Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
Zodat de speakers in fase bewegen.
Abort, Retry, Quake ???
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik hou altijd aan, zwart = min. Dus grijs met zwarte streep is de min.
(mijn auto radio heeft groen/paars, met zwarte streep is aangegeven met - in de handleiding).
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 05-11-2013 17:49 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die draden komen inderdaad zo uit de speaker.SinergyX schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:48:
Komen die draden zo uit de speaker?
(mijn auto radio heeft groen/paars, met zwarte streep is aangegeven met - in de handleiding).
[ Voor 9% gewijzigd door h4ze op 05-11-2013 18:02 ]
Ah, dan gaat míjn verhaal inderdaad niet op, dacht dat we met losse terminals te maken hadden.50Miles schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:52:
[...]
Die draden komen inderdaad zo uit de speaker.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Dan zitten ze nu verkeerd om. Morgen maar even wisselen dan.Visgek82 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:18:
Zolang je bij beide speakers hetzelfde doet maakt het niet uit . Maar doorgaans is rood plus, zwart is min. een grijze draad met een zwarte lijn zal dus min zijn , een volledig grijze draad de plus.
9v blok werkt prima.h4ze schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:59:
Je kan ook even die draden op een lichte!!!! batterij aansluiten. Komt de woofer naar buiten dan is dat de plus en min. Gaat hij naar binnen is het verkeerd. En even aanraken is genoeg dus niet constant de batterij eropSommige speakers kunnen kapot gaan door de plus en min verkeerd te doen (De spoel in de speaker kan de magneet dan raken bij hoog volume)
En je speakers gaan niet kapot van andersom aansluiten; je speaker gaat beide kanten op
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Zie ook: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=24&t=5402
[ Voor 18% gewijzigd door TBTL op 05-11-2013 23:16 ]
Ga er maar van uit dat de kabel met de zwarte streep de - is. (doe dit aan beide kanten)
Je hebt soms ook kabels waarvan de ene draad helemaal ''glad'' is en de andere kabel geribbeld, zal daar ook iets achter zitten ?
Omdat de geluidgolven elkaar anders (gedeeltelijk) dempen.
Zorg dus gewoon dat je de speakers op dezelfde manier aansluit. Dan zal het verder wel meevallen.
Abort, Retry, Quake ???
Verwijderd
lijkt mij dat als dit de betekenis van streep of zonder op een iso stekker is dat het toch wel een internationaal gegeven is...
Zoals overal rood + en zwart - geel / rood aarde
https://goo.gl/images/eI1keh
Behalve dat in Nederland blauw is en de fase bruin.Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:35:
En daarvoor was rood zelfs de nul draaid! Dus dat gaat niet helemaal op.
Daaraan wil ik toevoegen dat de massa draad ietsjes (niet heel veel) dikker is.SinergyX schreef op dinsdag 5 november 2013 @ 17:48:
Komen die draden zo uit de speaker?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Speciaal een account aangemaakt om een 3 jaar oud topic te kicken?Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:35:
Misschien heb je hier wat aan
lijkt mij dat als dit de betekenis van streep of zonder op een iso stekker is dat het toch wel een internationaal gegeven is...
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Dit topic is gesloten.
![]()