Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
Zit al een poosje te denken om water koeling in mijn computer te plaatsen, gewoon om weer eens te hobbyen.
Alleen ik snap nog niet echt hoe het nou in zijn werking gaat, kan iemand mij vertellen waar ik rekening mee moet houden? Welke onderdelen er nodig zijn?

Mijn systeem;

CMStorm Enforcer

CPU : Int Core i7-2600K 3400 1155 BOX
GPU : XFX 1GB D5 X HD6870 Dual Fan R
Moederbord: Asrock P67 PRO3 SE P67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met een beetje google-werk kom je al een heel eind hoor ;)
http://www.overclock.net/...de-for-water-cooling-2013

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-07 20:13
of als het simpel wil houden kun je een setje nemen, alternate heeft die dingen op hun site staat, kun je eens kijken en gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Voor uitgebreid en behulpzaam advies kun je ook een topic openen op highflow.nl
Net zoals hier verwachten ze wel dat je zelf even inleest, al krijg je bij een eerste post meteen een lijstje met dingen waar je aan moet denken.

Om je alvast op weg te helpen:
- voor de onderdelen die warm worden (inde regel CPU en gpu) heb je waterblokken nodig
- een pomp met reservoir of top om het water rond te pompen
- slangen en fittingen om alles aan elkaar te knopen
- een of meer radiatoren met fans om de warmte af te voeren
- daarnaast kun je doorgaan met gadgets en handigheidjes om het makkelijker en leuker te maken :-)

Persoonlijk zou ik niet voor setjes gaan, zo lastig is het niet om het zelf samen te stellen en is bovendien leuker.

In die kast kan sowieso een 240rad, dat kan prima voor die CPU en graka al heb je weinig overhead dan. Als je nog een klein radje erbij kan frotten ergens zou het wel fijn zijn. Ik hou zelf wel van bayres-pomp combinatie maar dat is een kwestie van smaak :) budget is uiteraard ook een factor, wat wil en kun je eraan uitgeven.

[ Voor 29% gewijzigd door Boefmans op 12-11-2013 21:40 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxist
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2013
Een waterkoeling in de vorm van een setje is leuk, maar heeft een heel groot nadeel.
Hij koelt alleen de CPU, niet de voedingscircuits er om heen, zorg er voor dat deze voldoende koeling krijgen, en als je een Intel bord hebt, draai de koeler niet te vast, hierdoor kan de socket gaan doorbuigen en krijg je allerlei contactproblemen