PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Om even te vloeken; het is zelfs mogelijk om ESXi in Vmware Workstation te draaien waardoor je tegelijkertijd ESXi draait en kan gamen! (Let wel op, dit wordt door vmware onkel ondersteund voor trainingsdoeleinden)
Verder denk ik dat je ESX vanaf USB prima kan booten en je windows SSD niets daarvan hoeft te merken.
Waar je wel op moet letten is dat de NIC die je op in je game pc steekt ook compatible is voor ESXi.
videokaart e.d. zijn geen probleem trouwens.
Soort van Dual Boot
De videokaart is dus geen probleem voor ESX.
Het zou nog mooier zijn als ik de videokaart gewoon in de bios UIT kan zetten, zodat hij alleen onboard gebruikt, scheelt een hoop stroom als de ESX machine een paar nachten aan blijft staan.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
VMWare Workstation is toch echt de beste oplossing voor dit verhaal ben ik bang...
[ Voor 9% gewijzigd door Stefanovic45 op 05-11-2013 15:35 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Dat de ESXi server down is tijdens gamen begrijp ik, dat geeft ook niet omdat die in eerste instantie voorlopig alleen voor testopstellingen gebruikt wordt.StefanvanGelder schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:35:
Wat is nu precies het plan? Een dual boot maken van Windows / ESXi of binnen een ESXi host een virtuele machine aanmaken waar je op gamed? Ik zie beide oplossingen niet echt in de praktijk om eerlijk te zijn. Bij een dual boot is je ESX server down als je wil gamen en als je ESXi boot heb je alleen toegang tot de beheer console. Hoe wil je dan naar het scherm van je virtuele game machine?
VMWare Workstation is toch echt de beste oplossing voor dit verhaal ben ik bang...
Ik ga zeker niet gamen in een VM nee, ik begrijp dat dat niet (voor de bijdehandjes " fatsoenlijk") kan;)
VMware Workstation is zeker niet mijn oplossing, het zal dan eerder naar 2 machines gaan.
Maar met de antwoorden over de videokaart is mijn vraag denk ik wel voldoende beantwoord. Bedankt mensen!
De videokaart zal idd wel werken. Het stroomverbruik zou ik wel goed in de gaten houden. Ik weet namelijk niet hoe ESXi om gaat met de videokaart om gaat, maar ik ga er van uit dat die wel redelijk zuinig zal zijn omdat de powersaving features in de bios op de kaart zelf staan.
Het is natuurlijk wel zo dat het pas zinvol is als je een PCIe GPU doorgeeft en een USB controller, anders is er niet veel te doen binnen zo'n VM... ESXi kan dat dacht ik ook wel, maar ik gebruik Xen.