Toon posts:

gratis WIFI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om gratis WIFI aan te kunnen bieden in onze winkel.
Het probleem is ontstaan na het plaatsen van de nieuwe WIFI router.
De modem die er al stond is een FritzBox en zorgt voor het internet, tel. en pinnen.
Verder zijn er ook nog 4 camera’s, die online te bekijken zijn.
De router die er al stond was er een van Sitecom en gaf geen problemen, maar gaf wel een slecht bereik.
Vandaar de aanschaf van de TP-Link 300Mbps Wireless N Router TL-WR941ND
Het bereik is nu goed, maar de camera’s werken niet meer.
Bij een eerste test met het uitschakelen van de TP-Link router, konden we de camera’s nog steeds niet bereiken. Hoe kan dit en wat is eraan te doen?

Verder nog de vraag:
De mensen kunnen gebruik maken van de gratis WIFI d.m.v. Een wachtwoord, maar hoe veilig is dit?
Kan men nu niet de FritzBox of de betaal PC hacken?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:00
Geef eerst even wat extra informatie hoe je hele netwerk in elkaar zit (heb je een schemaatje?).
Wat voor camera's zijn er en hoe zitten deze aangesloten?

Ik neem aan dat je niet wil dat je gasten toegang hebben tot de camerabeelden en de betaal PC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen expert, dus diepgaande details kan ik je helaas niet geven.
Het internet komt binnen op de FritzBox modem.
Daarop aangesloten zit de PIN, de PC met betaalsoftware, de telefoon,
maar ook de harddisk recorder, waarop de de 4 camera’s zijn aangesloten.
Ik neem aan dat de camera’s met een extern IP adres werken en dat de Router dit wellicht blokkeert.

----
Ik neem aan dat je niet wil dat je gasten toegang hebben tot de camerabeelden en de betaal PC.
---

precies!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Ik zou zo zeggen: kijk eens in je ouder router naar de instellingen. Zoals je zelf al vermoedt, wordt er een poort geblokkeerd.
Die port-forwarding hangt af van merk en type camera's (incl. software natuurlijk). Zonder deze info kunnen we niets..

Daarnaast mis ik wat je zelf al gedaan hebt...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Maar als de router uit staat, zou er toch geen probleem moeten zijn?... of kan die Router zelf iets veranderen in de instellingen ofzo?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:12
Als je er geen verstand van hebt laat het dan door iemand met kennis oplossen. Je PIN apparatuur en beveiligingscamera's op een huis-tuin-keuken routertje van 3 tientjes hangen met de mogelijkheid dat buitenstaanders er ook bij kunnen is geen goed idee. Je moet zorgen dat je je netwerken gescheiden houdt dmv VLAN's bijv.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
^^^

Laat dit aan iemand over met kennis van zaken inderdaad.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1