Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VS2010] Opnemen van inleesbestand in tabel

Pagina: 1
Acties:

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 16:48
Beste mensen,

Allereerst heb ik geen idee of jullie hier wat vanaf weten en of het een doorsnee vraag is, maar niet gevraagd is altijd mis toch?

Ik gebruik Visual Studio 2010 om .csv bestanden met data in te lezen in een tabel binnen SQL2012. Dit werkt perfect, alleen zou ik graag als toevoeging het ingelezen bestand willen opnemen bij het inlezen van de packages. Het zou heel simpel moeten zijn, door de variabele die gebruikt wordt om het bestand in te lezen te vullen in een kolom, maar dit blijkt in de praktijk toch wat moeilijker te zijn.

Wat ik heb geprobeerd is in de ''Derived Column Transformation Editor' een kolom toe te voegen die de variabele voor het huidige bestand uitleest en deze om die kolom te plaatsen. Echter wordt deze als een Unicode string [DT_WSTR] met lengte 0 gezien, wat mij niet de bedoeling lijkt. Hij geeft dan ook een foutmelding dat er niet geconvert kan worden tussen unicode en non-unicode string data types.

Hier loop ik echter op vast, en weet niet hoe ik dit kan wijzigen om zo toch de bestandsnaam uit te lezen en in de tabel te zetten. Indien je enig idee hebt, hoor ik het graag!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43
Is je bestandsnaam kolom wel unicode compatible (nchar / nvarchar)?

Roomba E5 te koop

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-11 16:48
Thanks, daar had ik inderdaad nog niet naar gekeken. Het was namelijk een varchar kolom, die dus niet unicode is. De kolom heb ik nvarchar gemaakt,en de melding was verdwenen.

Toen kwam er nog een 'Truncation error', maar dat is opgelost door de output kolom (die eerst 0 bleek te zijn) gewijzigd naar de database kolom met lengte 500, en toen werkte het allemaal! Erg blij, heeft allemaal lang genoeg geduurd :P

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black