Pioneer VSX-921 koptelefoon op line-out aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 14:11
Ik heb een koptelefoon gekocht welke ik wil gebruiken in combinatie met de speakers van m'n radio.
Ik wil hem dus niet op de koptelefoon aansluiting aansluiten omdat er dan geen geluid over de speakers klinkt en dat is een beetje egoïstisch als de rest van het gezin ook mee kijkt (en wil luisteren).

Dus moet hij op een andere aansluiting worden aangesloten.

Ik heb hiervoor een verloop kabeltje gekocht waarin de jack aansluiting van de koptelefoon gaat en er 2 tulp stekkertjes uitkomen. volgens mij moet ik deze 2 tulp stekkertjes in een line out aansluiting op de versterker kunnen steken.

Helaas heb ik dit nog niet werkend gekregen. op welke 2 aansluitingen op de versterker kan ik deze tulp stekkertjes prikken zodat ik het geluid van de tv zowel via de speakers van de versterker als ook de koptelefoon kan horen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:45

FeaR

In GoT we trust

Normaal zou ik zeggen op de Pre-Out van de receiver aangezien die het signaal van elke inkomende bron doorsturen. Echter heeft de door jouw genoemde Pioneer dit niet. Plus dat je eventueel nog zou zitten met de volumeregeling aangezien je dan twee "apparaten" moet regelen met één knop. Maar het gaat dus toch niet op. Je zou één van de andere uitgangen kunnen gebruiken als de Tape Out, maar veelal wordt die alleen gebruikt met de bijbehorende Tape In en dus niet alle ingangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

Sowieso zou ik er een klein hoofdtelefoonversterkertje tussen plaatsen, line-outs en pre-outs zijn niet gemaakt voor hoofdtelefoons ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mr.paaJ schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:05:
Sowieso zou ik er een klein hoofdtelefoonversterkertje tussen plaatsen,
^^^ ditte
line-outs en pre-outs zijn niet gemaakt voor hoofdtelefoons ;)
maar draadloze koptelefoons juist weer wel
FeaR schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:46:
Normaal zou ik zeggen op de Pre-Out van de receiver aangezien die het signaal van elke inkomende bron doorsturen. Echter heeft de door jouw genoemde Pioneer dit niet. Plus dat je eventueel nog zou zitten met de volumeregeling aangezien je dan twee "apparaten" moet regelen met één knop. Maar het gaat dus toch niet op. Je zou één van de andere uitgangen kunnen gebruiken als de Tape Out, maar veelal wordt die alleen gebruikt met de bijbehorende Tape In en dus niet alle ingangen.
Tape out lijkt mij bij uitstek geschikt. hier komt het singaal uit om op te nemen wat je hoort
idem voor de dvr out

maar wat is die zone 2?, lijkt mij een apart af te regelen lijn uitgang

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 04-11-2013 21:24 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

fish schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:17:
[...]
maar draadloze koptelefoons juist weer wel
[...]
Die hebben hun eigen zender/versterkertje ja ;)

Je hebt achterop twee paar uitgangen die je kunt proberen, genoemde Tape en DVD/BD. Doen die het niet naar behoren (en check handleiding) dan kun je het ook via de televisie laten lopen voor TV en films. De meeste toestellen hebben een hoofdtelefoon uitgang namelijk. Niet al te best maar werkt wel.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 18:31
Tape out zou moeten werken, die heb ik hier ook in gebruik voor een subwoofer. Er komt altijd geluid uit, welke input ik selecteer maakt niet uit :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Helaas krijg ik hem nog niet werkend.

Het is een sennheiser draadloze koptelefoon en heeft een eigen versterkertje/volume regelaar, hij is zo ingesteld dat als ik hem in de koptelefoon aansluiting steek, hij direct geluid geeft.

Ik heb de volgende audio uitgangen op de versterker geprobeerd: dvr/bdr, cd-r/tape, zone 2
echter in geen van de gevallen krijg ik geluid over de koptelefoon.

Als ik de koptelefoon direct op de koptelefoon aansluiting in de tv doe dan krijg ik geen geluid meer via de speakers van de tv en ook niet van de versterker. dus dat is helaas ook geen optie.

[ Voor 19% gewijzigd door Piet400 op 05-11-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

fish schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:17:
[...]
Tape out lijkt mij bij uitstek geschikt. hier komt het singaal uit om op te nemen wat je hoort
idem voor de dvr out

maar wat is die zone 2?, lijkt mij een apart af te regelen lijn uitgang
Er zijn receivers die over bijvoorbeeld Tape Out dan wel DVR Out alleen signaal sturen die respectievelijk op Tape In dan wel DVR In binnen komen. Vandaar dat ik me een beetje indekte ;)

Zone 2 kan beperkingen hebben. Niet elke receiver stuurt alles door naar Zone 2. Ene receiver heeft beperking op analoge bronnen waar de andere alleen analoog doet maar dan USB weer niet als analoog ziet. Zone 2 is altijd de handleiding lezen, anders is het gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat zou totaal nutteloos zijn dan kun je niet opnemen.

Ik denk dat je mss met een andere functie in de war bent e.g. "tape monitor" vaak gebruikt voor equalizers

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
hmm, het verbaast mij enigszins dat een versterker van zo'n 2 jaar oud een dergelijke optie (waarschijnlijk) niet ondersteund. m'n pa heeft een jvc versterker die zo'n 10 jaar oud is en ondersteund deze optie wel.

Ik heb nog wel een bericht naar Pioneer gestuurd en hun de vraag voorgelegd. ben benieuwd waar zij mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Piet400 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:21:
hmm, het verbaast mij enigszins dat een versterker van zo'n 2 jaar oud een dergelijke optie (waarschijnlijk) niet ondersteund. m'n pa heeft een jvc versterker die zo'n 10 jaar oud is en ondersteund deze optie wel.
Vroeger zat op bijna elke receiver ook een Phono Ingang, die tref je nu alleen op de hogere modellen. Natuurlijk vervallen er in de loop der tijd dingen omdat de techniek ook verandert: een receiver met alleen analoge ingangen is nu geen vraag meer naar, vandaar dat ze elke receiver volproppen met HDMI en dergelijke. Maar niet alleen qua aansluitingen veranderen receivers, kijk ook eens naar de opbouw van een huidige receiver en eentje van enkele jaren geleden. Daar zie je ook al verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja zo speelde ik 20 !! jaar geleden een spelletje (pictonairy gok ik ?) het meisje moest een platenspeler tekenen.

Kon ze niet, dus tekende ze maar een cd speler _/-\o_ :+ :Y

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik heb Pioneer een mailtje gestuurd met deze vraag erin, zij gaven aan dat de TV analoog moet worden verbonden met de receiver, de huidige hdmi koppeling is digitaal en kan door de receiver niet worden omgezet in een analoog signaal, dus nu ook een tulp verbinding gemaakt voor een analoge koppeling tussen tv en receiver.

De koptelefoon zit via tulp op de tape uitgang van de receiver, als ik gewoon naar de radio luister komt het geluid ook op de koptelefoon binnen en is onafhankelijk te regelen van het geluid dat over de speakers klinkt.

Helaas als ik overschakel op de TV uitgang dan krijg ik geen geluid op m'n koptelefoon. heel vreemd, want de analoge tulp koppeling heb ik nu wel gemaakt.

het is me opgevallen dat als de versterker niet gekoppeld is aan de tv ik wel beide bronnen onafhankelijk kan bedienen, maar de receiver wordt altijd via de tv afstandsbediening bestuurd, in ieder geval het volume.

met welke knop op de afstandsbediening kan ik de koppeling tussen tv en receiver ontkoppelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoe heet de aansuiting op je tv waar de pluggen inztten

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik zie dat de 5 tulp aansluitingen op m'n tv als input zijn bedoeld, dus daar komt geen audio doorheen naar m'n koptelefoon.
In een ander topic op dit forum over m'n samsung tv las ik zojuist dat er een aansluiting op de tv zit met een overgang naar scart. hierop heb ik een blokje gezet die de scart aansluiting naar tulp omzet.

Na m'n koptelefoon hierop te hebben aangesloten werkt het uitstekend.

bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1