Toon posts:

GPU geheugen snelheid probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Mijn GTX 660 (MSI Twin Frozr OC) lijkt maar niet zijn geheugen boven de 3004Mhz te kunnen zetten. GPU-Z zegt zelfs dat het op 1500Mhz staat.
GPU-Z verteld mij ook dat het op PCI-e 2.0 draait, niet 3.0 zoals mijn moederbord en de kaart wel supporten.

De informatie pagina van Nvidia:
MSI N660 TF 2GD5/OC
"Interface: PCI Express x16 3.0"
"Memory Clock Speed(MHz): 6008 MHz"

Screenshots:
Valley
GPU-Z sensors
GPU-Z PCI-e

Iemand enig idee hoe dit komt?

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:00
memklok is gewoon goed... is quad pumped memory als ik het niet verkeerd heb... ofwel 1500*4=6GHz

Test je kaart eens op load (game spelen of Furmark/MSI Kombustor draaien) en check dan ondertussen weer GPU-z m.b.t. de PCI-e snelheid.

Op welk moederbord/cpu draai je die kaart eigenlijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Aardwolf op 05-11-2013 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed om te weten dat de memklok goed is, dat verklaard waarom GPU-Z aangeeft dat het op 1500Mhz draait. Vraag me wel af waarom Valley (Heaven net getest, zelfde resultaat) dan 3000 aangeeft.

Ah, vergeten te vermelden.
Moederbord is MSI Z77A-G45, CPU is Intel Core i5 3570 (niet unlocked).
MSI live update gedaan, de kaart zit in de blauwe poort. Misschien maakt het uit dat ik ook nog een Asus Xonar DGX in een andere PCI e poort heb zitten? Volgens mij heeft de i5 maar 16 lanes.

De Valley+GPU-Z test verteld me nog steeds dat het op PCI-e 2.0 draait.
http://i.imgur.com/vI8Rc2d.jpg

Gevonden/gefixed: BIOS update.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:00
Ja waarom dat sommige progs dat weer anders aangeven weet ik ook niet, heb ik zelf ook wel eens gezien bij mijn eigen systeem.

Maar ik begrijp dat het "probleem" met betrekking tot de PCI-e 2.0 vs 3.0 inmiddels is opgelost door je BIOS te updaten? :)

Edit: ik las zojuist elders dat de 3000MHz aanduiding in-game slaat op de DDR snelheid. Zoals we weten is dat het dubbele getal van de snelheid die je invoert in bijv. MSI Afterburner.

1500 is de mem clock
3000 is de DDR clock
6000 is de effectieve clock

Makkelijker kunnen we het niet maken... ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Aardwolf op 06-11-2013 17:32 ]