Toon posts:

Vraag m.b.t. gepaard gaan processor/moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een gebrek aan kennis en hoop hier wijzer gemaakt te worden. Ik vind het tijd om een nieuwe processor aan te schaffen en hierbij een moederbord waarop die goed zal functioneren. Met doel gaming.

De processor waarop mijn keuze valt en al bepaald is: Intel Core i7 4770

Het grof van mijn budget voor deze upgrade zal dus gaan naar de processor en ik vind dat goed zo. Nu wil ik dus proberen te besparen op een moederbord, en het minimum vereiste halen, alhoewel voor gaming doeleinden en wellicht de mogelijkheid om over een jaartje eens een nieuwe GPU op te zetten. Ik richt me voor de prijs van het moederbord dan op 50-100 euro. Mits het voldoende zou zijn.

Ik heb totaal geen verstand van moederborden, wat de minimum vereisten zijn om x processor erop te zetten of y videokaart.

Ik hoop dat er iemand met een voorstel kan komen, het zou mij aardig uit de brand helpen. Als het aan mij ligt ga ik gewoon op het goedkoopste af maar dan weet ik niet of die het trekt.

Groeten en alvast zeer bedankt!

• martijnnos
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volgens mij voldoet elk moederbord met socket 1150 (zelfde als de processor), aan deze eisen.
Waar ik nog op zou letten zijn welke aansluitingen je erop wilt, USB3, aantal sata enz.?, 2of 4 dimm sloten voor het geheugen, als je denk nu aan 8GB (2x4GB) genoeg te hebben kan je met 4 sloten nog eens 8GB erbij doen, of van 16 naar 32. Ligt allemaal net wat je er nog meer mee wilt gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Fijne uitleg, bedankt. Nu kan ik verder en weet ik waar ik op moet letten. Bedankt ook voor de extra punten richting sata en dimm!