Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Azure] Cloud Services en Deployment

Pagina: 1
Acties:

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 15:17

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Na het lezen van honderden artikels op MSDN en diverse websites, wil ik hier toch even polsen naar eventuele ervaringen met de Windows Azure Cloud Service en een correcte manier van werken.

Ik zou graag Windows Azure Cloud Services gebruiken voor het hosten van een Umbraco CMS, omdat Azure Websites te weinig configuratiemogelijkheden (voor load-balancing ed) bieden en Azure Virtuele Machines dan weer teveel onderhoud vragen. Nu zit ik met problemen als een Umbraco Web Application wordt gepublished naar de Cloud Service. De eerste keer gaat dit redelijk goed. De pagina's die lokaal zijn aangemaakt worden juist weergegeven, en het CMS systeem werkt ook redelijk goed, behalve dat de lokaal gemaakt pagina's (templates) niet kunnen worden aangepast.

Indien men nu via het CMS systeem aanpassingen doet, zoals pagina's aanmaken, dan vormt dit nog steeds geen probleem. MAAR wanneer de Cloud Service reboot, of om een of andere reden een redeploy doet, dan gebruikt deze de originele geüploade package, dus het originele project dat lokaal is aangemaakt met de lokaal aangemaakte pagina's. Alle wijzigingen die gemaakt zijn in de Cloud zijn verdwenen. Dit is blijkbaar hoe de Cloud Service werkt.

Nu vroeg ik mij af hoe ik dit nu moet aanpakken om toch de veranderingen persistent te maken? Volgens de Azure documentatie en MSDN is dit niet mogelijk en gaan alle veranderingen verloren. Is het dan best om met iets van TFS te werken en alle veranderingen lokaal te maken, en daarna TFS laten publishen naar de Cloud Service? Of moet ik er gewoon vrede mee nemen dat een CMS niet werkt op een Azure Cloud Service, en naar een andere oplossing zoeken?

Edit: Nu ik erover nadenk is lokaal werken niet echt een optie, aangezien non-ontwikkelaars ook aanpassingen moeten kunnen doen aan de website...

[ Voor 4% gewijzigd door ETzPliskin op 05-11-2013 11:49 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je hebt deze toch wel gevonden?
MSDN: Tutorial: Putting Umbraco On Azure
http://our.umbraco.org/wi...ling-umbraco-to-sql-azure

Het lijkt mij dat normaal de applicatie niet veranderd, maar alleen de data in de sql database.

In de afgelopen jaren hebben we wel wat vreemde dingen met Azure gehad, zoals images die opeens terug waren veranderd; ik weet niet in hoeverre Azure al geheel production ready is voor iedere toepassing. In principe zou het inmiddels moeten werken.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Ik heb die artikels inderdaad gevonden. Ik heb echter geen problemen met de database, en ik wil de applicatie draaien op een Cloud Service en niet op een Azure Website.

Er veranderd inderdaad data in de database, maar als men een nieuwe template aanmaakt in het CMS, wordt dit effectief een Master Page op de server. Als deze master page verloren gaat, wordt er geen code meer getoond in het CMS, terwijl de code wel nog te vinden is in de database.

Misschien is het enkel de manier waarop dit CMS werkt dat zich er niet toe leent om te draaien op een Cloud Service? :? Maar ik vermoed dat andere soorten CMS op een gelijkaardige manier werken?

[ Voor 11% gewijzigd door ETzPliskin op 05-11-2013 12:49 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als ik snel kijk door de screenshots publishen ze een cloud service..

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
Maar het probleem is niet het publishen van Umbraco naar een Azure Cloud Service, maar het aanpassen van de data en pagina's achteraf...

Ik heb het wel nog niet geprobeerd met die accelerator, maar op alle andere pagina's gaf dat een dode link als gevolg. En ik heb ergens gelezen (vraag me niet meer waar) dat deze niet meer van toepassing waren op de huidige release van Azure/Umbraco.