Hallo Tweakers,
Heb de afgelopen tijd de verschillende HTPC topics en BBG´s nagelopen en heb hier veel informatie op kunnen doen (alvast bedankt daarvoor
) echter heb ik toch nog een aantal vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een complete HTPC, icm windows 8 (heb nog een upgrade licensie liggen) / XBMC, waar ook op gedownload gaat worden (CouchPotato, Sickbeard, etc)
Daarnaast wil ik er ook sporadisch op gaan gamen icm Xbox 360 controller, dit zullen niet de nieuwste / zwaarste games zijn, denk vooral aan PES, Fifa en misschien Dolphin Emulator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een draadloos toetsenbord en BR-speler liggen, daarnaast zal de HTPC worden aangesloten worden via versterker, welke weer aangesloten is op de tv.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, op de BR-speler na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil in eerste instantie alles op de HTPC opslaan, wellicht zal hier later een NAS voor komen, vandaar de keuze voor 3TB HHD + SSD
Ben op de volgende lijst gekomen;
Qua besturing dacht ik aan een CEC-adapter, echter kwam ik bij de specificatie van het moederbord een IR Header tegen (http://www.asrock.com/mb/...eme4+/?cat=Specifications) en de Smart-Remote van Asrock (http://www.asrock.com/mb/spec/Card.asp?Model=Smart%20Remote) iemand hier ervaringen mee? (Smart-Remote kan de pc ook aan-/uitzetten, met CEC adapter ook mogelijk?)
Als jullie verder nog verbeter punten / opmerkingen hebben, hoor ik het graag
Heb de afgelopen tijd de verschillende HTPC topics en BBG´s nagelopen en heb hier veel informatie op kunnen doen (alvast bedankt daarvoor
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een complete HTPC, icm windows 8 (heb nog een upgrade licensie liggen) / XBMC, waar ook op gedownload gaat worden (CouchPotato, Sickbeard, etc)
Daarnaast wil ik er ook sporadisch op gaan gamen icm Xbox 360 controller, dit zullen niet de nieuwste / zwaarste games zijn, denk vooral aan PES, Fifa en misschien Dolphin Emulator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb al een draadloos toetsenbord en BR-speler liggen, daarnaast zal de HTPC worden aangesloten worden via versterker, welke weer aangesloten is op de tv.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard | € 31,38 | € 31,38 |
| 1 | Sony KDL-40EX500 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Onkyo TX-SR 507 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 31,38 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, op de BR-speler na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil in eerste instantie alles op de HTPC opslaan, wellicht zal hier later een NAS voor komen, vandaar de keuze voor 3TB HHD + SSD
Ben op de volgende lijst gekomen;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-6800K Boxed | € 118,45 | € 118,45 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 57,10 | € 57,10 |
| 1 | Toshiba PA429xE-1HN0, 3TB | € 90,88 | € 90,88 |
| 1 | Silverstone Milo ML03B | € 62,20 | € 62,20 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,90 | € 31,90 |
| 2 | Fractal Design Silent Series Silent Series, 80mm | € 6,96 | € 13,92 |
| 1 | G.Skill Ares F3-2133C9D-8GAB | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | be quiet! SFX Power 300 Watt | € 43,40 | € 43,40 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,21 | € 86,21 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 588,96 | |
- Heb gekozen voor FM2 / FM2+ moederbord, meer futureproof denk ik
- Snel geheugen gekozen ivm voordelen APU (reviews: AMD Richland: A10-6800K getest)
- SFX voeding gekozen ivm lengte BR-speler
Qua besturing dacht ik aan een CEC-adapter, echter kwam ik bij de specificatie van het moederbord een IR Header tegen (http://www.asrock.com/mb/...eme4+/?cat=Specifications) en de Smart-Remote van Asrock (http://www.asrock.com/mb/spec/Card.asp?Model=Smart%20Remote) iemand hier ervaringen mee? (Smart-Remote kan de pc ook aan-/uitzetten, met CEC adapter ook mogelijk?)
Als jullie verder nog verbeter punten / opmerkingen hebben, hoor ik het graag