Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik zie het niet als het als het omzeilen van beveiliging. Ik heb namelijk al eerder topics gelezen waar de vraag werd verteld. Het is niet dat ik illegale streams ga bouwen maar puur voor mijzelf als ik niet thuis ben. Ik ben voor het werk veel van huis en slaap regelmatig in hotels.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Met Ziggo lukt het mij wel, heb gewoon de pptpd VPN server draaien op een Debian virtuele machine. Gebruik de VPN tunnel voor internetbankieren als ik een hotspot gebruik, maar kwam er bij toeval achter dat de Ziggo Live TV App ook werkte. Weet niet of dat inmiddels nogsteeds zo is, kan zijn dat ze het eruit hebben gehaald.
Je kunt trouwens testen of je VPN goed werkt door naar www.mijnip.nl te gaan. Als je op een externe verbinding hetzelfde IP-adres terugkrijgt als thuis dan weet je dat het werkt
Je kunt trouwens testen of je VPN goed werkt door naar www.mijnip.nl te gaan. Als je op een externe verbinding hetzelfde IP-adres terugkrijgt als thuis dan weet je dat het werkt
[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2013 22:56 ]
Draai een VPN server, en gebruik de gateway in je thuisnetwerk als je extern bent.
Werkt met KPN tv prima, de echte stream hoeft namelijk niet over de vpn, slechts het authenticatie proces.
Werkt met KPN tv prima, de echte stream hoeft namelijk niet over de vpn, slechts het authenticatie proces.
[ Voor 27% gewijzigd door jeroen3 op 06-11-2013 22:58 ]
Ik draai OpenVPN op Ubuntu 12.04 en dat werkt prima op laptops, tablets en de webinterface die UPC biedt.
Goed ik heb de volgende handelingen uitgevoerd om een PPTPD VPN verbinding te configueren op mijn Ubuntu server.
1. PPTPD installeren:
2. VPN en DNS aanpassen in /etc/pptpd.conf
3. DNS servers toegpast van google in /etc/ppp/pptpd-options
4. Gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt in /etc/ppp/chap-secrets
5. Portforwarding toegepast en IPTABLES toegevoegd: (/etc/sysctl.conf voor forwarding)
en herstart met
6. IP TABLES:
En als laatste:
Poort 1723 heb ik in mijn router geforward naar 192.168.0.100
Nu krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met de VPN server.
Mijn vraag is: Wat doe ik fout?
1. PPTPD installeren:
code:
1
| apt-get install pptpd -y |
2. VPN en DNS aanpassen in /etc/pptpd.conf
code:
1
2
| localip 192.168.0.100 <- IP adres van de Ubuntu server remoteip 192.168.0.115-140 |
3. DNS servers toegpast van google in /etc/ppp/pptpd-options
code:
1
2
| ms-dns 8.8.8.8 ms-dns 8.8.4.4 |
4. Gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt in /etc/ppp/chap-secrets
code:
1
2
| username test password gebruikerswachtwoord |
5. Portforwarding toegepast en IPTABLES toegevoegd: (/etc/sysctl.conf voor forwarding)
code:
1
| net.ipv4.ip_forward=1 |
en herstart met
code:
1
| sysctl -p |
6. IP TABLES:
code:
1
2
3
| iptables -I INPUT -p tcp --dport 1723 -m state --state NEW -j ACCEPT iptables -I INPUT -p gre -j ACCEPT iptables -t nat -I POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE |
En als laatste:
code:
1
| iptables -I FORWARD -p tcp --tcp-flags SYN,RST SYN -s 172.20.1.0/24 -j TCPMSS |
Poort 1723 heb ik in mijn router geforward naar 192.168.0.100
Nu krijg ik met geen mogelijkheid verbinding met de VPN server.
Mijn vraag is: Wat doe ik fout?
Pagina: 1