Windows 7 DVD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
Ik wilde graag mijn windows 7 pc opnieuw installeren, maar ik kan niet booten vanaf de dvd. Er wordt direct geboot naar de huidige Windows op de schijf. Ik heb de boot order al aangepast en de dvd werkt prima in virtualbox. Weet iemand waar het nog meer aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:16

Umbrah

The Incredible MapMan

geen melding: Press any key to boot from CD? En is het een legale CD? Booten andere machines er wel van? Order aanpassen zou idd kunnen helpen, maar vaak is er in een UEFI/BIOS ook een knop (hangt van het moederbord af, maar het is vaak F12) om een "boot devices menu" te laten zien, daar kun je de DVD selecteren, of als je een UEFI hebt, zal de UEFI-sector van de Win7-DVD er al in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 22:26
Heb je via de BIOS al geprobeert direct van de DVD te booten? Ontkoppel eens al je apparaten waarvan geboot kan worden behalve de DVD drive en probeer het nog eens, dan is direct te zien of er geboot kan worden van de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:15
Waarom een nieuwe install? Als het wegens spyware/ransomware is kan het lastig zijn om van dvd/cd te starten.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
Ik denk dat ik net het probleem al gevonden heb. Het lijkt best onwaarschijnlijk, maar met een stukje papier even de dvd-laser schoonmaken heeft het truukje gedaan. De nieuwe install is overigens omdat ik de laptop niet meer gebruik voor normaal gebruik, maar alleen gebruik voor het draaien van enkele applicaties, een soort nas dus. Maar iig bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hou er wel rekening mee dat een lens schoonmaken met papier niet goed is. Hiermee heb je kans op krassen op de lens omdat papier gemaakt is van hout en ook al voelt deze glad aan dit zeker niet is.
Ik maak b.v. mijn bril ook niet schoon met een papieren doekje, omdat er dan kleine krassen op mijn glazen komen.
Pagina: 1