Beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar de beste en meest veilige manier om een een webapplicatie te hosten.
De webapplicatie zal veel financiële data bevatten en daarom zijn back-ups ontzettend belangrijk.
Ik weet echter niet veel over hoe het technisch in elkaar moet komen (ik ben slechts een programmeur) daarom wil ik jullie vragen of wat ik wil überhaupt mogelijk is en of er misschien betere manieren zijn.
Wat ik wil
2 servers van 1TB
Met vriendelijke groeten,
DirkJan Heinen
Ik ben op zoek naar de beste en meest veilige manier om een een webapplicatie te hosten.
De webapplicatie zal veel financiële data bevatten en daarom zijn back-ups ontzettend belangrijk.
Ik weet echter niet veel over hoe het technisch in elkaar moet komen (ik ben slechts een programmeur) daarom wil ik jullie vragen of wat ik wil überhaupt mogelijk is en of er misschien betere manieren zijn.
Wat ik wil
2 servers van 1TB
- Server 1 is primair en zal dus altijd gebruikt worden
- Server 2 zal de fallback server zijn welke eigenlijk dus nooit zal worden gebruikt alleen als server 1 offline raakt, tevens zal deze realtime gesynchroniseerd moeten worden met server 1
- 2tb externe opslag (bijvoorbeeld amazon s3) welke in een geheel ander datacenter staat. voor een backup van de vorige dag en een en een van de vorige zondag
Met vriendelijke groeten,
DirkJan Heinen