Windows 8 -- Upgraden of image downloaden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Misschien een hele stomme vraag, ik kom nooit zoveel in dit gedeelte van van het forum O+ En ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die dit vraagt... Echter mijn zoek resultaten op windows 8 image etc leveren een boel resultaten maar niet het gewenste.

Ik heb tijdens de introductie actie van Microsoft een Windows 8 upgrade key gekocht.
Nu wil ik mijn PC opnieuw installeren, Liefst wil ik een windows 8.1 (indien niet mogelijk 8 ) install cd downloaden. Volgens mij gaf het programma destijds de optie om die op een USB te zetten. Uiteraard heb ik deze gedelete :(

Wat kan ik nu het beste doen?
Of moet ik nu verplicht eerst win7 weer terug zetten en dan opnieuw de upgrade draaien?
Ik heb de installatie uiteraard het liefst zo schoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Ik denk dat je niet de juiste zoek query gebruikt hebt. Als ik Google op 'Windows 8.0 upgrade key download image' dan vindt ik als een van de eerste links de Microsoft pagina Een Windows-upgrade uitvoeren met behulp van een productcode waar ik met alleen een product key de installatie kan uitvoeren.

Volgende keer iets beter zoeken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Ja die had ik zelf ook gevonden maar dat was mijn vraag dus niet. Waarschijnlijk wa sik niet duidelijk.

Ik heb een 'upgrade key' (weet niet of dat uberhaupt nog bestaat of dat dit gewoon een key is voor windows 8.0) maar moet opnieuw installeren. En wil juist liever niet upgraden maar direct windows 8 erop zetten. Dat scheelt toch een paar uur plus dat me installatie 'schoner' is.

Mijn vraag is dus, kan dit met deze key? En kan ik dan een image downloaden? Wat is de beste manier van werken?

[ Voor 13% gewijzigd door thefox154 op 05-11-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
thefox154 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:43:
Ja die had ik zelf ook gevonden maar dat was mijn vraag dus niet. Waarschijnlijk wa sik niet duidelijk.

Ik heb een 'upgrade key' (weet niet of dat uberhaupt nog bestaat of dat dit gewoon een key is voor windows 8.0) maar moet opnieuw installeren. En wil juist liever niet upgraden maar direct windows 8 erop zetten. Dat scheelt toch een paar uur plus dat me installatie 'schoner' is.

Mijn vraag is dus, kan dit met deze key? En kan ik dan een image downloaden? Wat is de beste manier van werken?
Daar kom je maar op 1 manier achter.....je moet een ISO hebben om een clean install te kunnen doen, die kun je via die link volgens mij gewoon downloaden.

Om Windows 8.1 te installeren kun je gebruik maken van de KMS Client key en na installatie kun je hem activeren met je Windows key. Mocht activeren niet lukken, zoek dan even...mogelijk moet je een register key aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Zelf word ik altijd blij als ik een topic lees wanneer de TS dan ook de oplossing erbij zet.
Dus wie weet help ik hier nog iemand mee :)

Stap 1: Op de MS site kun je met je key inderdaad via de iso-downloader een installatie image downloaden. De key voor 8 accepteert de downloader van 8.1 niet. Wanneer je eerst de win8 downloader start, key invoert, en deze laat beginnen met downloaden dan onderbreek je daarna de download. Je start de 8.1 variant, deze geeft een foutmelding dat je download mislukt is, en je start hem nogmaals. Hierna krijg je 8.1 netjes binnen en kun je een image of usbstick maken.

Via de usbstick geboot en dan met de op internet makkelijk te vinden (weet niet of ik hem hier mag posten) dummy key (herstel: KMS, bedankt voor de aanvulling Caelorum) van Microsoft installeren. Deze key is officieel van Microsoft voor het na de installatie activeren van windows. Na installatie zal Windows dan om activatie vragen, waarna je je eigen key kunt invullen. Deze werd in mijn geval niet direct geaccepteerd (waarschijnlijk omdat deze eerder gebruikt was voor vervanging van het moederbord, bandje vroeg ook op hoeveel pc's de installatie staat ;)), 0800-xxx bellen en via de computer de installatie id gekregen die prima werkt.

Eind resultaat direct werkende schone windows 8.1 installatie via de officiële weg :+

[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 09-11-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
En wanneer ieder even jou laatste reactie leest en uitvoert (ik incluis), werken we met z'n allen naar een mooie kerst.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
thefox154 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:18:
[...] Deze key is officieel van Microsoft voor het na de installatie activeren van windows (30 dagen de tijd). [...]
Neem aan dat je daarmee de KMS key bedoeld? Die zijn allemaal hier te vinden: http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Caelorum schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 19:23:
[...]

Neem aan dat je daarmee de KMS key bedoeld? Die zijn allemaal hier te vinden: http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx
Klopt die heb ik gebruikt, maar wist niet of een mod me het zwijgen op zou leggen dus had even voor de verstandige weg gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
thefox154 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:18:
[...]

Klopt die heb ik gebruikt, maar wist niet of een mod me het zwijgen op zou leggen dus had even voor de verstandige weg gekozen :)
Waarom zou die mod dat doen? :+ Is gewoon een KMS Client key, zijn ook gewoon publiek beschikbaar via Microsoft.
Pagina: 1