Webserver + fallback en backup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonGuard
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-11-2022
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar de beste en meest veilige manier om een een webapplicatie te hosten.
De webapplicatie zal veel financiële data bevatten en daarom zijn back-ups ontzettend belangrijk.

Ik weet echter niet veel over hoe het technisch in elkaar moet komen (ik ben slechts een programmeur) daarom wil ik jullie vragen of wat ik wil überhaupt mogelijk is en of er misschien betere manieren zijn.

Wat ik wil
2 servers van 1TB
  1. Server 1 is primair en zal dus altijd gebruikt worden
  2. Server 2 zal de fallback server zijn welke eigenlijk dus nooit zal worden gebruikt alleen als server 1 offline raakt, tevens zal deze realtime gesynchroniseerd moeten worden met server 1
  3. 2tb externe opslag (bijvoorbeeld amazon s3) welke in een geheel ander datacenter staat. voor een backup van de vorige dag en een en een van de vorige zondag
Tevens gaat mijn voorkeur uit naar een VPS zodat er geen gedoe is met hardware, en het vervangen / vernieuwen daarvan. Maar misschien is dat helemaal niet mogelijk.

Met vriendelijke groeten,
DirkJan Heinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:22
Ja, dit is mogelijk, en nee, als je aangeeft dat het om financiële gegevens gaat en je geen idee hebt hoe dit te regelen, BLIJF er dan vanaf. Neem contact op met een partij die hier ervaring in heeft, maar ga zeker niet aanprutsen op basis van adviezen op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Even een gedachtenspinsel. Als je server 1 en 2 in een cluster zet, dan pakt de andere node het op als de andere node eruit ligt.

Over welk OS hebben we het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonGuard
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-11-2022
@vistu, haha je dacht toch niet dat ik dat zelf ging verzorgen? nee ik wil gewoon zelf wat informatie inwinnen zodat ik een goede partij kan selecteren en ik probeer het iets beter te begrijpen zodat ik zelf ook enigzins kan mee denken in de structuur, no worries my friend.

@_Rayman_ Dat is de volgende vraag inderdaad, mijn voorkeur licht nu bij CentOs + cPanel.
Is het daarmee mogelijk of is er een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Sorry, met dat os ben ik niet bekend. Ik ben meer een microsoft man. Je kunt eventueel nog een loadbalancer plaatsen, maar dan maak je het wel onnodig complex ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
cPanel is totaal niet gemaakt voor clustering en op DNS clusteren na (cPanel ondersteunt dat out-of-the-box) is dat ook niet echt makkelijk. Misschien is het in dit geval makkelijker om voor een of andere cloud VPS te gaan? Dan bedoel ik het soort "cloud" waarbij de VPS echt gevirtualiseerd wordt over nodes in verschillende datacenters. Amazon biedt dat ook geloof ik.
Pagina: 1