Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

av receiver max 500 euro met usb MKV.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo een vraagje :)

Ik ben voornemens om een receiver (minimaal 5.1.kanaals) aan te schaffen (daarna de boxen waarschijnlijk van harman kardon)
de receiver mag niet meer dan 500 euro kosten.
Nu heb ik een samsung F8000 televisie en ik kijk regelmatig MKV films via de usb. Deze sluit ik rechtstreeks aan op de tv, en deze herkent de mkv bestanden.

Mijn vraag is, ik zoek een receiver die een usb aansluiting heeft en MKV bestanden kan herkennen.
Ik las ergens dat dit enkel mogelijk is op blue ray receivers.

Nu zal ik over een enkele maanden de ps4 aanschaffen, en lijkt mij een blue ray receiver dubbelop aangezien de ps4 ook een blue ray speler zal hebben..

Is het anders mogelijk om de usb in de tv te stoppen en via HDMI ARC het toch op de boxen laten uitkomen?
Beeldkwaliteit loopt dan enkel via de tv of toch de receiver?

ik hoor het graag wat tips en antwoorden. Wellicht ook een tip van type/merk
merci

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:44
ARC staat voor Audio return channel. Dus dan blijft je tv het beeld afhandelen. De receiver krijgt alleen het audiosignaal, dus precies wat jij wil. Ik zou voor Denon/Marantz gaan.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn weten pakken receivers per USB en/of netwerk alleen muziekbestanden (FLAC, MP3, et cetera) en soms ook afbeeldingen, iets als videobestanden ben ik nog nooit tegen gekomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi snow bedankt voor je reactie ik zal eens kijken naar deze merken.

@ fear..ook niet als blue ray receiver?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij deze FeaR bevestigd. Het is een receiver, dus een tuner/versterker. Dat die beeld door kan geven en soms een beetje kan bewerken is al mooi, maar meer moet je die dingen ook niet vragen. Worden ze ook helemaal niet voor gemaakt :)

Wat jij moet doen is lekker een kabeltje van je TV naar je receiver laten lopen voor het geluid (al dan niet via HDMI ARC, of gewoon een coax of Toslink kabeltje) en lekker zo gaan kijken. Dan doen zowel receiver als TV waar ze voor gemaakt zijn; het weergeven van audio respectievelijk video :)

Edit: en wat betreft een "blu-ray receiver": Da's een marketingterm voor een alles in 1 setje van een receiver met ingebouwde bluray speler. Als jij toch een PS/4 gaat kopen kan die ook BR's afspelen, en kun je je geld dus beter steken in een normale receiver :)

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 05-11-2013 17:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
oke duidelijk eagle :)

dan wordt het "gewoon"een receiver...met usb in de tv en via ARC geluid op de boxjes.
Hier en daar worden ook wifi receivers aangeboden maar of je dan ook mkv bestanden kan streamen weet ik niet. Hoe dan ook tot zo ver bedankt iedereen.

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 vraagje,

stel dat je via de ps4 een blue ray kijkt.
De ps4 (of elk ander willekeurig blue ray speler) zit dan gekoppeld via de receiver die dan naar de tv is verbonden.
Wordt het beeld dan alleen maar beter met tussenkomst van de receiver of wat is het nut om de receiver ertussen te koppelen anders dan de ps4 direct op de tv aan te sluiten ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Psst, ken je de edit knop? ;)

Wifi receivers betekent simpelweg dat die dingen een draadloze netwerkkaart aan boord hebben zodat je geen netwerkkabel aan hoeft te sluiten. Dat staat helemaal los van welke bestandsformaten ze aankunnen. Nogmaals: receivers zijn voor AUDIO en sneppel over het algemeen dus geen bestandsformaten voor VIDEO :)

Ik zie zelf verder geen voor of nadelen van een van beide aansluitmethoden. Hooguit dat je via HDMI wel zaken als DTS-MA door kunt geven en via coaxiaal / optical niet, maar that's it.
Als je receiver een passthru optie heeft voor zijn HDMI (wat de meesten in jouw prijsklasse wel hebben) hoef je je receiver vaak niet eens aan te zetten om je PS/4 te gebruiken met je TV. Kan uiteraard wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
oke duidelijk :) ik heb inmiddels de Onkyo TX-NR626 besteld.

Volgende maand de boxen. waarschijnlijk harman kardon set of yamaha.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om niet zomaar speakers te kopen. Elk merk/type klinkt anders dus het is raadzaam om met een budget in gedachte verschillende speakers te beluisteren bij een hifi-zaak (dus geen Mediamarkt, BCC, etc). Je zal dan snel ervaren hoe groot de verschillen zijn. De speakermerken die je zelf noemt, heb ik niet zo hoog zitten.
Verder is het ook handig om te weten wat je met de speakers gaat doen. Is het beperkt tot tv/films/series kijken en gamen dan kun je nog eventueel wegkomen met alleen kleine satellietspeakers. Als je ook muziek gaat luisteren zijn deze als fronts echter totaal ongeschikt.

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 17:05
S1NN3D schreef op woensdag 06 november 2013 @ 07:40:
Ik zou je adviseren om niet zomaar speakers te kopen. Elk merk/type klinkt anders dus het is raadzaam om met een budget in gedachte verschillende speakers te beluisteren bij een hifi-zaak (dus geen Mediamarkt, BCC, etc). Je zal dan snel ervaren hoe groot de verschillen zijn. De speakermerken die je zelf noemt, heb ik niet zo hoog zitten.
Verder is het ook handig om te weten wat je met de speakers gaat doen. Is het beperkt tot tv/films/series kijken en gamen dan kun je nog eventueel wegkomen met alleen kleine satellietspeakers. Als je ook muziek gaat luisteren zijn deze als fronts echter totaal ongeschikt.
Helemaal gelijk. Met als toevoeging dat een goede set speakers vele malen duurder is als een satelliet setje. Waar je overigens ook best muziek op kan luisteren, veel versterkers nemen de sub mee als je stereo speelt. Pure audio standen (echt 2 kanaals stereo) zullen niet klinken. Full range speakers zijn wat dat betreft niet eens te vergelijken, maar voor de prijs van een vloerstaander koop je een home cinema setje. D vd V heeft helemaal gelijk als hij zegt dat je niet blind moet kopen. Liefst een zaak waar ze hetzelfde type receiver hebben of waar je jouw receiver kan aansluiten.

[ Voor 77% gewijzigd door Sjaak2k op 06-11-2013 10:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, zijn er wat jullie betreft merken waar ik naar uit moet kijken?
Ik dacht dat harman kardon toch wel een goede naam heeft. Yamaha heb ik als tip meegekregen.

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:26:
Ik dacht dat harman kardon toch wel een goede naam heeft. Yamaha heb ik als tip meegekregen.
Qua speakers zou ik met een boog om HK heen lopen. Vroeger hadden ze nog wel een aardige naam maar dat is niet meer het geval.

In een hifi-zaak zou je speakers kunnen beluisteren en vergelijken van merken als B&W, Dali, Monitor Audio, Focal, Klipsch, Kef, Boston Accoustics of Canton. En er zijn nog diverse andere merken; er is veel mooi spul te koop. :+

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 17:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:26:
Ik ben zelf zeer te spreken over mijn focals. Maar ieder zijn eigen smaak. Beste is even naar een goede winkel gaan waar je een en ander kan beluisteren.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik zal ook eens naar de Jamo s kijken die hier in de winkel dichtbij wordt verkocht, die zal ook wel in dat rijtje thuis horen. bedankt zo ver

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:18:
oke, ik zal ook eens naar de Jamo s kijken die hier in de winkel dichtbij wordt verkocht, die zal ook wel in dat rijtje thuis horen. bedankt zo ver
De Jamo's horen in mijn ogen niet in dat rijtje thuis. Dit merk opereert echt aan de onderkant van de markt. Ze leveren op zich voor het geld leuke producten maar ze horen niet bij de serieze speaker fabrikanten thuis.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Jamo's horen zeker niet in het rijtje, maar toch, voor zo'n laag budget krijg je toch wel redelijk spul. Het is zeker niet "slecht" maar dat verschilt ook weer per persoon. Gewoon een x langs gaan en beluisteren, hoor je minimaal verschil tussen de Jamo's en ander spul. Zou ik om de prijsverhouding voor de Jamo's gaan, maar ik betwijfel dat je het verschil niet zult horen.

Zelf heb ik JBL uit de oudere XTi serie, vele melden mij dat JBL er ook niet echt bij hoort, maar zelf vind ik het heerlijk klinken. Daarbij komt het toch echt uit naar persoonlijke smaak.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Pagina: 1