Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Kom ik vorige week op kantoor van een Oracle DBA die ik nog kende van mijn schooljaren. Ik had hem via LinkdeIn gevonden en contact opgenomen en wou wat Oracle dingetjes vragen waar hij blijkbaar veel meer kennis over heeft dan ik. "Fijn", zei hij, "Kom maar eens langs over de middag, dan help ik je wel en praten we wat bij!".

Dus ik vertrek wat 's middags vroeger op kantoor en rij er heen. We maken, na al die jaren, terug kennis, praten wat bij en eten een broodje in zijn kantoor. Het valt me op dat het bureau kaal is. Geen papieren op zijn bureau, slechts één enkele foto van vrouw en kinderen. Alles netjes en geordend, kaal, onpersoonlijk.

Dan zie ik een kartonnen doos met wat persoonlijke spulletjes onder zijn bureau staan. Ik vraag hem of hij misschien net verhuisd is uit een ander kantoor. "Nope," zegt hij, "zit hier al zes jaar in deze kamer. Maar ik neem mijn voorzorgen". En hij lacht, "ze hebben hier soms nogal een onvoorspelbare exit politiek, er wordt nogal vaak kortzichtig paniekvoetbal gespeeld en ik wil voorbereid zijn. Nu al 12 jaar de dans ontsprongen. Dit (en hij wijst op de doos) is al jaren mijn when-the-shit-hits-the-fan-doos. Sta ik in drie minuten op de parking".

(en dat bevestigde dus dat er nog vreemdere mensen dan demichel rondlopen, ik zeg het zelf maar al voor jullie het zeggen)

Vreemd toch. Mijn kantoor is zo'n beetje een "verlengstuk" van mijn woonkamer aan het worden, totaal het tegenovergestelde. Herkent iemand zich in het verhaal van mijn ex-schoolgenoot?

UPDATE: Ik vermeld er even bij, in dat bepaalde kantoor was geen clean desk policy of flexplekken of zo. Alle andere bureaus waren overvol met dossiers en papieren en massa's persoonlijke spullen en zo, alleen dat ene bijna klinisch lege kantoor viel op.

[ Voor 7% gewijzigd door demichel op 04-11-2013 14:12 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo vreemd? In Amerika schijnt dit heel normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik probeer ook zo min mogelijk spullen op het werk te hebben. (sowieso hebben wij een clean desk policy). En daarbij gaan we richting flexplekken en heb ik sowieso niet zo veel plek voor spullen. Heel veel verder dan een deoroller, wat pijnstillers, een grappig plaatje, 1 modelautotje en wat pennen/stiften/schetsmaterialen kom ik sowieso niet.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
bonzz.netninja schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:06:
Ik probeer ook zo min mogelijk spullen op het werk te hebben. (sowieso hebben wij een clean desk policy). En daarbij gaan we richting flexplekken en heb ik sowieso niet zo veel plek voor spullen. Heel veel verder dan een deoroller, wat pijnstillers, een grappig plaatje, 1 modelautotje en wat pennen/stiften/schetsmaterialen kom ik sowieso niet.
Ja, ok, clean desk policy en flexplekken en zo, dan snap ik het. Maar het kantoor waar ik kwam, was helemaal niet zo. Allemaal overvolle bureaus vol dossiers en papieren en persoonlijke spullen en noem maar op. Dat ene bijna klinisch kale kantoor ertussen viel een beetje op.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 09:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb helemaal niets persoonlijks op m'n werk. Maar ik kan dan ook op m'n vrije dag gebeld worden dat ik met ingang van direct overgeplaatst ben. Meestal heb ik wel 'n paar uur om af te ronden, maar dus niet altijd.

Al die dingen die bonzz.netninja noemt heb ik in m'n tas zitten. En een foto van m'n vriend zit in m'n portemonee, die hoeft echt niet op m'n bureau.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 17:07

Ravefiend

Carpe diem!

Ik vermoed dat de persoon in kwestie al iets verder verankerd is in het eeumm ... 'digitale tijdperk', in vergelijking met de gemiddelde mens op deze aardkloot. Als IT-er zijnde heb je op dat vlak sowieso al een stapje voor omdat je al sneller methodes kan toepassen om te werken cq. leven met een minimum aan fysiek papier. Stel jezelf maar eens de vraag hoeveel je nog daadwerkelijk neerpent op een velletje papier oid. Kijk rondom je en je zal vaststellen dat de éne persoon onlosmakend verbonden is een kladschriftje terwijl zijn collega die hetzelfde werkt doet, gebruik maakt van iets simpel als Sticky Notes. Ikzelf merk ook dat ik de afgelopen jaren veel meer digitaal doe en ja, me er soms zelfs al aan durf ergeren als je weer eens een papier onder je neus krijgt waarvan je weet dat het evengoed digitaal kan.

Update: een goed voorbeeld is het afprinten van documentatie. Vroeger was het algemeen goed dat je liever een heel pak geprint A4 voor je hebt liggen als manual, maar heden ten dagen is het in mijn ogen onzinnig om bv. een manuel van één of andere Business Intelligence app af te printen. :P .... Nee, die documentatie is online beschikbaar, waar je wilt, wanneer je wilt, soms in verschillende formaten en bovenal veel sneller doorzoekbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Ravefiend op 04-11-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Ravefiend schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:31:
Update: een goed voorbeeld is het afprinten van documentatie. Vroeger was het algemeen goed dat je liever een heel pak geprint A4 voor je hebt liggen als manual, maar heden ten dagen is het in mijn ogen onzinnig om bv. een manuel van één of andere Business Intelligence app af te printen. :P .... Nee, die documentatie is online beschikbaar, waar je wilt, wanneer je wilt, soms in verschillende formaten en bovenal veel sneller doorzoekbaar.
Klopt, maar op die digitale versie kun je niet snel even 's avondsop de bank aantekeningen gaan maken met fluo kleurstiften te lijf gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:38

Wokschotel

Op 6 wielen

demichel schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:50:
[...]

Klopt, maar op die digitale versie kun je niet snel even 's avondsop de bank aantekeningen gaan maken met fluo kleurstiften te lijf gaan...
Daar heb je toch iAnnotate voor.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:02:
Hoezo vreemd? In Amerika schijnt dit heel normaal te zijn.
Tsja als iets in de states gebeurd vind ik het nog niet direct normaal. :p

Het klinkt alsof er een angstcultuur heerst. Jammer is dat, dat haalt nooit het maximale uit een persoon geloof ik.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja is dat zijn daadwerkelijke reden ervoor of vind hij het wel prima en niet de moeite wil nemen het uit te pakken?

Als ik kijk op mijn bureau is het een flinke zooi, maar dat heeft weinig met persoonlijke spullen te maken en meer met mijn gebrek aan interesse in opruimen. Mijn enige 'persoonlijke' spullen zijn wat mokken die ik gratis heb gekregen en maar semi op een rijtje heb neergezet, twee oranje wuppies en een randomreader.

En documentatie in PDF format is voor mij(n gebied) iig een verademing. Krijg je een foutmelding, niet meer gaan kloten door het in de index op te moeten zoeken en dan naar de juiste pagina, gewoon ctrl+f, tik de code in, enter, je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

demichel schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:50:
[...]

Waarom niet? Dat doe ik regelmatig... :?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Datafeest schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:57:
[...]
Het klinkt alsof er een angstcultuur heerst. Jammer is dat, dat haalt nooit het maximale uit een persoon geloof ik.
Dat van die angstcultuur ben ik het mee eens, daarmee haal je niet het maximale uit een persoon.

Met een lege omgeving, en dus zo weinig mogelijk afleiding, kun je wél het maximale uit een persoon halen. Alle spullen om je heen hebben tijd nodig, ook wanneer je dat niet wilt. Al je bezittingen moet je op passen. Wanneer je niets op je bureau hebt staan hoef je er ook niet naar om te kijken en kan er ook niets mee gebeuren. Wel zo praktisch.

Mensen die hun bureau vol hebben liggen met papieren, documenten en spul wat doorgenomen of gearchiveerd moet worden, juist die mensen komen niet aan de top van hun kunnen. Ze krijgen het immers nog niet eens voor elkaar om geordend te werken? Ze maken er een zooitje van en weten niet meer waar ze iets hebben gelaten. Ze raken spullen kwijt en kunnen later niks weer terugvinden in archieven. Voor de persoon in kwestie is dat misschien niet zo erg... totdat je hun opvolger bent. Dan mag je eerst puinruimen voordat je aan je echte werk toekomt. Been there, done that. Misschien niet met een kantoorbaan maar wel in de praktijk als monteur.

Denk nu nog maar eens na over mensen en hun maximale kunnen en een leeg bureau. Het helpt écht om je shit opgeruimmd te hebben, en niet eens zo zeer om binnen 3 minuten bij je auto te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:57:
[...]

Tsja als iets in de states gebeurd vind ik het nog niet direct normaal. :p

Ik zeg ook niet dat ik het normaal vind. Ik zeg alleen dat het op andere plekken in de wereld het wel normaal schijnt te zijn. Ik vergroot het referentiekader alleen maar. Subtiel :+ omdat een hoop mensen niet verder kijken dan hun eigen werk- en leefomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Het lijkt inderdaad soms wat kil en onpersoonlijk, maar een goede scheiding werk/prive vind ik heerlijk Geeft me veel meer rust op die manier - als ik de deur van het werk doorga (hetzij komen, hetzij gaan) slaat de knop om.
Op je werk, werk je. Waarom zou je daar zooi van jezelf prive willen hebben liggen?

Ik kan zo ook in minder dan 1min op de parking staan. Hoef enkel mijn jas maar te pakken, verder is alles van het bedrijf. Niet vanuit angscultuur of exit, maar gewoon omdat ik geen enkele reden zie prive en werk met elkaar te mixen.

Verder speelt het digitale tijdperk ook wel mee. Ik doe al ruim 3 jaar met hetzelfde schrift voor aantekeningen en ben pas rond de helft. Ongeveer 1 blz/week wordt er gebruikt, omdat verder alles via de laptop/mail gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

Xanaroth schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:52:
Het lijkt inderdaad soms wat kil en onpersoonlijk, maar een goede scheiding werk/prive vind ik heerlijk Geeft me veel meer rust op die manier - als ik de deur van het werk doorga (hetzij komen, hetzij gaan) slaat de knop om.
Op je werk, werk je. Waarom zou je daar zooi van jezelf prive willen hebben liggen?

Ik kan zo ook in minder dan 1min op de parking staan. Hoef enkel mijn jas maar te pakken, verder is alles van het bedrijf. Niet vanuit angscultuur of exit, maar gewoon omdat ik geen enkele reden zie prive en werk met elkaar te mixen.

Verder speelt het digitale tijdperk ook wel mee. Ik doe al ruim 3 jaar met hetzelfde schrift voor aantekeningen en ben pas rond de helft. Ongeveer 1 blz/week wordt er gebruikt, omdat verder alles via de laptop/mail gaat.
Ik vind het wel leuk om een paar kleine dingetjes te hebben, maakt het wel gezellig

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een vorige werkgever hadden we nogal te maken met concurrentie gevoelige engineering stukken waar ik toegang tot had.

Vanwege mijn zeer hoge afgedwongen beloning en belangrijke positie (of zo dachten ze) binnen het bedrijf heb ik getekend voor een opzegtermijn van 4 maanden.

Toen ik ontslag nam (ik wilde 1 januari stoppen) nam ik in augustus al ontslag.

Binnen 1 uur was mijn pc geblokkeerd en werd ik door beveiliging naar het hek geleid omdat er een vermoeden bestond dat ik voor een concurrent zou gaan werken (niet het geval). Mijn persoonlijke spullen werden per koerier thuis afgeleverd en ik heb een heerlijk 4 maanden betaalde sabbatical gehad.

Dus ja het gebeurt. Ik zit overigens nu in een soortgelijke situatie, en mijn kantoor heeft enkel een paar persoonlijke dingetjes die ik binnen 5 minuten zou kunnen weghebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik heb 0 persoonlijke dingen op mijn buro liggen (buiten sleutels, portmonnee, aansteker). Is dat zo raar? Niemand heeft hier iets persoonlijks geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Ken ook een bedrijf waar ze personen die ontslagen worden naar buiten door security begeleiden.

Nu goed dat is eens begonnen na een "voorvalletje" ... systeembeheerder die ontslagen werd ging terug naar zijn bureau en begon vanalles te verwijderen op de servers.
Die hebben ze van zijn pc moeten wegsleuren.

Voor mensen die ontslag nemen weet ik niet precies hoe het gaat, denk dat ze dan wat coulanter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Beetje SysOp heeft daar scripts voor toch? Als hij zo labiel is in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik heb hier ook niks persoonlijks liggen/staan. Op m'n bureau ligt: gereedschap, sleutels, pakje shag qua persoonlijke meuk. PC is van werkgever, net als pennenbak en postvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Flexplekken hier. Alles wat ik nodig heb zit in mijn tas. Gezellig? Persoonlijk? Daarvoor bel ik m'n vrouw wel even rond lunchtijd.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

-tom-562

Oliesjeik

Idem hiero, wij hebben een clean desk policy. Nou houdt dat voor mij (en m'n meeste collega's) in dat op vrijdagmiddag 3-kwart van de papieren die op m'n bureau liggen direct de papierbak in gaan, en de rest archiveer ik. Echt iets persoonlijks heb ik niet.
Als ik wel intern werk bij onze klant dan erger ik me er soms aan hoeveel prullaria, papieren en andere rotzooi sommige medewerkers op hun bureau hebben, bij gebrek aan 'officiële' flexplekken neem ik wel eens een PC van iemand die afwezig is, maar in principe hebben ze daar ook een clean desk policy. Alleen geeft niemand daar blijkbaar wat om.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je bureau vol met troep gooien kan ook een bewuste keuze zijn tegen flexplekken. Als je gewoon standaard fulltime werkt zijn die enkel irritant, als je genoeg troep op je bureau gooit overweegt niemand hem als flexplek te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Sissors schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:11:
Je bureau vol met troep gooien kan ook een bewuste keuze zijn tegen flexplekken. Als je gewoon standaard fulltime werkt zijn die enkel irritant, als je genoeg troep op je bureau gooit overweegt niemand hem als flexplek te gebruiken.
In een bedrijf waar ze clean desk consequent toepassen kan je je spullen dan terug gaan halen bij ... receptie, office manager, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47

TNW

Wat ik me nu afvraag: wat voor zin heeft het om persoonlijke spullen in een doos onder je bureau te zetten voor het geval je er uit getrapt wordt? Dan kan je die spullen toch beter gewoon naar huis nemen? Of zette die man elke dag alle spullen uit de doos op zn bureau en 's avonds weer alles de doos in?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
TNW schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:05:
Wat ik me nu afvraag: wat voor zin heeft het om persoonlijke spullen in een doos onder je bureau te zetten voor het geval je er uit getrapt wordt? Dan kan je die spullen toch beter gewoon naar huis nemen? Of zette die man elke dag alle spullen uit de doos op zn bureau en 's avonds weer alles de doos in?
Dat laatste zou helemaal 8)7 zijn ...

Ik denk eerder met een verhuis niet meer uitgepakt ... en de moeite niet genomen om het terug naar huis te zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TNW schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:05:
Waarschijnlijk is het meer een statement die hij wil maken.

Zelf houd ik mij bureau gewoon clean, met of zonder cleandesk policy. Ik hou wel van strak en modern. Daarnaast vind ik het ook niet professioneel staan. Als ik een foto van mn zoontje wil zien kijk ik wel op mn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:42

FreakNL

Well do ya punk?

Je vergeet dat DBA-ers sowieso raar zijn.

Op mijn werkplek zit er alleen een lightning kabeltje in mijn dockingstation. Rest zit lekker in mijn tas.

Wel weer eens dat flexplekken irritant zijn als je 40 uur werkt. Had ik op mijn vorige klus ook. Ben je een keer wat later, zit er gelijk iemand op je plek. Heel irritant, stoel zit nooit zoals je eigen stoel en bureau is vaak te laag ingesteld voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik zou niet weten wat ik moet neerzetten aan persoonlijke spullen op m'n bureau :P Maar inderdaad, ook hier in Canada kan je na 10 jaar werken de volgende dag gewoon op de parkeerplaats staan met je rommeldoos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wij hebben een clean desk policy (die alleen gehandhaafd wordt als er weer eens managers van abroad langskomen). Persoonlijke dingen heb ik hier ook niet liggen. Opladerkabeltje van m'n telefoon, en misschien een doosje paracetamol in de la.

Misschien ook belangrijk: als je bij ons ontslagen wordt is het daarna enkele reis met de lift naar beneden, je komt helemaal niet meer bij je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Technisch gezien kan ik elk moment op straat worden gezet, maar in de praktijk heb je dan wel al enkele gesprekken en brieven gehad die aangeven dat er iets mis is. Ik ben er dus niet zo bang voor en hou er dan ook geen rekening mee.

Echter werken we wel relatief flexibel binnen het kantoor, dus ik kan zomaar ergens anders zitten. Ik heb dan ook niet veel spullen op mijn bureau. Naast mijn scherm + laptop en spullen is dat een Tardis koektrommel en een Moleskin. Maar er zijn er hier genoeg die allerlei leuke dingen hebben meegenomen of gekocht (we hebben een aankledingsbudget van $100 volgens mij), denk aan action figures, posters, speciale lamp, etc.

Zelfs al zou ik onverwacht ontslagen worden, dan nog zie ik het nut er niet van in om binnen 3 minuten op de parkeerplaats te kunnen staan. Ik neem lekker de tijd, puh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

sub0kelvin schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:15:
Technisch gezien kan ik elk moment op straat worden gezet, maar in de praktijk heb je dan wel al enkele gesprekken en brieven gehad die aangeven dat er iets mis is. Ik ben er dus niet zo bang voor en hou er dan ook geen rekening mee.
+
Zelfs al zou ik onverwacht ontslagen worden, dan nog zie ik het nut er niet van in om binnen 3 minuten op de parkeerplaats te kunnen staan. Ik neem lekker de tijd, puh.
Tsja, als er vuil spel gespeeld wordt, kan je dan nog overal bij of ga je onder begeleiding van de beveiliging de deur uit? Zijn alle bewijsstukken die zo handig digitaal opgeslagen staan op het netwerk van de baas nog beschikbaar als je moet gaan procederen? Ik heb gezien dat iemand zn netwerkaccount was ingetrokken voordat hij zelf wist dat ie eruit ging. Nee, ik zorg dat ik maandelijks de essentialia print waaruit blijk dat ik goed presteer. Die gaan thuis zo in de ordner met de maandelijkse salarisstrook en de verlofbriefjes.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:04

Fiber

Beaches are for storming.

demichel schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:53:
[...] Nu al 12 jaar de dans ontsprongen. Dit (en hij wijst op de doos) is al jaren mijn when-the-shit-hits-the-fan-doos...
Zal ondertussen aardig wat stof verzameld hebben... O-) :z

* Fiber dacht eerst dat demichel zijn huis uitgetrapt was en nu in een kartonnen doos woonde of zo... :F

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 08-11-2013 15:46 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Fiber schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:39:
[...]

Zal ondertussen aardig wat stof verzameld hebben... O-) :z

* Fiber dacht eerst dat demichel zijn huis uitgetrapt was en nu in een kartonnen doos woonde of zo... :F
Dat was mijn volgende topic maar je bent me voor >:)

Pagina: 1