Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik vraag me af waar de applicatie Civil Alerts te vinden is en hoe ik dit eventueel (terug?) op mijn Xperia Z krijg.

Ter verduidelijking:

Ik had op mijn oude telefoon al NL Alert. Met mijn nieuwe telefoon was ik het vergeten en na het ophef in het nieuws leek het me goed om dit weer te activeren. Ik heb gelezen dat Sony de mogelijkheid biedt om NL Alert in te stellen via een app genaamd Civil Alerts, omdat volgens de website van NL Alert mijn toestel niet geschikt is voor deze service. Civil Alerts schijnt eenvoudig instelbaar te zijn door voor ingestelde opties. Op internet zie ik staan dat Civil Alerts gewoon tussen je applicaties hoort te staan. Bij mij is dat niet het geval. Misschien heb ik het per ongeluk verwijderd of heeft het er nooit opgestaan.

Ik kan het ook niet vinden in de Play Store en ook niet bij de speciale Sony Apps.

Kan ik de app (terug) krijgen, of is er een andere manier om toch mee te doen met NL Alert?

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:58
Ik kreeg vandaag ineens een alarm van NL alert?? Dat de instellingen goed waren voor mijn smartphone om een NL alert te ontvangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Het zou in een stock ROM staan van Sony. Ik vraag hier ook naar want ik zit met het zelfde verhaal op mijn SP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Het zit in ieder geval in de Nederlandse firmware van Sony. Ik had op mijn XZ eerst de Spaanse en daarmee niet de benodigde app. Nu heb ik wel de Nederlandse (customization 1270-4975_R3B) en netjes de melding gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik kan die voor de SP niet vinden; die code dan aangezien beide toestellen compleet anders zijn wellicht een hint waar ik even kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Ik heb ook gewoon een stock ROM, tenminste als met een stock ROM gewoon de standaard software wordt bedoeld, waarmee hij geleverd is. Ik heb niets geroot of iets dergelijks, hij is gewoon helemaal origineel.

Verder is de mijne gewoon Nederlands zover ik weet. Een maand geleden heb ik hem besteld bij Studentmobiel met een Tele2 abonnement.

Maar de mensen die hem wel hebben, hebben hem dus gewoon standaard tussen de apps staan zoals ik al vermoedde?

En ik kan hem alleen op mijn telefoon krijgen door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen? Of zijn er andere manieren of iemand weet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik deze informatie wel kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
bel eens *#*#7378423#*#* (*#*#service#*#*), klik op Service info en dan op Software info. Welke Customization Version staat daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1270-7296_R2B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Dat is een Centraal Europese firmware, geen Nederlandse. Dus zonder Civil Alerts app. Als je dat wel wil hebben, moet je of leren omgaan met flashtool, of je telefoon rooten en de build.prop aanpassen en dan updaten met SUS. Bootloader unlocken is niet nodig. Factory reset gaat je niets opleveren. Rooten of .ftf flashen is wel een optie, maar lees je dan goed in zodat je snapt wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt, je lijkt erg veel verstand te hebbenm van Android!

Ik lees dat je voor flashtool moet rooten en voor de andere optie die je gaf ook. En dat in theorie je garantie kan komen te vervallen, als ik het goed begrijp, zoals ik gelezen heb van andere mensen (met andere telefoons).

Ik denk dat dat ik het maar zo laat dan. Best jammer dat zo'n duur toestel dit niet ondersteund. Laten we hopen dat ze er aan gaan werken.

Bedankt voor je tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier kan een slotje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdray29
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Voor de lezers die nog op zoek zijn maar een andere firmware hebben heb ik een bestandje gevonden op xda ik probeerde hem te testen voordat ik het hier poste maar dat is mij helaas niet gelukt waarschijnlijk omdat mijn Z op 4.4.2 draait maar de link naar de topic is http://forum.xda-develope...ert-xperia-z-app-t2515586

Het is wel een zip bestand bestaande uit de apk en odex file voor de mensen met root die weten wat te doen en de mensen zonder 8)7 root zou ik zeggen probeer maar het apk bestand te instaleren.

Good luck
Pagina: 1