Om te voorkomen dat dit topic meteen gesloten gaat worden een beetje achtergrond; Ik heb al jaren een aantal servers. Eerst met plesk; toen met 'custom setup' d.w.z. users, email enz. in MySQL en gekoppeld aan het OS en nu ben ik, gezien het gemak overgestapt op de aanschaf van DA. DA is geinstalleerd; de server is up to date maar nu wil ik een eerste site gaan verhuizen om te kijken 'wat het doet'; d.w.z. of ik nog iets op de server moet inregelen. Uiteraard heb ik een admin account maar ik weet niet waar ik nu verder mee moet. Ik hoef geen hulp maar meer richting hoe DA werkt.
Ik neem aan:
1. op OS / DA niveau eerst alle (security) updates installeren;
2. inventariseren op mijn oude server welke packages ik moet installeren (zoals imagick)
3. 'templates' aanmaken voor de hostingpakketten
4. Dan eens voorzichtig een site gaan verhuizen?
5. Mail als laatste (samen) doen met imapsync (aangezien het imap boxen zijn)?
Vooral punt 3 stoei ik mee; hoe gaat DA om met 'hosting paketten'?
Dit zijn neem ik aan geen 'Reseller packages' (want ik ben de enige reseller) dus denk ik dat dit 'User Packages' zijn, klopt dat? Ik kan dus een reseller package maken met alles op unlimited, en dan een user package aanmaken per hostingpakket wat ik heb?
Misschien inkoppertje maar voor mij is het nieuw.
Ik neem aan:
1. op OS / DA niveau eerst alle (security) updates installeren;
2. inventariseren op mijn oude server welke packages ik moet installeren (zoals imagick)
3. 'templates' aanmaken voor de hostingpakketten
4. Dan eens voorzichtig een site gaan verhuizen?
5. Mail als laatste (samen) doen met imapsync (aangezien het imap boxen zijn)?
Vooral punt 3 stoei ik mee; hoe gaat DA om met 'hosting paketten'?
Dit zijn neem ik aan geen 'Reseller packages' (want ik ben de enige reseller) dus denk ik dat dit 'User Packages' zijn, klopt dat? Ik kan dus een reseller package maken met alles op unlimited, en dan een user package aanmaken per hostingpakket wat ik heb?
Misschien inkoppertje maar voor mij is het nieuw.