WKOA - opzeggen dienst verhuurbemiddelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb zaterdag 2 november voor €35 een 'abonnement'/'bemiddelingsopdracht' afgesloten bij Nederwoon. Nu blijkt dat ze naast de gestelde voorwaarden nog extra aanvullende voorwaarden en kosten in rekening willen brengen indien ik een woning wil huren.

De aanvullende voorwaarden zou ik aan kunnen voldoen, maar dat wil ik niet en de extra kosten vind ik al helemaal niet netjes. Kortom, ik wil niet verder met hen in zee.

Nu rijst bij mij de vraag of ik ook nog de €35 (betaald via automatische incasso) terug kan vorderen op basis "wet koop op afstand", aangezien ik nu nog binnen de 7 werkdagen bedenktermijn zit.

Voor zover ik weet heb ik Nederwoon niet expliciet toestemming gegeven om eerder te beginnen met de (voorwaarden Nederwoon) en zou ik dus volgens ConsuWijzer:
Sluit u een dienst af? En geeft u nadrukkelijk toestemming om die dienst binnen zeven werkdagen te laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau? Hierdoor ziet u af van de bedenktijd.
Alsnog de dienst mogen afzeggen binnen mijn bedenktijd.

Heeft iemand hier nog andere ideeën over of tips? Ik zou domweg de betaling kunnen laten storneren (kan tot 8 weken na dato) maar dat gaat natuurlijk gezeur op leveren. Aan de andere kant verwacht ik ook niet de volledige medewerking van Nederwoon bij het terugvragen/vorderen van de €35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 15:57

EnnaN

Toys in the attic

bartbh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:50:

Voor zover ik weet heb ik Nederwoon niet expliciet toestemming gegeven om eerder te beginnen met de (voorwaarden Nederwoon) en zou ik dus volgens ConsuWijzer:
Volgens mij wel?
Wanneer begint de bemiddeling?
Zodra je een gebruikersaccount aanmaakt op www.nederwoon.nl, geef je ons opdracht om een kamer of huurwoning voor je te vinden.

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
bartbh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:50:
Ik heb zaterdag 2 november voor €35 een 'abonnement'/'bemiddelingsopdracht' afgesloten bij Nederwoon. Nu blijkt dat ze naast de gestelde voorwaarden nog extra aanvullende voorwaarden en kosten in rekening willen brengen indien ik een woning wil huren.
Even afgezien van jou gelijk of niet: dit doen erg veel makelaars/ bemiddelaars. Grote kans dat je daar niet onder uit komt.

Maar wet koop op afstand geldt inderdaad ook voor diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Is het geen misleiding als ze achteraf extra kosten en voorwaarden gaan vorderen?

Ik zou ze gewoon bellen en eerst proberen zo het geld terug te krijgen, en anders kun je altijd nog gewoon storneren. Dit zou ik ook melden als je ze belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Door te storneren ontbindt je de overeenkomst niet, maar maak je het vaak alleen maar erger mee; als uiteindelijk blijkt dat je niet onder de overeenkomst uit kunt, dan zul je alsnog die 35 euro moeten betalen, inclusief eventuele verhogende incassokosten.

Enne, ik ken de site niet, maar ik gok dat alles gewoon helder in de AV staat, en er dus geen sprake is van misleiding oid. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 05-11-2013 15:51 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
De extra kosten (€96 administratie kosten bóvenop de 1 maand huur bemiddelingskosten) en de ineens verdubbelde borg staan in ieder geval niet vermeld op hun website, dus wat dat betreft wel een stukje misleiding.

Zelfstandig storneren zal ik inderdaad niet doen, omdat je daarmee de koop inderdaad niet ontbind.

Wellicht een klacht aandragen en daarmee de €35 terug eisen op basis van zowel de WKOA als ook het feit dat ze niet alle voorwaarden hebben vernoemd. Maar ben bang dat ze weer lekker €35 extra hebben verdiend.

[ Voor 7% gewijzigd door bartbh op 05-11-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-10 16:28

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Even een bericht wat niet helemaal antwoord is op de vraag:

Heb je nog genoeg alternatieven achter de hand dan (die niet hetzelfde doen?) Is nog al lullig als je hier met alle macht onderuit probeert te komen, om later tot de conclusie te komen dat je die lui alsnog nodig hebt...

(Geef je overigens volledig gelijk dat je eraf probeert te komen, maar dat terzijde)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Dat laatste is inderdaad wel een terechte opmerking, wellicht moet ik het er bij laten en eens rustig verder kijken. Als ik er dan toch niet onderuit kom kan ik alsnog ingaan op hun (veel te) dure aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die 1 maand huur bemiddelingskosten zijn sowieso tamelijk illegaal, dus die zou je tzt aan kunnen vechten als je besluit wat via hen te willen huren. Zie http://www.juridischloket...kosten/Pages/default.aspx
Verder is het op zich natuurlijk niet heel gek dat je wat betaalt voor de hulp bij het zoeken naar een woning.

Hoe dan ook, wkoa word lastig aangezien het een dienst is die direct ingaat en dus onder de uitzonderingen valt. Je kan het evt. Nog proberen te gooien op misleiding / verzuim om belangrijke eigenschappen zoals bijkomende vervolgkosten vooraf te melden en op basis daarvan de koop ontbinden, maar dat zal een moeizame route zijn vrees ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Dat die 1 maand huur qua bemiddelingskosten niet netjes was, was ik al achter. Maar ja, ze hebben je natuurlijk redelijk te pakken als bijna iedereen het betaald en ze het dus gewoon vragen kunnen.

Maar goed, voor dit verhaal, ik laat het er voorlopig maar even bij zitten. Die €35,- is dan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo is die 35 euro jammer? Die kan je toch gewoon terugeisen bij ontbinding vanwege koop op afstand?
Eerst ontbinden en vervolgens de betaling storneren.... lijkt me wel te gaan werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De conclusie was nu juist dat het retourrecht onder de wet koop op afstand hier niet van toepassing is, omdat het een dienst is die direct ingaat ;)

Je kan dus helemaal niet op die grond ontbinden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:14
Orion84 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:53:
De conclusie was nu juist dat het retourrecht onder de wet koop op afstand hier niet van toepassing is, omdat het een dienst is die direct ingaat ;)

Je kan dus helemaal niet op die grond ontbinden.
Juist.

Eventueel beroepen op dwaling. Long shot voor 35 Euro.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Orion84 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:53:
Andere manier van uitleg;
Het is niet terugneembaar en de dienst is al in gebruik genomen
Pagina: 1