Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ugmovYmXLi8]

Gister bij toeval deze ongelofelijk mooie documentaire gezien over een artiest die rond 1970 2 cd's heeft gemaakt. (cold fact en coming from reality) Bij het horen van deze muziek kreeg ik meteen het gevoel: Waarom ken ik dit niet. Immers, mijn muziekkennis is redelijk uitgebreid en deze sugarman klonk als een fijnbesnaarde James Taylor, Bob dylan, Van Morrisson, etc.

Anyway, de cd's van sugarman waren ongekend populair in zuid Afrika waar ze een inspiratie vormden voor mensen die tegen de apartheid waren. Het gerucht ging dat Sugarman op het podium zelfmoord had gepleegd maar dat was niet helemaal zeker. Een aantal mensen probeert uit te vinden wat er gebeurt is en na een tijdje wordt duidelijk dat sugarman
spoiler:
nog leeft en wel in detroit waar hij inmiddels demolitions worker is geworden. Als hij geconfronteerd wordt het met feit dat hij in zuid Afrika meer dan een half miljoen fans heeft, weet hij niet wat hij hoort. in Amerika waren nl zeggen en schrijven 6 cd's verkocht en zijn droom van faam was voor zover hij wist geflopt.....

Deze verrassing kwam in 1998 en al snel werd besloten dat sugarman moet optreden voor zijn vergeten publiek. De rest moet je verder gewoon zien....De muziek is echt geweldig.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jammer kan dan de video niet zien " This video contains content from Sony Pictures Movies & Shows, who has blocked it in your country on copyright grounds. ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online
Hij staat meerdere keren op youtube. Er is er vast wel 1 die in jouw land wel toegankelijk is...?

YouTube: Searching for Sugar Man (English and Serbo-croatia

YouTube: En busca de Sugar Man - Searching for Sugar Man - documental completo

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:22
Ik heb hem al tijden op m'n nas staan, maar nog nooit aan toe gekomen. Zal hem binnenkort eens bekijken.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig pas ook deze documentaire gekeken :). Of zijn muziek nu echt beter is dan sommige van de genoemde artiesten (bijv. als iemand zegt dat hij veel beter is dan Bob Dylan) weet ik niet hoor.

spoiler:
Het is jammer dat de documentaire eigenlijk niet het hele verhaal verteld. Hij was al ontdekt door fans in Australië, want ook daar verkocht zijn album goed. Hier heeft hij dan ook jaren voordat hij door de Zuid-Afrikaanse fans werd gevonden een tour gedaan. Volgens het artikel op rollingstone.com een concert met zo'n 15.000 mensen, hij was dus voordat hij naar Zuid-Afrika ging al wat gewend. Op Wikipedia zie je ook dat daar een live CD van is. Zie voor meer informatie: http://www.rollingstone.c...r-sugar-man-star-20130328

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

01:20:56 Saul, is that you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
Heb deze docu een half jaartje geleden al gezien, en vond hem erg vermakelijk. Normaal ben ik niet zo van de documentaires maar ik vond deze erg prettig wegkijken. Er zat een goede opbouw in en achteraf bleef je niet met vraagtekens zitten.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

1] Hij staat op Netflix.

2] Hij wordt 29 November vertoond op het Suikerzoet film festival. Dit is een film festival bij mij in de stad, Schiedam, en het is gratis. Mocht je in de buurt zijn, hoef je ’t voor het geld niet te laten. Ik had ’m persoonlijk in ieder geval op het programma staan (ondanks dat ie nu ook op Netflix staat), hij draaide een enkele keer als special in Rotterdam, maar ik heb ’m gemist. Misschien dat ik toch voor een andere film kies uiteindelijk, ik moet nog even kijken.. Voor de geïnteresseerden: http://www.suikerzoetfilmfestival.nl

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Erg mooie documentaire inderdaad. Er worden wat zaken overgeslagen om het verhaal net wat mooier te maken, maar het resultaat is erg sterk. Maanden later zitten sommige nummers nog steeds in mijn hoofd :)

Overigens heeft het dit jaar ook de Oscar voor beste documentaire gewonnen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online
Ja deze documentaire was idd al wat bekender dan ik dacht. Het hele verhaal dat "het niet klopt" is m.i. niet helemaal waar. Ja, er zijn dingen weggelaten bv zijn eerdere succesje in Australië maar dat doet af aan het feit dat het zuid Afrika verhaal gewoon waar is.

De 2 cd's zijn voor mij inmiddels vaste prik geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_H_R 1908
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 15:58
Deze documentaire was afgelopen zondag nog op canvas of die andere belgische zender haal ze altijd door elkaar te zien. Ze hebben elke zndag om 2300uur een documentaire over muziek, Headliners heet dat programmageloof ik. Zo heb ik een aantal weken ggeleden een hele gave documentaire over Dave Grohl van de Fo Fighters, waarin hij het mengpaneel waarop de eerste Nirvana cd mee is opgenomen heeft gekocht en vervolgens een cd gemaakt met andere artiesten dieook in die studio successen hebben geboekt, Sound City heet die.
En deze 2 platen van Rodriguez worden elke dag beluisterd sindsdien, sugar man is me favoriete track :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 21:09

HaterFrame

Well... Poo came out!

Erg mooie docu idd, zo ben je een 0 en aan de andere kant van de wereld een held :+

Soundcity is ook brilliant! Iedere muziek liefhebber moet die gezien hebben. De cd is ook top overigens!

I am the great Cornholio!

Pagina: 1