Vreemde vastlopers bij k7-550

Pagina: 1
Acties:

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-08 14:29
Ik werd laatst door mijn broer geattendeerd op het volgende:

Zijn Athlon 550 op een MSI-6163(Amd Irongate) loopt in ALLE 3d-apps telkens vast. Het vreemde is dat het alleen in de hogere resoluties gebeurt (1024x768x32/16bpp>>). Daaronder doorloopt 'ie 3dmark 200* wel redelijk; eens in de tien benchmarks blijft 'ie hangen.

Allereerst de specs:

Athlon 550 met OEM koeler
MSI-6163(irongate)
192MB pc-100
SbLive platinum.
Geforce 256 (Guillemot 3d-prophet)
Aopen CD-ROM
Aopen CD-RW
Pioneer DVD
Digital 10Mbps ethernet
Aopen hx-08 met 300watt voeding
Maxtor 20GB udma66
win2000 pro

Nu de uitleg;

Ik heb de PC met alleen videokaart en SbLive (dus ook zonder DVD, CD-RW en CD-ROM)getest op een nieuwe win2k installatie. Het enige wat geinstalleerd was, waren de nieuwste drivers van Nvidia en Creative, de AGP-miniport inf van MSI, 3dmark 2000/3dmark 2001, Directx8 en Black &White. Het moederbord was geflashed met het nieuwste bios. Echter, de vastlopers bleven. Toen de 3d prophet vervangen door mijn oude asus v6600 (met meest recente bios), de geluidskaart verwijderd en nog loopt het apparaat keer op keer vast. Daarna hetzelfde geprobeerd met GF2mx, in de hoop dat het aan de g-force 256 chip lag; zelfde resultaat. De processor wordt niet overdreven warm (41 graden net na 3dmark 2001) en de voeding werkt vlekkeloos. Het bios staat op Factory defaults, agp aperture size 64Mb en AGP 2x.

Ik sta nu op het punt om het mobo naar MSI op te sturen zodat zij er eens naar kunnen kijken. Mocht iemand echter hetzelfde probleem hebben (gehad) dan hoor ik graag wat diegene aan het probleem gedaan heeft.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous