globalwin FKP32 vs Golden orb

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
veel mensen zweren bij golden orb maar volgens mij leveren ze zelfde performance. bij het ene review is de een 1-2 graden beter bij de ander de andere.

volgens mij is het veel belangrijker dat je de koeler goed bevestigd met de juiste hoeveelheid koelprut. De echte golden orb (thermaltake)is trouwens wel duurder dan de fkp. 49,- vs 79,-. heeft iemand goeie/slechte ervaringen met beide koelers?

Verwijderd

Die golden orb kan je ook voor 40 piek bij www.pcint.nl kopen hij heet dan titan majesty
en volgens mij is het verschil tussen die thermaltake en titan te verwaarlosen.
Groot voordeel van die koeler is dan hij niet zoveel kabaal maakt en dat als ie eenmaal vast zit ook goed vast zit.

Verwijderd

En dat ie er vet heftig uitziet!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:29

ChUcKiE

Dus........

WWW.OC-SHOP.NL de originele voor 64,--

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Ik heb eergisteren effe een mini-testje gedaan van koelers, en de FKP32 komt er iedere keer een graad of 10 hoger uit als de Golden orb en de Alpha PAL6035. Ik weet bij god niet waar het van komt, weinig koelprut, veel koelprut, precies genoeg koelprut, het maakt allemaal geen barst uit, hij blijft rond de 48-49 graden hangen. Idle temp is wel normaal overigens, net als de fan rpm. Die is precies hetzelfde voor de GW YStech 26cfm fan als voor de Alpha YSTech 26 cfm fan.

Ik gok erop dat het komt omdat de onderkant van de FKP32 zo ontzettend ruw is dat de hitteoverdracht wordt bemoeilijkt. Waarschijnlijk kan hij het met een beetje schuren veel beter doen. Bovendien zuigt de clip: als je 'm handmatig wat rechter op de CPU drukt gaat hij terug naar 46. Maar het blijft ver boven de Alpha en de Gorb. (en dan heb ik het nog niet over m'n Senfu, maar goed, appels en peren)