Info nodig mbt Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Goinkrezy
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-01 16:32
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft, de MSI R7790-1GD5/OC. Prima ding in eerste opzicht, maar helaas krijg ik deze niet werkende in mijn systeem. Dus na lang onderzoek te doen en wat testen toch maar besloten het ding terug te sturen. Gezien ik een wat verouderd systeem heb, zou het hier aan kunnen liggen dat de videokaart het niet deed. Maar dit is maar een idee dat ik heb.

Nu ziet mijn systeem er als volgt uit; AMD Phenom II X4 840 met een ASROCK M3a UCC moederbord en een 600 wat voeding. Nu weet ik dat ik hierbij een pci 1.0 slot heb, maar deze is wel backwards compatible, dus een videokaart met PCI-e 3.0 slot zou moeten werken.

Gezien de vorige videokaart het niet deed (wat puur toeval zou kunnen zijn), vraag ik mij af als jullie enig advies voor me hebben bij de aanschaf van een nieuwe videokaart. Zo zat ik zelf te denken aan de GTX 650, zou dit kunnen in mijn systeem of hebben jullie een ander advies.

Ben wat een leek op het gebied met PC's, maar doe me best om het één en ander er van te begrijpen ^^.

Groet,

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Post de specs van je systeem eens (merk type etc.)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06
Had je de benodigde stroomkabels wel op de videokaart aangesloten?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Goinkrezy
http://afbeelding.im/Zcj <-- specs

Ja, stroomkabels zijn verder helemaal in orde. Meerdere keren naar gekeken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:33

Quad

Doof

Zeer belangrijk om te weten, welke voeding?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Goinkrezy
Heb onlangs de Corsair CX 600W aangeschaft, indien meer informatie nodig; Let me know!

Wil zo snel mogelijk mijn pc weer even fixxen, gezien het in feit nu een ontzettend traag ding is met de downgrade in videokaart.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bios update gedaan? Dit kan met nieuwere videokaarten op een oud moederbord wel eens werken. Als je al de nieuwste versie had probeer dan even een bios reset.

• Goinkrezy
Heb inderdaad een bios update gedaan en tevens reset, helaas heeft dit niks uitgehaald..

Dus helaas is dat het ook niet, maar zoals ik lees zou de kaart dus gewoon wel op mijn oude moederbord moeten kunnen. Maar heb de kaart ondertussen alweer terug gestuurd, iemand een advies over een nieuwe kaart in ongeveer dezelfde prijsklasse/kwaliteit die het wel zou moeten doen met mijn specs?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Er zijn een heleboel kaarten de laatste tijd afgeprijst, misschien is de HD7850 wel een mooie kaart? Sneller dan een 650.
Pagina: 1