Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Sinds een paar dagen bokt mijn thuisserver, en crashed meerdere malen per dag. Soms draait hij uren zonder problemen, soms gaat hij meerdere malen achter elkaar onderuit. In de event viewer zie ik niet meer dan de volgende regel:
The previous system shutdown at 11:29:55 AM on 11/4/2013 was unexpected.
Volgens de instellingen onder startup and recovery zou hij ook een small memory dump moeten schrijven, maar mijn minidump map blijft leeg. De instellingen zijn als volgt:
• Write an event to the system log: aan
• Automatically restart: aan
• Write debugging information: Small memory dump (64KB)
• Small dump directory: C:\Minidump
Ik heb ook Kernel memory dump geprobeerd, deze schrijft ook niets.

Na wat research heb ik het volgende al gecheckt:
• Bovenstaande instellingen
• Pagefile moet op dezelfde disk staan, klopt ook
• sfc /scannow gedraaid, heeft wel wat files gerepareerd maar hij crashed nog steeds

Ik heb overigens recente backups van alles, en er staat een reserve machine klaar dus dat is geen punt maar ik vraag me af of deze nog te redden is. Daarvoor moet ik dus eerst zien te achterhalen waarom hij crashed. Hoe ga ik hier achter komen?

Roomba E5 te koop

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Op het werk hebben we dit ook vaker gehad en het bleek toen aan het geheugen te liggen. Wellicht dat je een memory test (b.v. memtest86+) kunt uitvoeren.

• sig69
Ik heb vanavond memtest gedraaid, geen errors gevonden. Ook heb ik met de Dell ide check utility de disks gechecked, ook in orde. Ik ga nu in safe mode nog maar even een checkdisk in windows draaien. Ik denk dat ik ook automatic reboot ff uit zet, misschien dat ik op die manier nog een bsod tevoorschijn kan toveren. Verder nog suggesties?
Edit: ik was zojuist wat in bios aan het rommelen, schijnt dat ie daar ook een eventlog heeft. Daar staan over het hele weekend meldingen: "Out of range: 1.8v". Is m'n voeding aan het overlijden?

[ Voor 22% gewijzigd door sig69 op 04-11-2013 22:12 ]

Roomba E5 te koop

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Klinkt inderdaad als een hardwareprobleem, de machine wordt gereset nog voordat Windows een dump kan schrijven. Is een fysieke machine als ik het zo lees.

Je zou er met bijvoorbeeld vSphere converter een virtuele kopie van kunnen maken en zien of deze ook steeds blijft crashen. En die melding over je voeding zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sig69
Het is een fysieke machine machine inderdaad. Als ik de melding google kom ik niet zoveel tegen, voornamelijk voeding of condensators op het moederbord. Ik ga 'm vanavond even open trekken en een inspectie doen, met een beetje mazzel kan ik de cpu in het andere socket zetten om eventuele brakke condensators te vermijden, en anders wordt het toch tijd om de vervanger op te gaan tuigen denk ik.

Roomba E5 te koop

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een dump krijg je alleen bij een BSOD, niet bij een echt spontane reboot veroorzaakt door bv een te zwakke voeding zoals hiervoor aangemeld. In dergelijke gevallen heeft het systeem gewoon geen kans om een dump aan te maken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• sig69
Nou ik heb 'm ff opengetrokken, maar ik denk dat het over is :( De helft van de condensatoren staat boller dan jumbo en hebben gelekt. Pics:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tLL5Klg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uW4RTod.jpg
Iemand nog onderdelen nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 05-11-2013 19:05 ]

Roomba E5 te koop

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sig69 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:04:
...Iemand nog onderdelen nodig?
Niet met zulke elco's ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sig69
:) Geheugen enzo zijn nog goed hoor. Ach het ouwe beestje is al 8 of 9 jaar oud, z'n jongere broertje staat nu lekker te snorren.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1