Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Na eerder al zeer nuttig advies ontvangen te hebben voor vriendinlief ben ik nu zelf toch ook maar eens op zoek naar wat `nieuws`.

Momenteel een htc touch diamond, die helaas het nauwelijks meer doet.
Dus op zoek,
De vereisten: Bellen, Sms-en, en via wifi (gebruik geen mobiel internet) synchroniseren google calendar, goede accuduur (3-4 dagen zonder opladen bij matig (misschien voor tweakers termen zeer matig) gebruik toch wel wenselijk.)
De eventueel zou leuk zijn: synchroniseren google mail, weersverwachting, maps, whats app (Wordt me te vaak gevraagd of ik dat heb dus dan kan ik eens ja zeggen :) )

Gebruik dus geen mobiel internet, voor synchroniseren en whatsapp kan ik van wifi gebruik maken, maps zou ik graag offline kunnen gebruiken maar is niet heel belangrijk.

Budget rond de €100,- tweedehands niet direct een bezwaar maar dan moet het wel meerwaarde ten opzichte van nieuw hebben.

Waar heb ik al aan zitten denken:
Nokia Lumia 520, altijd goede ervaringen gehad met stokoude Nokia's, ziet er mooi uit en veel goede verhalen. Echter wel Windows Phone, nou heb ik geen ervaring met hedendaagse mobiele besturingssystemen dus geen idee of dit voor mijn eisen problemen oplevert.

Huawei Ascend Y300, goedkoop, lees er goede dingen over, zit android op (is dat handiger ivm synchroniseren google producten?).

Huawei Ascend G510, niet veel duurder, maar zie ook nauwelijks verschillen, iets snellere processor maar wat ik daar van zou merken vraag ik me af.

Graag hoor ik wat meningen van de mensen hier, bijvoorbeeld over de accutijd, ondanks een veel lagere capaciteit lijkt de lumia meer tijd te bieden, is deze zoveel efficienter met zijn energie? en wat zijn verder echte verschillen? Eventuele alternatieven die aangeraden worden hoor ik ook graag.

Uiterlijk vind ik niet heel belangrijk maar dan vind ik de lumia wel de mooiste.

Alvast heel erg bedankt !

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Offline maps = Nokia, klaar.

En dan kun je gaan kiezen. Een nieuwe Lumia 520, een tweedehands Lumia 800 [heeft het niet meer ondersteunde WP7.8] of een oude Symbian zoals een N8 [zeer goede camera] E7-00 [tobo + goed beeldscherm] of iets wat erop lijkt. Ze moeten wel op Belle draaien, de minst oude versie van Symbian.

Ja, Symbian is oud en minder gelikt dan Android, ik weet, maar het werkt ook stabieler en voor mij prettiger. Er zullen niet de meest nieuwe apps opzitten, maar bijv. Whatsapp wel. Ook zijn Symbians wat zuiniger, omdat Symbian erg goed geoptimaliseerd is, iets wat Android totaal niet is.

Een N9 zou helemaal geweldig zijn, maar daar moet je de eigenaar zo'n beetje van vermoorden willen ze die afstaan.

People as things, that’s where it starts.

• spocy
Maps is wel een eventueel zou leuk zijn punt voor mij, geen directe beslisfactor. is offline maps dan alleen beschikbaar op nokia's of wordt dit beter gevonden maar is het ook op andere fabrikanten beschikbaar?

Wat is er zo geweldig aan een N9? De bijvoorbeeld zeer goede camera van een N8 is voor mij totaal onbelangrijk. Wat meer info of beredenatie vind ik wel gewenst als dat mogelijk is.

In ieder geval bedankt voor je reactie, weer wat meer om uit te zoeken :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kijk ook eens in China, voor rond de 100 euro heb je daar leuke telefoontjes met quadcores, IPS-scherm en hoge resoluties. Blijf alleen weg bij de echt merkloze dingen en kloontjes, die zijn heel slecht.

Ik heb een Lenovo A820 besteld omdat ik een merk wilde, maar op Tweakers is momenteel ook de cubot gt99 populair (al is dat wel een HTC kloon) die je voor 88 dollar schijnt te kunnen kopen. Als er dan nog wat importheffingen bijkomen zit je nog onder de 100 euro.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• spocy
Dat is ook interessant, echter heb ik vernomen dat je vanuit china vaak zelf wat dingen moet veranderen aan de telefoons, hier heb ik geen ervaring mee. (flashen van een ROM als ik het goed heb).

Daarnaast zijn de telefoons uit china voor mij ook een beetje een door de bomen het bos niet meer zien dus mocht je me wat meer wegwijs kunnen maken dan hoor ik daar graag meer over.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40
Nokia Lumia 520 lijkt me ook een goede.

Werkt met Gmail, en Google Calendar. Whatsapp doet goed, navigatie zit er ook gratis bij.
Verder aantal Nokia extra's, en goede bouwkwaliteit.

Windows Phone is gewoon een geen gezeik en gedoe OS. Buienradar, regenmeter, bankieren, etc. Waarschijnlijk voldoet het meer dan voldoende, en al helemaal voor dat geld.

https://wren.co/join/Devian

• spocy
na t advies momenteel aan t kijken om voordelig een nokia lumia 520 te bemachtigen, denk inderdaad dat dit de beste keus zal zijn, nu even het leukste prijsje vinden.
Pagina: 1