Win 8 licentie nu nogmaals gebruiken als VM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heel misschien weet ik het antwoord al maar ik stel hem toch maar.

Op mijn HP werkstation had ik tot dit weekend Windows 8 draaien, niet naar volle tevredenheid, toch nog vaak onverklaarbare vastlopers e.d.) en na een check bij HP toch besloten met pijn in mijn hart terug te gaan naar een Windows 7 licentie voor dit zelfde werkstation met als poging om Windows 8 te debuggen in een virtuele staat onder VMWare Workstation als VM. Maar nu wordt mijn key niet meer geaccepteerd door de installatie als VM.

Wat valt er binnen de regels hier aan te doen. Biedt Microsoft mij als niet volume licentie houder of als niet MSDN of TechNet abonnee bepaalde keuzes die mij niet dwingen tot bijbetaling voor een nieuwe licentie.

Alvast mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een beetje hetzelfde probleem alleen andersom , de VM met w8.1 is geactiveerd en met een gewone instal is de key nu in gebruik door de VM waardoor die geweigerd wordt . Denk het enigste wat overblijft is via de telefoon opnieuw activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
Welk telefoonnummer heb jij dan gebeld hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:17

NSG

Je weet niks!

Heb je deze knop niet?
Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/751/c03515320.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe ben je aan je win8 licentie gekomen? gewoon gekocht en zelf geinstalleerd op de HP? Of werd die bij de HP geleverd en ben je daarna terug gegaan naar een win7 licentie?

Als je zelf de win8 licentie gekocht hebt is die nu gekoppeld aan de HP.
Je zou dan volgens mij een optie hebben om telefonisch de code te activeren.
Dan kan je aan de computer (of persoon) aangeven dat je de code wilt activeren en kan je hem binnen 5 minuten gebruiken.

Als hij meegeleverd is met de HP workstation is jouw licentie nu omgezet naar een windows 7 licentie en kan je niet zomaar een windows 8 licentie gebruiken op een andere machine

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:59:
Hoe ben je aan je win8 licentie gekomen? gewoon gekocht en zelf geinstalleerd op de HP? Of werd die bij de HP geleverd en ben je daarna terug gegaan naar een win7 licentie?
De Win8 licentie was een upgrade licentie die ik bij Paradigit in November 2012 heb gekocht en tot voor kort draaide als host OS waarop ik VMware Workstation had draaien. Deze kwam dus niet samen met de HP, die HP heb ik overgenomen van een mede-tweaker en draaide ooit alleen RedHat of een andere Linux distro. Die heb vervolgens voorzien van een Intel SSD 330 en nog eens 8 gig ECC geheugen.
Als je zelf de win8 licentie gekocht hebt is die nu gekoppeld aan de HP.
Je zou dan volgens mij een optie hebben om telefonisch de code te activeren.
Dan kan je aan de computer (of persoon) aangeven dat je de code wilt activeren en kan je hem binnen 5 minuten gebruiken.
Die optie wordt mijn in elk geval door het OS niet gegeven (zie schermprint)

https://docs.google.com/f...mxEVEk/edit?usp=drive_web
Als hij meegeleverd is met de HP workstation is jouw licentie nu omgezet naar een windows 7 licentie en kan je niet zomaar een windows 8 licentie gebruiken op een andere machine
Neen ik heb losse volwaardige licentie weer aangeschaft en heb geen downgrade gedaan. Dat was overigens ook (denk ik) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Try phone activation:
1. Press Windows key + X then clickRun, then type: slui.exe 4
2. Next press the 'ENTER' key
3. Select your 'Country' from the list.
4. Choose the 'Phone Activation' option.
5. Stay on the phone (do not select/press any options) and wait for a person to help you with activation.
6. Explain your problem clearly to the support person.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het idee dat je moet klikken op / Activate with new key / dan kom je op een schermpje wat zegt dat die key niet goed is en dan krijg je de telefoonoptie met telefoonnummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:58:
Try phone activation:
1. Press Windows key + X then clickRun, then type: slui.exe 4
2. Next press the 'ENTER' key
3. Select your 'Country' from the list.
4. Choose the 'Phone Activation' option.
5. Stay on the phone (do not select/press any options) and wait for a person to help you with activation.
6. Explain your problem clearly to the support person.
Ik heb de DarkSide geprobeert maar mijn handen verbrand. :) Nu zonder gekheid, het werkte niet, na invoering van de code werd doodleuk verwezen naar de mogelijkheid dat ik "slachtoffer" ben van piraterij. Ja dat ben ik zeker... van de overheid via inflatie op de valuta die ik op mijn betaalrekening heb en via belastingen als BTW, LB en IB. Misschien nu zelfs van Microsoft maar zo hard wil ik dat laatste nog niet stellen, laat ik het voorlopig houden op een misverstand. 8)7 van de jongens en meisjes uit Redmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:40:
[...]

Heb het idee dat je moet klikken op / Activate with new key / dan kom je op een schermpje wat zegt dat die key niet goed is en dan krijg je de telefoonoptie met telefoonnummer :)
Helaas mijn beste ook dat werkt niet Ik krijg een schermpie waarop wordt verteld dat ik een nieuwe productcode moet gaan invoeren en als ik dan de productcode invoer dan krijg ik de melding:

Invalid product key
The following failure occured while trying to use the product key:

Code:
0xC004F061

Description:
The Software Licensing Service determined that this specified product
key can only be used for upgrading, not for clean installations.

Wel gvdm ... dat is nu precies wat vele tweakers hier mij aanbeveelden, een schone installatie ipv een upgrade. Het is juist die upgrade die ik tig maal heb uit gevoerd en telkens weer tot problemen leidde. . Maar goed.. ik geef niet op.

Stukje advies anders gevraagd hier.

Wat zou u in mijn situatie doen als ik toch nog graag verder wil met Win8 (ps niet met de 8.1 tot dat alle bugs zijn opgelost en ja wel die zijn er, zelfs die bugs die zij niet als bugs erkennen maar ik wel als gebruiker. Ik wil niet uit mijn local account gesodermietert worden door MS na een upgrade om vervolgens mij alleen aan te kunnen melden bij mijn lokale gegevens via mijn inmiddels 13 jarige hotmail account.

Ik leg u mede tweakers de volgende optie voor

1. ik koop een nieuwe zogeheten full licentie Win 8 Pro en installeer die als dualboot of als virtual machine in de hypervisor VWware Workstation 10 of...

2. ik probeer ook een dualboot maar installeer een tweede Win 7 en gooi op die tweede partitie op mijn SSD een de Upgrade DVD er over heen of ik doe dat zelfde maar in de VMware

Wel mogelijk dat ik mits ik kies voor een dualboot dat ik een andere SSD moet gaan halen met wat meer bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Daar is een register aanpassing voor, zodat je de upgrade als clean install kunt installeren..... Overigens zou ik daarna gewoon upgraden naar 8.1, bugs blijf je echt wel houden. Het eerste OS zonder bugs moet nog uitkomen.

Overigens zou ik dan op je host Windows 8.x draaien en dan dmv de gratis Hyper-V het andere OS virtueel draaien....

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:19:
Daar is een register aanpassing voor, zodat je de upgrade als clean install kunt installeren..... Overigens zou ik daarna gewoon upgraden naar 8.1, bugs blijf je echt wel houden. Het eerste OS zonder bugs moet nog uitkomen.

Overigens zou ik dan op je host Windows 8.x draaien en dan dmv de gratis Hyper-V het andere OS virtueel draaien....
Nou ik ben zelf razend benieuwd naar die register aanpassing die je voorsteld maar even goed ik ga nu niet meer als host 8.1 draaien en daarboven op met VMware Player of VMware Workstation 7 Service Pack 1. Neen daar dank ik toch even voor. Je mag best weten dat de bugs, de onstabiliteit van 8.0 en later 8.1 op mijn hardware mij toch echt te gortig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
DocSnuggels schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:14:
[...] en daarboven op met VMware Player of VMware Workstation 7 Service Pack 1.
Daarom ook Hyper-V :P
Neen daar dank ik toch even voor. Je mag best weten dat de bugs, de onstabiliteit van 8.0 en later 8.1 op mijn hardware mij toch echt te gortig waren.
Da's erg vervelend :/

Overigens met een beetje zoekwerk (1e zoekopdracht, 1e resultaat in google) -> http://lifehacker.com/598...ws-8-with-an-upgrade-disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DocSnuggels schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:14:
[...]

Je mag best weten dat de bugs, de onstabiliteit van 8.0 en later 8.1 op mijn hardware mij toch echt te gortig waren.
Over welke bugs hebben we het in hemelsnaam....ik draai Windows 8.0 en 8.1 al sinds de preview versies en heb eigenlijk alleen maar last gehad van ontbrekende drivers en dat kun je Microsoft toch cht niet aanrekenen.....maar goed.
Caelorum schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:19:
[...]

Overigens met een beetje zoekwerk (1e zoekopdracht, 1e resultaat in google) -> http://lifehacker.com/598...ws-8-with-an-upgrade-disc
Tja...hij mag ook best zelf zoeken......volgens mij is dat toch niet teveel gevraagd? :9

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
Helaas, maar dat werkte ook niet

https://docs.google.com/d...YxWJRIJD242f6WSC6QBohXGtQ

Misschien moet ik morgen even bellen met Apeldo.. euh Redmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DocSnuggels schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:42:
Helaas, maar dat werkte ook niet

https://docs.google.com/d...YxWJRIJD242f6WSC6QBohXGtQ

Misschien moet ik morgen even bellen met Apeldo.. euh Redmond
Ehhh.....is die key al vaker gebruikt? Of is dit toevallig een key van een Upgrade versie die je vorig jaar voor ong. 30 euro kon kopen?

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 07-11-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
Die hack had ik ook gevonden maar dat leverde me niet de gewenste resultaten... voor nu althans. Over de bugs dan praat ik over programma's die niet afsluiten en blijven hangen waar na zelfs de taskmanager ctrl + alt + delete niet leidt tot opening van de task manager.

Vastlopers zogezegd van de desktop en die alleen maar werden opgelost door de PC een harde reset te geven. De Event Viewer gaf mij ook te weinig aanleiding om tot de bug te komen. Ik zeg niet dat perse MS de schuld moet hebben, maar Win8 in combinatie met mijn hardware bleek voorlopig geen gelukkig huwelijk. De PC van mijn echtgenote welke ook Win8 draait maar dan op een AMD Phenon 955 QC en een MSI 870 board. Daar draait redelijk probleemloos in elk geval geen grote regelmatige vastlopers per dag.

[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:43:
[...]

Ehhh.....is die key al vaker gebruikt? Of is dit toevallig een key van een Upgrade versie die je vorig jaar voor ong. 30 euro kon kopen?
Die key komt van een Upgrade versie die ik tot vorig jaar nog kon kope voor 59 incl. btw vers van de pers bij Paradigit te Arnhem en die key heb ik alleen eerder gebruikt bij installatie van deze Win 8 upgrade na aanschaf van deze harde waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DocSnuggels schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:47:

Die hack had ik ook gevonden maar dat leverde me niet de gewenste resultaten... voor nu althans. Over de bugs dan praat ik over programma's die niet afsluiten en blijven hangen waar na zelfs de taskmanager ctrl + alt + delete niet leidt tot opening van de task manager.

Vastlopers zogezegd van de desktop en die alleen maar werden opgelost door de PC een harde reset te geven. De Event Viewer gaf mij ook te weinig aanleiding om tot de bug te komen. Ik zeg niet dat perse MS de schuld moet hebben, maar Win8 in combinatie met mijn hardware bleek voorlopig geen gelukkig huwelijk. De PC van mijn echtgenote welke ook Win8 draait maar dan op een AMD Phenon 955 QC en een MSI 870 board. Daar draait redelijk probleemloos in elk geval geen grote regelmatige vastlopers per dag.
De foutmelding die je nu krijgt, wijst op iets heeeeeel anders.....vastlopers kinnen wijzen op ontbrekende/onjuiste drivers. Wordt al je hardware wel ondersteund door Win8 en/of Win8.1? Even bellen met Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:50:
[...]

De foutmelding die je nu krijgt, wijst op iets heeeeeel anders.....vastlopers kinnen wijzen op ontbrekende/onjuiste drivers. Wordt al je hardware wel ondersteund door Win8 en/of Win8.1?
Mijn harde waren werd volgens HP niet ondersteund, althans HP geeft aan dat Windows 8 nog niet volledig is getest en dat zij geen garantie afgeven voor een prettige desktop ervaring terwijl ze dat wel doen voor Windows 7.

De Hypervisor overigens die in Win 8 zit die kan ook niet overweg met mijn CPU's - de Xeon E5450s, mijn CPU's ondersteunen geen SLAT.

PS die foutmelding van nu... what about it ? je maakt het wel spannend :(

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DocSnuggels schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:54:
[...]

Mijn harde waren werd volgens HP niet ondersteund, althans HP geeft aan dat Windows 8 nog niet volledig is getest en dat zij geen garantie afgeven voor een prettige desktop ervaring terwijl ze dat wel doen voor Windows 7.

De Hypervisor overigens die in Win 8 zit die kan ook niet overweg met mijn CPU's - de Xeon E5450s, mijn CPU's ondersteunen geen SLAT.

PS die foutmelding van nu... what about it ? je maakt het wel spannend :(
Als Windows 8 niet wordt ondersteund, dan snap ik de 'problemen' wel.....had ik ook tijdens de preview, toen nog niet alle Lenovo drivers beschikbaar waren voor mijn laptop.....

Die foutmelding herken ik, had ik ook bij een van mijn upgrade keys.....had er meer...heb dus een andere gebruikt, maar ik zou gewoon microsoft bellen morgen ehhh.....020-5001500 volgens mj, ja....zie ook: Microsoft technische support en ondersteuning

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Niet online
PS verwacht jij dat ze een probleem ervan maken dat ik nu Windows 8 in de virtuele omgeving heb geplaatst of ... simply - Don't Tell so They Won't ask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DocSnuggels schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:02:
PS verwacht jij dat ze een probleem ervan maken dat ik nu Windows 8 in de virtuele omgeving heb geplaatst of ... simply - Don't Tell so They Won't ask
Ehh.....dat moet je toch zelf weten? Je mag de retail versie naar 'andere hardware' verhuizen, zolang je hem maar niet op twee pc's tegelijk gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DocSnuggels schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:17:
[...]

Helaas mijn beste ook dat werkt niet Ik krijg een schermpie waarop wordt verteld dat ik een nieuwe productcode moet gaan invoeren en als ik dan de productcode invoer dan krijg ik de melding:

Invalid product key
The following failure occured while trying to use the product key:

Code:
0xC004F061

Description:
The Software Licensing Service determined that this specified product
key can only be used for upgrading, not for clean installations.

Wel gvdm ... dat is nu precies wat vele tweakers hier mij aanbeveelden, een schone installatie ipv een upgrade. Het is juist die upgrade die ik tig maal heb uit gevoerd en telkens weer tot problemen leidde.
Je kan met een upgrade licentie in principe wel een clean install doen, zolang de installer maar een oudere, geactiveerde Windows kan vinden. Via Advanced of Custom kan je dan de C:-schijf formatteren voor een clean install. En activatie zal dan gewoon werken.

Maar er zijn ook omwegen voor, nu je 'm al geïnstalleerd hebt kan je die proberen. Hopelijk heb je nog niet zo veel gedaan in je VM installatie, want voor 'tzelfde geld moet je toch nog een nieuwe installatie doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:21:
[...]

Je kan met een upgrade licentie in principe wel een clean install doen, zolang de installer maar een oudere, geactiveerde Windows kan vinden. Via Advanced of Custom kan je dan de C:-schijf formatteren voor een clean install. En activatie zal dan gewoon werken.

Maar er zijn ook omwegen voor, nu je 'm al geïnstalleerd hebt kan je die proberen. Hopelijk heb je nog niet zo veel gedaan in je VM installatie, want voor 'tzelfde geld moet je toch nog een nieuwe installatie doen.
Da's nergens voor nodig. Met de upgrade van Windows 8.x kun je 'gewoon' een clean install doen, zonder dat er een 'geldige' oude versie van Windows op je disk staat. Alleen het activeren gaat je dan niet lukken, maar als je wel een 'oude licentie' hebt liggen (maar wel een clean install wil doen), dan kun je gewoon die register key wijzigen en kun je alsnog activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zeg ik ;). Dat is de omweg die ik bedoel. Standaard procedure die MS wil dat je volgt is een oudere eerst op 't systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:06:
Dat zeg ik ;). Dat is de omweg die ik bedoel. Standaard procedure die MS wil dat je volgt is een oudere eerst op 't systeem hebben.
Ja, maar om Windows 8.1 te kunnen installeren heb je helemaal geen oude versie van Windows nodig.....het gaat om het activeringsdeel :) Dus technisch gezien klopt jouw redenatie niet... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, m'n bewoording is niet 100%, maar bedoelde wat jij al zei. Ga ergens anders muggen ziften :+

Pagina: 1