[DirectAdmin] first time setup hulp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Om te voorkomen dat dit topic meteen gesloten gaat worden een beetje achtergrond; Ik heb al jaren een aantal servers. Eerst met plesk; toen met 'custom setup' d.w.z. users, email enz. in MySQL en gekoppeld aan het OS en nu ben ik, gezien het gemak overgestapt op de aanschaf van DA. DA is geinstalleerd; de server is up to date maar nu wil ik een eerste site gaan verhuizen om te kijken 'wat het doet'; d.w.z. of ik nog iets op de server moet inregelen. Uiteraard heb ik een admin account maar ik weet niet waar ik nu verder mee moet. Ik hoef geen hulp maar meer richting hoe DA werkt.

Ik neem aan:
1. op OS / DA niveau eerst alle (security) updates installeren;
2. inventariseren op mijn oude server welke packages ik moet installeren (zoals imagick)
3. 'templates' aanmaken voor de hostingpakketten
4. Dan eens voorzichtig een site gaan verhuizen?
5. Mail als laatste (samen) doen met imapsync (aangezien het imap boxen zijn)?

Vooral punt 3 stoei ik mee; hoe gaat DA om met 'hosting paketten'?
Dit zijn neem ik aan geen 'Reseller packages' (want ik ben de enige reseller) dus denk ik dat dit 'User Packages' zijn, klopt dat? Ik kan dus een reseller package maken met alles op unlimited, en dan een user package aanmaken per hostingpakket wat ik heb?

Misschien inkoppertje maar voor mij is het nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Het klopt inderdaad, aangezien jij de enige reseller bent heb je 1 reseller, en daarbinnen maak je 1 of meerdere user templates. Dan ga je als reseller gebruikers maken en die wijs je dan zo'n user package toe.

Die packages zeggen dus iets over de grote of bandwidth die een bepaalde package mag gebruiken, dus als dit bij elke site het zelfde is heb je maar 1 user package nodig, en dan maak je meerdere gebruikers, die allemaal het zelfde package toegewezen krijgen, uit je uitleg kon ik niet helemaal halen of je de packages al als gebruiker zag.

Verder zie ik weinig mis aan je redenering, maar vergeet vooral de backups niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Thanx, dan zit ik goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
@SneezyDevil; nu ik er meer inzit begin ik te twijfelen of mijn setup dan goed is; d.w.z. ik ging er vanuit:

ik (reseller) maak meerdere packages (alsin; mijn hostingpackages) en ik maak per domein een user aan.
Ik zet dan 'domain limit' op 1 per package en dan zou het goed moeten gaan.

Maar ik kan ook per user een specifiek package maken; met daarin cumulatief al zijn domeinen en disk space die hij zou mogen gebruiken..

Wat word meestal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:44
Is kwestie van smaak en moet je dus geheel zelf bepalen.