OEM hdd hergebruiken

Pagina: 1
Acties:

• McMuffinpopper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09-2025
Hallo,

Ik was van plan om mijn oude Medion PC weg te doen en een game pc in elkaar te zetten, maar ik zou graag de hdd nog willen gebruiken, ik heb niet heel veel ervaring als het gaat om pc's in elkaar te zetten, maar ik heb begrepen dat er soms wel wat problemen kunnen voordoen als het om OEM producten gaat (ik neem aan dat het een OEM hdd is aangezien ik het kocht van Medion, maar verbeter me als ik het niet juist heb).
Mijn vraag is dus, is het gewoon mogelijk om de hdd voor een nieuwe pc te gebruiken? Kan ik het gewoon formateren en in mijn nieuwe pc zetten? Zullen er geen problemen voordoen als het gaat om compatibiliteit? Ik had namelijk ooit geprobeerd om mijn GTX 650 te vervangen door een HD 7850, maar dat was niet mogelijk aangezien het (de GTX 650) een OEM product is, ik weet dus niet zeker of zoiets ook kan gebeuren met een hdd.

Alvast bedankt! :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Raar verhaal want bij mijn weten is er geen enkel verschil, behalve dan non-oem oftewel retail in een leuke verpakking zit met wat schroefjes en een cdtje ofzo. Maar verder precies hetzelfde ding.

• McMuffinpopper
Ja ik wist het dus niet zeker, maar er zouden dus geen problemen moeten zijn?

• slein78
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:49
Gewoon erin hangen en formatteren, moet geen probleem zijn.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Er kunnen issues zijn met hitte productie van een bepaald type schijf, maar niet omdat het een OEM versie is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zal een SATA HDD hebben. Dat is de standaard, niet of het een OEM of retail is.

• McMuffinpopper
Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1