Geluidskaart voor 2.0 en 7.1

Pagina: 1
Acties:

• Luke95
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09
Hallo, ik ben op zoek naar een geluidskaart die 2.0(rood en wit) naar mijn Poineer XD-Z62M kan sturen en ook nog een 7.1 surround set kan aansturen.

Ik heb er zelf niet veel verstand van en heb dus jullie hulp nodig.

Ik heb mijn computer in een studeerkamer naast mijn slaapkamer staan. Vanaf mijn computer heb ik een kabel lopen naar mijn tv om daarop films te kijken vanaf mijn pc. Nu wil ik graag een oude Poineer XD-Z62M met 2 MB quart 1000 speakers aansluiten op mijn pc zodat ik ook een beetje fatsoenlijk geluid in mijn slaapkamer heb. Daarnaast heb ik nog een 7.1 setje in de studeerkamer staan voor het gamen.

Ik heb wat rond gekeken naar geluidskaarten die beide aansluitingen ondersteunen maar daar zijn verrassend weinig van te vinden.

Ik heb ongeveer 100 tot 150 euro over voor een goede kaart.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:20

Snuffel

Vroem!

Heb je optisch in op je 7.1 set?

Overigens, je kan de audio out van de geluidskaart gewoon splitten. Je moet even weten welke kleur uitgang de fronspeakers zijn, deze splitten naar je Pioneer set.

[ Voor 72% gewijzigd door Snuffel op 05-11-2013 08:18 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42
Je zou een Asus xonar essense stx kunnen nemen
pricewatch: Asus Xonar Essence STX
Is ook een PCI versie van.

Maar als je daarnaast nog 7.1 wil zul je een soort expansion kaart moeten halen voor de kaart. even geen idee hoe dat exact werkt? Dan valt hij wel buiten je budget totaal tenzij je de 7.1 later nog besteld.

Volgens mij is dit de Xpansion kaart maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.
pricewatch: Asus Xonar HDAV H6

[ Voor 20% gewijzigd door Psyonara op 16-11-2013 20:27 ]