening geen enkele voordeel geven. De rekenkracht wordt verdeelt over alle virtuele servers. Het resultaat zal niet gelijk zijn als 5 aparte servers. Op de fysieke server installeren is sowieso het verstandigst. Hierdoor raak je geen rekenkracht kwijt aan de overhead die virtualisatie met zich meebrengt.

Alleen vraag ik me af of het wel verstandig is om op die server de client te installeren. Ik ga ervan uit dat de virtuele servers ook nog voor iets anders gebruikt worden. Wanneer dat ook rekenintensieve taken zijn voor de server blijft er weinig over voor de F@H client om WU uit te rekenen. De deadline kan dan wel eens niet gehaald worden.

De keuze blijft wel aan jou om het wel of niet te doen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Oke inderdaad, klinkt wel logisch
Dan kan ik hem misschien het beste installeren op een VM die niks te doen heeft ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zie juist een enorm nadeel van het installeren op de gevirtualiseerde servers.

Gewoon op een normale PC heb je geen last van een F@H cliënt omdat de prioriteit van dit proces erg laag is. Elk ander proces zal dus voorrang krijgen boven F@H.

Doe je ditzelfde in een gevirtualiseerde omgeving dan is het een heel ander verhaal. De scheduler van de hypervisor heeft geen weet van de prioriteiten van processen in een virtuele machine. Met 4 virtuele machines zal dit dan tot gevolg hebben dat geen enkele machine (ooit) meer dan 25% van de beschikbare processorkracht ter beschikking zal krijgen.

Als je dit al doet dan moet je dit alleen doen op de fysieke machine zelf.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 05:37

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Vergeet het geheugengebruik van de FAH client ook niet. Als je VMs of de FAHclient geswapped moeten worden zal diens performance ook dramatisch zijn.

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Waar hebben we het hier over?

Gaat het echt om een server die wat doet? begin er dan niet aan, of je moet weten waar je mee bezig bent.

Of gaat het om een standaard pc of hobbyprojectje waar wat VM's op draaien die niet belangrijk zijn? dan is het OS wat direct de hardware aanspreekt in de meeste huis-tuin-en-keuken gevallen de beste plaatst om de client te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Het is een Dell PowerEdge T610 met 2 Quad core procs waar een RDS, Exchange 2013, 3CX Server en een Ahsay Backup Online server op draait.

Misschien toch maar niet doen dan
of misschien alleen op de Ahsay Backup online server die doet alleen om 2100 tien minuten iets

het is wel allemaal in "productie" is voor mijn eigen netwerk

Check dit en help mee!

Pagina: 1