MSI command center of BIOS voor overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 878 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Zoals de titel al aangeeft weet ik niet of ik via de de msi tool (command center) of via de bios over moet klokken? Het lijkt er namelijk op dat alles wat ik in de tool veranderen kan ik ook in de bios kan veranderen. En synchroniseert dit dan wel? Als ik bijvoorbeeld in de tool de multiplier op 40 zet, wordt dat dan ook in de bios automatisch verandert?

In de hardwareinfo.tv guide zetten ze de basisinstellingen van de bios eerst op vcore 1,2 en cpu ratio mode op fixed mode, maar als ik de ratio mode op fixed mode wil zetten, dan MOET ik ook de cpu ratio op een concreet getal zetten (de multiplier). Dat leggen ze in de guide van hardwareinfo.tv niet uit, ik zie ze daarna alleen ook maar in de tools de vcore en multiplier veranderen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGrillmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 00:44
Heb zelf beide gebruikt maar vind het toch makkelijker om het via de bios te regelen.

Het geeft naar mijn idee wat meer controle.
Tevens zijn de wijzingen die je in het command center doet niet altijd reboot proof en zul je ze dus opnieuw in moeten stellen.

Verder werkt het command center prima om de multiplier en voltages aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou persoonlijk ook gewoon gebruik maken van de UEFI ipv een stukje software, maar ik denk dat dat meer gewenning is eigenlijk. Of je in de UEFI nu de MP op 40 zet of in de software, het komt op hetzelfde neer, je draait een MP van 40, waarmee je je CPU overclockt. Waar je dat doet zal op zich niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ok, dankjullie. Dan wen ik het me maar ook via de bios aan.

[ Voor 93% gewijzigd door Montu op 05-11-2013 13:27 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Bij voorkeur bios, maar de nieuwe command center werkt heel behoorlijk on the fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.