Toon posts:

Geen verbinding maken met verboren netwerk [Windows 8]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik woon sinds een paar maanden op mezelf (begonnen met studeren) en mag gebruik maken van het internet van mn huisgenoot (ik betaal er ook voor). Hij heeft een draadloos netwerk, maar die is wel verborgen en beveiligd met een wachtwoord. Ik maak nu gebruik van het internet via een kabel, maar wil graag gebruik maken van het draadloze internet.

Als ik dit probeer in windows 8, ik vul alle gegevens in, gebeurd er vervolgens niets. Hij verbindt gewoon niet en geeft ook geen foutmelding o.i.d. Met mijn telefoon (android) en tablet (iPad) kan ik wel zonder problemen verbinding maken met het internet.

Weet iemand hoe dit misschien opgelost kan worden? Mijn huisgenoot wil het netwerk niet zichtbaar hebben omdat we in een flat zitten.

Grt.
Bram

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Je kan 'm vertellen dat het wel of niet zichtbaar hebben niet zorgt voor een veiliger netwerk, als data door de lucht gaat is het heel eenvoudig het SSID alsnog te onderscheppen. Compleet onzin dus. Wat betreft windows 8, hier heb ik helaas geen ervaring mee om je verder mee te helpen.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 17:36

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Om de weg van de minste weerstand te bewandelen. Maak hem 3 seconden zichtbaar > connect > onzichtbaar dan heb je de gegevens in ieder geval.

Verwijderd

Je zet ook het vinkje bij de optie als er geen SSID uitgezonden wordt om toch te verbinden?

Afbeeldingslocatie: http://www.7tutorials.com/files/img/wireless_hid_win8/chwn5.png