• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Mijn situatie:

Ik heb een windows 7 pc als server / NAS draaien. Hierop heb ik wat filmpjes (in verschillende formaten), mp3'tjes en foto's staan.
Nu kan ik op mijn ipad de filmpjes bekijken met Air Video (met on the fly transcoding). Dit werkt echt super.

Ook heb ik een Humax 5100c staan voor mijn ziggo. Deze ondersteund DNLA, maar werkt met MP3 / foto's best maar film helemaal niks.

Nu zit ik te denken om een mediaspeler aan te schaffen, en kijk vooral naar apple tv 3. Aangezien ik het gewoon werkend wil hebben zonder poespas.

Kan ik nu met mijn ipad als afstandsbediening de films kijken op mijn tv (on the fly transcoding)?
Kan ik de mp3'tjes in een lijst zetten, pauze, play ed zonder dat de tv aan is, naar mijn versterker (audio out)?

En kan ik dit ook met android (telefoon / tab 2)
Zo ik kan zien moet dit kunnen met de ipad. Maar kan dit ook met android? en welke app dan? (zelf niks gevonden via google)
En werkt de verbinding windows 7 / apple tv ook vlekkeloos?

mijn pc

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

De ATV3 kan alleen overweg met video's die in het netwerk gedeeld zijn via iTunes en met video's welke native op iOS apparaten afgespeeld kunnen worden (welke vervolgens via Airplay op de ATV afgespeeld kunnen worden.

Als de Air Video applicatie die je nu gebruikt Airplay ondersteund, heb je best kans dat je op die manier toch de gewenste video's op je ATV kan afspelen door je iPad erbij te gebruiken.

Betreft muziek; ook hierbij geld dat het allemaal via iTunes gedeeld moet worden, doe je dat dan werkt het v.w.b.t. muziek selecteren en afspelen echt super goed.

Je Android gebruiken voor bediening van de ATV kan je vergeten overigens.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
dat is best wel jammer. Ik zag ook dat WD tv live geen plex ondersteund. Dat is volgens mij ook een mooi systeem (ook voor ipad /android/ windows).
Maar is er een systeem wat wel doet wat ik wil? En dit dan wel simpel / begrijpelijk ook voor mijn vrouw?

mijn pc