Omdat mijn huidige set up, bestaande uit een Intel E6750 + 2gb DDR2 ram, al zeven jaar oud is en omdat het besturingssysteem wat ik gebruik, Windows XP, vanaf volgend jaar maart niet meer ondersteund wordt, ben ik mij aan het orienteren op een nieuwe computer.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Waar ik mijn computer vooral voor gebruik zijn tekstverwerken, foto- en videobewerking (niet intensief), muziek en video streamen, veel internetten en zo nu en dan een spelletje, al bestaat dat laatste door de huidige set up niet uit recente games. Ik zou het leuk vinden om weer wat meer recentere games te kunnen spelen al hoeft dit niet op de hoogste framerate of hoogste settings. Voor de rest blijf ik de computer gebruiken voor dezelfde doeleinden als voorheen. Het systeem mag wellicht best wat overkill zijn voor de doeleinden aangezien ik er weer een flink aantal jaren mee wil gaan doen zonder te upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk maar ik vind het niet erg om te betalen voor kwaliteit. Mijn budget ligt zo rond de 600 euro. Bij de computer die ik nu heb heeft in de zeven jaar alleen de ingang van de onboard geluidskaart het begeven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er in de wenslijst staat + nog een dvd speler van ongeveer 15 euro.
Een grafische kaart is denk ik niet nodig aangezien de Intel HD Graphics 4600 volstaat voor wat ik wil.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Wat betreft voeding denk ik aan Seasonic. Betrouwbaar en stil.
Wat betreft moederbord denk ik aan Gigabyte. Betrouwbaar en relatief goedkoop.
Wat betreft cpu-koeling denk ik aan Scythe. Goede ervaring mee (Ninja) en stil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet zo stil mogelijk. Dit is een harde eis. Daarom het liefst zo weinig mogelijk bewegende onderdelen en langzaam draaiende fans. Het liefst ook een stille kast die dempt.
Waar ik zelf aan dacht:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Waar ik mijn computer vooral voor gebruik zijn tekstverwerken, foto- en videobewerking (niet intensief), muziek en video streamen, veel internetten en zo nu en dan een spelletje, al bestaat dat laatste door de huidige set up niet uit recente games. Ik zou het leuk vinden om weer wat meer recentere games te kunnen spelen al hoeft dit niet op de hoogste framerate of hoogste settings. Voor de rest blijf ik de computer gebruiken voor dezelfde doeleinden als voorheen. Het systeem mag wellicht best wat overkill zijn voor de doeleinden aangezien ik er weer een flink aantal jaren mee wil gaan doen zonder te upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zo goedkoop mogelijk maar ik vind het niet erg om te betalen voor kwaliteit. Mijn budget ligt zo rond de 600 euro. Bij de computer die ik nu heb heeft in de zeven jaar alleen de ingang van de onboard geluidskaart het begeven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat er in de wenslijst staat + nog een dvd speler van ongeveer 15 euro.
Een grafische kaart is denk ik niet nodig aangezien de Intel HD Graphics 4600 volstaat voor wat ik wil.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Wat betreft voeding denk ik aan Seasonic. Betrouwbaar en stil.
Wat betreft moederbord denk ik aan Gigabyte. Betrouwbaar en relatief goedkoop.
Wat betreft cpu-koeling denk ik aan Scythe. Goede ervaring mee (Ninja) en stil.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet zo stil mogelijk. Dit is een harde eis. Daarom het liefst zo weinig mogelijk bewegende onderdelen en langzaam draaiende fans. Het liefst ook een stille kast die dempt.
Waar ik zelf aan dacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 155,90 | € 155,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-HD3 | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | BitFenix Prodigy M Wit | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,51 | € 37,51 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 75,70 | € 75,70 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Kingston SSDNow V Series V300 120GB | € 71,85 | € 71,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 600,36 | |