Sinds een paar dagen bokt mijn thuisserver, en crashed meerdere malen per dag. Soms draait hij uren zonder problemen, soms gaat hij meerdere malen achter elkaar onderuit. In de event viewer zie ik niet meer dan de volgende regel:
• Write an event to the system log: aan
• Automatically restart: aan
• Write debugging information: Small memory dump (64KB)
• Small dump directory: C:\Minidump
Ik heb ook Kernel memory dump geprobeerd, deze schrijft ook niets.
Na wat research heb ik het volgende al gecheckt:
• Bovenstaande instellingen
• Pagefile moet op dezelfde disk staan, klopt ook
• sfc /scannow gedraaid, heeft wel wat files gerepareerd maar hij crashed nog steeds
Ik heb overigens recente backups van alles, en er staat een reserve machine klaar dus dat is geen punt maar ik vraag me af of deze nog te redden is. Daarvoor moet ik dus eerst zien te achterhalen waarom hij crashed. Hoe ga ik hier achter komen?
Volgens de instellingen onder startup and recovery zou hij ook een small memory dump moeten schrijven, maar mijn minidump map blijft leeg. De instellingen zijn als volgt:The previous system shutdown at 11:29:55 AM on 11/4/2013 was unexpected.
• Write an event to the system log: aan
• Automatically restart: aan
• Write debugging information: Small memory dump (64KB)
• Small dump directory: C:\Minidump
Ik heb ook Kernel memory dump geprobeerd, deze schrijft ook niets.
Na wat research heb ik het volgende al gecheckt:
• Bovenstaande instellingen
• Pagefile moet op dezelfde disk staan, klopt ook
• sfc /scannow gedraaid, heeft wel wat files gerepareerd maar hij crashed nog steeds
Ik heb overigens recente backups van alles, en er staat een reserve machine klaar dus dat is geen punt maar ik vraag me af of deze nog te redden is. Daarvoor moet ik dus eerst zien te achterhalen waarom hij crashed. Hoe ga ik hier achter komen?