Verliezen van connectie tijdens het aanvragen van een pagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoncritter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21

Qoncritter

Banannnnnna

Topicstarter
Goedendag.

Graag leg ik een probleem aan jullie voor met de vraag of jullie hier misschien aanwijzingen bij kunnen geven of een oplossing hebben.

Situatie
De situatie is als volgt. Één computer (Windows 7) draait XAMPP. Vijf Raspberries (Raspbian ) vragen informatie op over LAN van de computer in een browser.

De Raspberries halen om de 12 seconden een webpagina op van de computer. Deze vragen echter niet te gelijk een pagina op.

’s Avonds gaan ze uit doormiddel van een analoge tijdschakelaar en starten ze in de ochtend weer op. Ze starten automatisch de browser op naar de gewenste startpagina.

Het probleem
Het signaal over LAN blijkt niet altijd stabiel te zijn. Soms is de connectie even weg. Lang genoeg om de browser een “could not reach” bericht te geven.

Wat heb ik al geprobeerd
Eerst heb ik gekeken of het netwerk iets stabieler gemaakt kon worden. Maar aangezien het netwerk in iemands anders beheer kan ik hier niet veel aan veranderen

Ook heb ik geprobeerd om de time-out regels aan te passen in Firefox. Dit zorgt er echter niet voor dat de time-out niet meer komt.

Welke ideeën heb ik bedacht maar weet niet hoe ik ze uit moet voeren
Natuurlijk heb ik nog meer ideeën maar ik weet niet of ze uit te voeren zijn of hoe uit te voeren.

Mijn idee is om af te vangen dat de connectie weg is voor meer dan een x aantal seconden. Dan herstart de Raspberry zich om weer van voor af aan te beginnen om dan wel een succesvolle connectie te leggen.
De error pagina niet echt naar een error te laten gaan maar weer naar zijn eigen startpagina. Dit had makkelijk geweest als de server een error had gegeven (404, oid). Dat kan je makkelijk veranderen naar een eigen pagina. Maar deze error is van de browser zelf.

Tot slot
Graag hoor ik jullie ideeën/visie over dit probleem. Ik ben geen Linux kenner maar ik heb geprobeerd het op te lossen alvorens dit probleem aan jullie voor te legen. Ik ben benieuwd waarmee jullie voor de dag komen. Misschien is het wel zo simpel dat ik mezelf flink voor het hoofd kan slaan ;-).

Met vriendelijke groet,
Robert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Qoncritter schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:06:
Situatie
De situatie is als volgt. Één computer (Windows 7) draait XAMPP. Vijf Raspberries (Raspbian ) vragen informatie op over LAN van de computer in een browser.
Wat is precies het doel van het opvragen van die pagina? Staan de Pi's naast elkaar? Is het dezelfde pagina? Vraag het mij gewoon af, want het lijkt een beetje nutteloos.
's Avonds gaan ze uit doormiddel van een analoge tijdschakelaar en starten ze in de ochtend weer op. Ze starten automatisch de browser op naar de gewenste startpagina.
Dat is niet echt een lekkere manier van afsluiten en kan al snel voor disk corruptie zorgen. Corrupte data is instabiel systeem. Beter laat je 't systeem middels een crontab uitschakelen.
Het probleem
Het signaal over LAN blijkt niet altijd stabiel te zijn. Soms is de connectie even weg. Lang genoeg om de browser een "could not reach" bericht te geven.
Tja, dat is best logisch. Als je met iemand belt en je hebt eventjes geen bereik, wordt de verbinding ook verbroken. Deze wordt niet in wacht gezet om het een paar seconden later verder te gaan.
Wat heb ik al geprobeerd
Eerst heb ik gekeken of het netwerk iets stabieler gemaakt kon worden. Maar aangezien het netwerk in iemands anders beheer kan ik hier niet veel aan veranderen
De kwaliteit van het netwerk zal moeten verbeteren om geen disconnects te krijgen. Eerste wat je moet doen is uitzoeken waarom je een disconnect krijgt. Gaat de Pi over z'n nek, zit er een brakke switch tussen, etc.
Ook heb ik geprobeerd om de time-out regels aan te passen in Firefox. Dit zorgt er echter niet voor dat de time-out niet meer komt.
Dat zal niet helpen. Eenmaal een onbereikbaar netwerk kan je met timeouts niets doen. Een timeout veranderen heeft alleen zin als de server daadwerkelijk te bereiken is, maar het antwoord erg lang op zich laat wachten. Leuk dat je wilt spelen met de tijd totdat je naar de voicemail wordt gestuurd, maar zonder bereik kan je die niet eens krijgen.
Welke ideeën heb ik bedacht maar weet niet hoe ik ze uit moet voeren
Natuurlijk heb ik nog meer ideeën maar ik weet niet of ze uit te voeren zijn of hoe uit te voeren.

Mijn idee is om af te vangen dat de connectie weg is voor meer dan een x aantal seconden. Dan herstart de Raspberry zich om weer van voor af aan te beginnen om dan wel een succesvolle connectie te leggen.
De error pagina niet echt naar een error te laten gaan maar weer naar zijn eigen startpagina. Dit had makkelijk geweest als de server een error had gegeven (404, oid). Dat kan je makkelijk veranderen naar een eigen pagina. Maar deze error is van de browser zelf.
Zoals je hebt ondervonden kan je geen speciale 404 van de webserver krijgen als je die niet kan bereiken. Enige wat je kan doen om dat af te vangen, is de pagina in een frame te laten draaien en de hele pagina zelf, met daarbij het frame, laten herladen. De pagina zelf staat dan lokaal.
Tot slot
Graag hoor ik jullie ideeën/visie over dit probleem. Ik ben geen Linux kenner maar ik heb geprobeerd het op te lossen alvorens dit probleem aan jullie voor te legen. Ik ben benieuwd waarmee jullie voor de dag komen. Misschien is het wel zo simpel dat ik mezelf flink voor het hoofd kan slaan ;-).
Wat ik hierboven al voorstel, lokaal html bestandje met een iframe die de pagina van de 'server' opvraagt en de auto-refresh regelt. Dan is een netwerk disconnect niet boeiend, want de pagina die moet vernieuwen staat lokaal en dat zal werken. Alleen het iframe kan niets laden, maar dat lost zichzelf wel op zodra het netwerk weer toegankelijk is.
Met vriendelijke groet,
Robert-Jan
Groeten hoeft niet ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
lokale html met een ping via javascript kan je de response nog sneller maken dan 12 seconden wachten.
Het lijkt ook alsof de Windows 7 over zijn nek gaat. Heb je het al eens met een Linux of BSD server geprobeerd op dat netwerk?

[ Voor 38% gewijzigd door DJMaze op 05-11-2013 02:08 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
Ga eens met bijvoorbeeld PingPlotter een tijdje je verbinding testen zowel naar de server die je wilt bereiken als naar iet waarvan je weet dat 'ie stabiel is (bv google.nl).

Als je meer dan sporadisch packet loss hebt neem dan contact op met de beheerder van je netwerk want dat is de enige die je kan helpen.
Je kan hem (?) dan gelijk de pingplotter logs geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Durandal op 05-11-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoncritter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21

Qoncritter

Banannnnnna

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:05:
Wat is precies het doel van het opvragen van die pagina? Staan de Pi's naast elkaar? Is het dezelfde pagina? Vraag het mij gewoon af, want het lijkt een beetje nutteloos.
De Pi's staan verspreid door een gebouw verspreidt en tonen allemaal andere informatie.
Dat is niet echt een lekkere manier van afsluiten en kan al snel voor disk corruptie zorgen. Corrupte data is instabiel systeem. Beter laat je 't systeem middels een crontab uitschakelen.
Bedankt voor de crontab... Dat is inderdaad en nettere manier van afsluiten. Al zie je een hoop mensen een Pi vrij vaak "afsluiten" door gewoon de stroom eraf te halen.
Wat ik hierboven al voorstel, lokaal html bestandje met een iframe die de pagina van de 'server' opvraagt en de auto-refresh regelt. Dan is een netwerk disconnect niet boeiend, want de pagina die moet vernieuwen staat lokaal en dat zal werken. Alleen het iframe kan niets laden, maar dat lost zichzelf wel op zodra het netwerk weer toegankelijk is.
Bedankt, ik ga hier even mee puzzelen
DJMaze schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 02:07:
lokale html met een ping via javascript kan je de response nog sneller maken dan 12 seconden wachten.
Het lijkt ook alsof de Windows 7 over zijn nek gaat. Heb je het al eens met een Linux of BSD server geprobeerd op dat netwerk?
Ja. Maar momenteel word er op die Windows 7 computer word gebruikt om informatie in te voeren die op de Pi´s worden getond.

Bedankt voor de tip van het pingen via JS
Durandal schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:30:
Ga eens met bijvoorbeeld PingPlotter een tijdje je verbinding testen zowel naar de server die je wilt bereiken als naar iet waarvan je weet dat 'ie stabiel is (bv google.nl).

Als je meer dan sporadisch packet loss hebt neem dan contact op met de beheerder van je netwerk want dat is de enige die je kan helpen.
Je kan hem (?) dan gelijk de pingplotter logs geven.
Bedankt voor het programmaatje... ik ga ff een tijdje het netwerk liggen bespieden met het programmaatje wat er mis kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Qoncritter schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:35:
[...]Ja. Maar momenteel word er op die Windows 7 computer word gebruikt om informatie in te voeren die op de Pi´s worden getond.
En je hebt je tijdens het ontwerpen van dit geheel, ook gerealiseerd dat Windows 7 beperkt is tot 10 IP connecties?

Maak van die "server" dan ook een èchte server; headless, bij voorkeur.
En laat 't invoeren van de gegevens ook web-based doen, via dezelfde server
Als server kun je desnoods een extra Pi inzetten; alles is beter dan een Windows Workstation als server misbruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Brahiewahiewa schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:42:
[...]

En je hebt je tijdens het ontwerpen van dit geheel, ook gerealiseerd dat Windows 7 beperkt is tot 10 IP connecties?

Maak van die "server" dan ook een èchte server; headless, bij voorkeur.
En laat 't invoeren van de gegevens ook web-based doen, via dezelfde server
Als server kun je desnoods een extra Pi inzetten; alles is beter dan een Windows Workstation als server misbruiken
Met XAMPP maakt het aantal connecties niets uit. Was het ingebakken IIS dan wel max 10 sessies, maar met XAMPP ben je beperkt tot de Apache instellingen. Houdt er wel rekening mee dat de MySQL server max 4 connecties aan kan onder Windows 7, maar met max_connections in my.ini kan je dat opschroeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Wim-Bart op 06-11-2013 23:31 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Brahiewahiewa schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:42:
[...]

Is die 10 TCP/IP verbindingen niet van IE, ipv het OS zelf? Want bij 't laatste zou 't toch wel erg knullig en ruk werken als je op een domein zit, Outlook met Exchange babbelt je je werk moet uitvoeren in een CMS systeem, alsmede bestellingen doen via een website van een externe partij. Oh, en voeg dan ook gelijk even folder redirect aan de mix toe.
Wim-Bart schreef op woensdag 06 november 2013 @ 23:27:
[...]

Met XAMPP maakt het aantal connecties niets uit. Was het ingebakken IIS dan wel max 10 sessies, maar met XAMPP ben je beperkt tot de Apache instellingen.
Ik wil graag bronnen zien van jullie.

Maar in elk geval dient de TS het netwerk te laten troubleshooten. Wat vliegt er nou precies uit? De link van de Pi, de Pi zelf door een kernel of module bug, Windows, een van de switches waar de systemen aan hangen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1