Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:05
Een hele goedemiddag.

Heb al het een en andere opgezocht op het internet, maar tot op heden niks kunnen vinden mbt een emulator voor de ASR 5000 series.

GSN3 emulator schijnt geen support te hebben voor deze IOS.
Heb het nodig om een test omgeving te kunnen creeren. Helaas kunnen de meeste simulatoren geen ASR 5k of 9k emuleren (het bedrijf waar ik voor werk heeft helaas geen "spare" ergens slingeren om te testen).

Het zal worden gebruikt voor een sgsn in een 2g netwerk (wordt geupgrade naar 3g).

Is er in de wereld der emulaties een programa die ondersteuning heeft voor de image van ASR 5k?
Ik kan aan de image zelf wel komen.. Misschien kan ik dmv die omweg toch een emulatie creeren voor dat we voor de wolven gegooigd worden en sites moeten upgraden...

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
Cisco is zelf bezig met een VM gebaseerde variant van de 5k, die ex Starrent boel is behoorlijk aan de prijs :X
Helaas is er nog niet echt een datum waarop de x86 emulated versie beschikbaar komt en in welke setting (lab doeleinde, training of echt productie).

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GNS3 support alleen oudere typen routers (2600 / 3700) Voor nieuwere apparatuur zijn bij mijn weten geen emulatoren. Daarnaast is het geen standaard ISR router maar een router die Cisco een tijdje geleden heeft overgekocht.

Check of er een support contract op de hardware zit en of dit ook allemaal goed geregistreerd is.
Vervolgens kan je een TAC support case aanmaken dat je op datum x een upgrade wil uitvoeren en of Cisco TAC dan standby wil staan. De TAC case kan je gewoon via email of webtool aanmelden. ( Severity 4 )
Mocht je problemen tegenkomen, dan hoef je alleen de telefoon te pakken om de case te escaleren naar Severity 1 of 2.

Als je de case aanmeldt, zorg dan ook dat Cisco beschikt over je hardware en software configuratie.
- Hoe ziet de topologie er uit?
- Welke software versie draait er?
- Hoe ziet de configuratie er uit?

Cisco TAC heeft een groot testlab waar minimaal 1 apparaat staat wat Cisco ooit gebouwd heeft.
Ze hebben daar ook een aantal ASR5k's staan.

Bij echt grote problemen kunnen ze je situatie nabouwen en troubleshooten,
zonder dat dit op de productie omgeving hoeft.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:05
@ _-= Erikje =-_:

Dank, wist ik idd niet. Dan maar ff wachten totdat de emulator vrij gegeven wordt en in de tussen tijds een andere oplossing.

@Bl@ckbird:

Yep. Tac support gaat aanwezig (remote) zijn bij de pilot (het is de bedoeling dat ze afwezig zijn maar wel bereikbaar/beschikbaar zijn bij de rest van de swap). Er zit natuurlijk support bij het contract, echter, wel voor de ISP zelf, niet voor het bedrijf waar ik voor werk, alhoewel we andere soort support contracten bij hun hebben lopen (men moet alleen mijn naam nog toevoegen aan de bevoegden, moet dat nog ff regelen).

Dank voor de uitleg met betrekking tot case aanmelden bij tac, TAC werkwijze is mij niet onbekend ;) (heb een tijd terug een welbekende bug bij hun moeten aanmelden voor de asr9k (grotere broertje).

Ik zal intern nog even kijken wat we kunnen doen. Gisteren kwam ik er "dood leuk" (informatie voorziningen in grote bedrijven is helaas een beetje kort aan het schieten..) achter dat dit bedrijf een of andere testlab heeft. Misschien dat ik daar meer geluk heb. De isp zelf waar dit voor is (geen nl isp) heeft 5 van deze gevallen in dients als SGSN. Ze moeten de oudere SGSN nokia gevalletjes gaan vervangen..

Dank voor uitleg.

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 08:28
Voor een upgrade van twee DC netwerken, hebben we een nieuw netwerk ontwerp gemaakt. Naast de productie netwerken is er ook een 'testnetwerkje' gebouwd met wat Cisco N5k's, N7k's en 4 ASR9k's. Dat is wel een beetje duur, maar nodig voor het doortesten van configuratiewijzigingen, software upgrades en architectuuraanpassingen. Daar overheen worden verkeersstromen gesimuleerd.

Zoiets is nodig als je hoge beschikbaarheid wilt halen. Tijdens het testen zijn er zeker 5-10 software bugs gevonden die een goede werking verhinderden. Zulke bugs kunnen ook later met een nieuwe versie worden geïntroduceerd en dat is het goed om het eerst in jouw specifieke implementatie te testen. GNS3 achtig is leuk voor configuratie en concepten, een beetje throughput testen is niet mogelijk. We kwamen tegen dat devices maar 20% van specs haalden, pas na software updates kwamen ze op 90%.

Voor bepaalde platforms is het mogelijk om ze goedkoper te kopen voor lab opstellingen. Je kan met Cisco schakelen om te kijken of zoiets ook mogelijk is.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pablo_p schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:20:
Voor bepaalde platforms is het mogelijk om ze goedkoper te kopen voor lab opstellingen. Je kan met Cisco schakelen om te kijken of zoiets ook mogelijk is.
Je bedoelt waarschijnlijk Not for Resale. Je krijgt dan 70% korting voor apparatuur voor lab doeleinden. Je hebt wel een max. budget wat je aan NFR apparatuur mag uitgeven. Ik heb wel een linkje daarover, maar die kan je helaas alleen openen met een Cisco.com account met de juiste rechten.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Pagina: 1