Vodafone kan mij niet voorzien van mijn simkaartnummer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 10:22
Hallo,

ik wil graag overstappen van Vodafone naar Tele2, nu vraagt Tele2 om mijn simkaartnummer, dat zijn de cijfers die normaal op de simkaart naast het chipje staan.
om mijn simkaart passend te maken heb ik deze laten "knippen" naar mini-sim formaat, daardoor staat het nummer er niet meer op.
Vodafone geeft nu aan dat ze mij niet aan het juiste nummer kunnen helpen, en dat ik naar een vodafone winkel moet om een nieuwe simkaart aan te vragen en dan dat nummer moet gebruiken.
zijn hier echt geen gemakkelijkere wegen in ? ik woon 25+ KM van de dichtsbijzijnde vodafone winkel, kost mij dus weer een hoop tijd, benzine en parkeergeld. zit dit nummer niet softwarematig ingebakken ? en kan Vodafone echt in geen enkel systeem dit nummer terugvinden ?

Mvg. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Procedure van Vodafone is dan misschien wat omslachtig, volgens mij begint het bij Tele2. Een portering kan nl worden uitgevoerd zonder het SIM-nummer van de latende partij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:36
Welke telefoon heb je? Bij een iPhone kan je namelijk het simkaartnummer in instellingen terugvinden. Dit zal hoogstwaarschijnlijk ook in een Android phone kunnen.
Het nummer dat je zoekt staat onder UCCID

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kun je inderdaad via je telefoon opvragen:

Op een Apple -> Instellingen ->Algemeen -> Info en dan het nummer bij ICCID noteren.
Op Android: Instelleer de App Sim Card (van GSMDEV) via Google Play. Die toont je simcard nummer.

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 05-11-2013 14:22 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fredkroket, dat is niet correct. Vodafone zal het nummerporteringsverzoek namelijk afwijzen als Tele2 een verzoek indient.

(Dit weet ik omdat ik zelf bij een provider werk)

Tele2 kan wel aan Vodafone vragen of ze het nummer openstellen, maar dat is een erg omslachtige manier.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 10:22
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:21:
Kun je inderdaad via je telefoon opvragen:

Op een Apple -> Instellingen ->Algemeen -> Info en dan het nummer bij ICCID noteren.
Op Android: Instelleer de App Sim Card (van GSMDEV) via Google Play. Die toont je simcard nummer.
Thnx :) simkaart even gewisseld van m'n Symbian telefoon naar een iPhone en ik heb m :) dat Vodafone dit zelf niet even kan melden ontgaat me, maar ik ben er uit THNX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:54
Je hebt het probleem natuurlijk zelf veroorzaakt ... Een mailtje naar Vodafone had je een gratis microsimkaart opgeleverd toen je deze nodig had :) niet veilen aan je sim, geen kans op storingen en nu dit ... Life is simple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Maar staat daar wél een nr op?

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 05-11-2013 19:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou als je een vervangende kaart krijgt zet men het nummer vast in de brief die je er bij kado krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah zo :)

Trouwens, kun je die niet bij "Mijn Vodafone" opvragen? Volgens mij, al kan ik er naast zitten, kan zoiets via My T-Mobile wél. Ik kan iig puk-codes opvragen wat inhoud dat het simkaartnr daar bekend zou moeten zijn.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Raven schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:47:
Ah zo :)

Trouwens, kun je die niet bij "Mijn Vodafone" opvragen? Volgens mij, al kan ik er naast zitten, kan zoiets via My T-Mobile wél. Ik kan iig puk-codes opvragen wat inhoud dat het simkaartnr daar bekend zou moeten zijn.
Nee, is niet in My Vodafone terug te vinden.

Ik heb mijn nr. ooit een keer in een documentje gezet voor de zekerheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 22:54
Raven schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:35:
@hierboven: Maar staat daar wél een nr op?
Zowel in de brief als op de simkaart. Twee keer op de simkaart eigenlijk, op het uitdrukbare deel en het deel waaar het uitdrukbare deel, uitgedrukt wordt :) Dat is handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 14:24
lang leve zakelijke abo's ik kan alle simkaartnummers gelukkig terugvinden in my vodafone zakelijk :)
Pagina: 1