Toon posts:

Is deze build zo goed? Help?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was op zoek naar wat nieuwe hardware en zag op alternate.nl een leuk opknapsetje:
-Moederbord: GigaByte GA-B75M-D3V
-Cpu: Intel i5-3470 3.2Ghz
-8gb Ram van Corsair

Nou zijn deze 3 natuurlijk met elkaar te gebruiken maar ik vroeg me af of dit met mijn verdere hardware gebruikt kon worden:

-Voeding: OCZ modXtream 600 Watt
-Harde schijf: 1 TB schijf van ik geloof ook corsair (maar dit maakt volgens mij nooit veel uit)
-Grafische kaart: Geforce GTX 460

Oh, ik installeer trouwens een 64 Bit versie van windows zodat ik wel de 8GB volledig gebruik, zo ver was ik al.

Is 600 watt genoeg voor deze upgradekit?

http://www.alternate.nl/A...uct/1038170/?tk=7&lk=9527

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 23:36 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat wil je doen? Wat heb je nu? Is dit voor tekstverwerken? Waarom geen SSD? Grootste upgrade mogelijk :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, wat wil je ermee gaan doen?

Maar, opzich moet het wel werken, al is een GTX460 oud en vrij langzaam en is OCZ volgens mij geen topmerk in voedingen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:18:
Eh, wat wil je ermee gaan doen?

Maar, opzich moet het wel werken, al is een GTX460 oud en vrij langzaam en is OCZ volgens mij geen topmerk in voedingen.
General gaming. Ben niet van plan om games te maxen, verre van zelfs. Maar wil games op low/mid graphics met een redelijke fps kunnen spelen. Ik kan met mijn houdige P55mx Moederbord en i3 2.9ghz Battlefield 3 op medium (textures op high) met circa 40 fps spelen. Dit wil ik met Battlefield 4 ook kunnen maar al zet ik alles op low haal ik nog een magere 30 fps met veel gestotter tussendoor.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Die gtx is to blame :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Denk je ja? Heb met Battlefield 3 geen enkel probleem (zie bovenstaande reactie)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, maar BF4 is nog niet lekker geoptimaliseerd, komt ooit wel met 20455 patches en ook de drivers zijn nog niet 100%.

Ook is BF4 ook gewoon zwaarder en is een GTX460 nu eigenlijk een mid-end kaartje, misschien wel minder dan dat. Ik hoef met mijn krachtigere HD5870 BF4 ook niet te proberen.

Al is je i3 ook een flinke bottleneck. BF4 houdt van veel cores.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:32:
Ja, maar BF4 is nog niet lekker geoptimaliseerd, komt ooit wel met 20455 patches en ook de drivers zijn nog niet 100%.

Ook is BF4 ook gewoon zwaarder en is een GTX460 nu eigenlijk een mid-end kaartje, misschien wel minder dan dat. Ik hoef met mijn krachtigere HD5870 BF4 ook niet te proberen.

True, maar mijn 460 kan wel meekomen op low/mid.
Daarom wilde ik graag mijn Processor updaten en updaten naar 8GB ram ipv 4.
Maar mijn Asrock p55mx heeft een 1156 Socket waar eigenlijk amper processoren meer voor te vinden zijn, het is allemaal voort 1155. Toen kwam ik dit setje tegen en dacht ik heeyy, dat is wel wat.
Denk jij hetzelfde? En is 600Watt genoeg om dit allemaal te ondersteunen?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Je kunt met een GTX460 BF4 nog redelijk spelen op low/med settings op 1080P.
Alleen zal een i5 een betere investering zijn ipv. een i3 aangezien games zoals BF4 veel baat hebben aan quad core cpu's.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:32:

Dat ook. Maar ik merk het ook met andere games (Assassins Creed IV, Splinter Cell Blacklist)
Toen merkte ik dat ik toch wel een heel erg verouderd systeem heb.

• TeunisDokter
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:14:
Hallo,

Ik was op zoek naar wat nieuwe hardware en zag op alternate.nl een leuk opknapsetje:
-Moederbord: GigaByte GA-B75M-D3V
-Cpu: Intel i5-3470 3.2Ghz
-8gb Ram van Corsair

Nou zijn deze 3 natuurlijk met elkaar te gebruiken maar ik vroeg me af of dit met mijn verdere hardware gebruikt kon worden:

-Voeding: OCZ modXtream 600 Watt
-Harde schijf: 1 TB schijf van ik geloof ook corsair (maar dit maakt volgens mij nooit veel uit)
-Grafische kaart: Geforce GTX 460

Oh, ik installeer trouwens een 64 Bit versie van windows zodat ik wel de 8GB volledig gebruik, zo ver was ik al.

Is 600 watt genoeg voor deze upgradekit?

http://www.alternate.nl/A...uct/1038170/?tk=7&lk=9527
In jouw geval zou ik erover nadenken om alleen de CPU en de GPU te vervangen, + SSD :) .

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Ziet er gewoon goed uit, je kunt later altijd nog die GPU upgraden :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
HDD van Corsair? Ik kan alleen de WiFi disk van Corsair, maar dat heeft niets met de disk zelf te maken - de case eromheen is van Corsair en die kan via WiFi verbonden worden.

B75 is niet echt een spannend bordje verder, dus als je niets wilt verder tweaken, dan zit het wel goed.
De 3470 heb ik ook, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Helaas was ik destijds bij de upgrade niet zo slim om 8GB an te schaffen, maar slechts 4GB. Goed dat jij dat dus wel doet :)

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:26:
HDD van Corsair? Ik kan alleen de WiFi disk van Corsair, maar dat heeft niets met de disk zelf te maken - de case eromheen is van Corsair en die kan via WiFi verbonden worden.

B75 is niet echt een spannend bordje verder, dus als je niets wilt verder tweaken, dan zit het wel goed.
De 3470 heb ik ook, goede prijs/kwaliteitsverhouding. Helaas was ik destijds bij de upgrade niet zo slim om 8GB an te schaffen, maar slechts 4GB. Goed dat jij dat dus wel doet :)
Nee, ben niet van plan te overclocken verder of wat dan ook dus dat komt opzich wel goed.
Nog een vraagje. Ik heb wel vaker losse onderdelen vervangen of een pc gebouwd maar nooit het moederbord of processor vervangen. Moet ik een back up maken van mijn gegevens en windows opnieuw installeren of moet hij het meteen weer doen met het nieuwe mobo/processor?

Verwijderd

Topicstarter
TeunisDokter schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:33:
[...]

In jouw geval zou ik erover nadenken om alleen de CPU en de GPU te vervangen, + SSD :) .
In eerste instantie was ik alleen van plan de CPU en RAM te upgraden, maar aangezien ik een verouderd moederbord heb met een 1156 socket zijn er geen laatste generatie i5's voor te krijgen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 12:22
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:47:
[...]

Nog een vraagje. Ik heb wel vaker losse onderdelen vervangen of een pc gebouwd maar nooit het moederbord of processor vervangen. Moet ik een back up maken van mijn gegevens en windows opnieuw installeren of moet hij het meteen weer doen met het nieuwe mobo/processor?
Ik zou het eerst gewoon proberen of het lukt. Ik heb eerder dit jaar een upgrade gedaan van een E8400 naar i5-3470 zonder Windows opnieuw te installeren. En dat draait nu nog O-)
Windows staat een tijd te malen voordat hij alle componenten gevonden en geïnstalleerd heeft, maar dat neemt lang niet zoveel tijd in beslag als opnieuw installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:45:
[...]

Ik zou het eerst gewoon proberen of het lukt. Ik heb eerder dit jaar een upgrade gedaan van een E8400 naar i5-3470 zonder Windows opnieuw te installeren. En dat draait nu nog O-)
Windows staat een tijd te malen voordat hij alle componenten gevonden en geïnstalleerd heeft, maar dat neemt lang niet zoveel tijd in beslag als opnieuw installeren :)
Ah ok thanks, maak voor de zekerheid gewoon een back-up. Stel hij werkt niet meteen dan hoef ik niet weer eerst mijn oude onderdelen er in te zetten om een back up te maken om vervolgens ze er weer uit te halen.
Pagina: 1