HTPC Intel HD4600 > HDMI > Samsung TV LE32B7

Pagina: 1
Acties:

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:35
Hallo,

Ik heb voor lange tijd een ASUS motherboard met onboard NVIDIA ? video controller gehad in mijn HTPC. Deze Pc met dit moederboard was aangesloten via HDMI op een Samsung "HD ready TV"/1018i, model LE32B7 van 2006 en werkte altijd prima.

Om verschillende redenen wilde ik een nieuw motherboard installeren dus heb ik een ASRock H87M PRO4 gekocht met een Intel i5 4570 processor. Met het installeren heb ik mijn 24" Samsing monitor (HDMI) gebruikt en dat werkte prima. Goede kleuren en ik hoefde verder niets bij te stellen.

Na de installatie de HTPC naar de huiskamer verhuisd en daar aangesloten op mijn Samsung TV. Toen moest ik dus opeens wél het beeld bijstellen met behulp van de Intel software. Voor de breedte (verticale instelling) was dit met een slider in de software goed te doen, maar horizontaal heb ik de slider helemaal op minimum staan en dan nog is het beeld niet passend, maar te groot.

Dus met de afstandbediening van de TV wijzig ik de horizontale instelling van de TV zodat het beeld passend is. Dit gaat allemaal prima en ik zou tevreden zijn ware het niet dat ik heel vaak de TV met behulp van de afstandbediening weer opnieuw in moet gaan stellen. De TV wordt ook gebruikt voor TV kijken http://tweakimg.net/g/s/wink.gif via de decoder. Uiteraard is dit enorm frustrerend dat ik elke keer weer het de schermafmetingen af moet stellen.

Heeft iemand misschien een verklaring voor dit fenomeen en nog liever een aanwijzing hoe ik dit misschien op kan lossen? De kleuren heb ik trouwens ook goed aan moeten passen want dat was echt bagger maar dat terzijde. Ik maak gebruik van Windows 8, de monitor driver is een "Samsung TV".

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR