Toon posts:

Tips voor casemodding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen Tweakers,

ik heb een HP2107ED computerkast staan, alleen ik weet niet hoe ik nou de beste airflow krijg in de kast, zodat alles lekker koel blijft.

Specs,

Seasonic PSU,
Intel Core i7 2600 3.4Ghz,
MSI HD 7850 2Ghz OC,
1 x 750 GB hardeschijf,
1 x 150 GB hardeschijf,
DVD/CD Multi.

Ik zat zelf te denken om een 120mm fan aan de voorkant te monteren, en door het front te gaan zagen/boren. Zat er ook aan te denken om alle popnagels uit te boren zodat ik de boven en zijkant er af kan halen, en dan een extra outake te maken. Of een intake voor de voeding, zodat die dan koele lucht pakt van boven. Maar ik zat ook te denken om aan de zijkant 2 x 120 mm fans te monteren, maar dan moet ik door het staal |:(

Ik heb hierbij een link, om welke kast het gaat, http://www.topproduct.nl/...esktop-pc-b4r79eaabh.html.

Alvast bedankt voor het mee denken. :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Andere kast kopen, HAF 912 ofzo. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:41
Elke kast is te modden, daarvoor hoef je heus geen andere kast te kopen ;) Lijkt me een beetje een zwaktebod om direct wat anders te kopen :)

On a side note: de koeling van die HP-systeempjes is niet zo beroerd, redelijk afgestemd op de geleverde componenten. Nu weet ik niet of dit systeem nog standaard is (lijkt me niet helemaal :P ) maar anders is er weinig noodzaak óm te modden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:21:
Elke kast is te modden, daarvoor hoef je heus geen andere kast te kopen ;) Lijkt me een beetje een zwaktebod om direct wat anders te kopen :)

On a side note: de koeling van die HP-systeempjes is niet zo beroerd, redelijk afgestemd op de geleverde componenten. Nu weet ik niet of dit systeem nog standaard is (lijkt me niet helemaal :P ) maar anders is er weinig noodzaak óm te modden ;)
Hoi, nee het is niet meer standaard,
er zat eerst een i3 2120(met onboard video) in en nu een i7 2600 met een HD 7850, wat veel warmte produceert en het niet echt redt met een extra case fan erin, dus ik dacht nou ik ga ff kijken wat er mogelijk is qua een mod. Ik heb thuis alle spullen om een mod te beginnen, dus om een nieuwe kast te kopen lijkt in mijn geval idd onodig.

Maar waar kan ik het beste de extra casefans erbij plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Persoonlijk zou ik de voorkant van die kast intact laten, tenzij je precies weet wat je doet. (No offence, maar zo kom je niet helemaal over..) In mijn ervaring is het is lastig om daar iets in aan te passen en het ook weer mooi afgewerkt te krijgen.
Ik zou kijken of je niet een intake fan in de bodem kan zetten, en desnoods in de zijkap nog een fan. (Staal maakt weinig uit, daar maakt een dremel of decoupeerzaag korte metten mee)
Voeding zou ik geen aparte intake geven, nu functioneert je voeding ook als outtake, als je em een eigen intake bovenin de kast geeft, helpt de voeding niet meer om warme lucht uit de kast te krijgen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meelobee schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:19:
Persoonlijk zou ik de voorkant van die kast intact laten, tenzij je precies weet wat je doet. (No offence, maar zo kom je niet helemaal over..) In mijn ervaring is het is lastig om daar iets in aan te passen en het ook weer mooi afgewerkt te krijgen.
Ik zou kijken of je niet een intake fan in de bodem kan zetten, en desnoods in de zijkap nog een fan. (Staal maakt weinig uit, daar maakt een dremel of decoupeerzaag korte metten mee)
Voeding zou ik geen aparte intake geven, nu functioneert je voeding ook als outtake, als je em een eigen intake bovenin de kast geeft, helpt de voeding niet meer om warme lucht uit de kast te krijgen.
Ik heb voor een intake aan de voorkant hier nog een mooi stukje gaas liggen(met een weg werkrandje zodat je niks meer ziet), en idd om er ook een intake onder op de bodem, en een op de zijkant. Krijg je dan niet te veel negatieve druk? Of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen ik heb eens gekeken, als ik de betreffende kast zou gaan modden, dan zitten de psu en videokaart fan op een afstand van ongeveer 8 centimeter van elkaar af, kan dat? Of maakt dat niks uit?
Pagina: 1