Toon posts:

Overclock problemen, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor de crash was er een topic over de multiplier problemen van de Abit KT7A serie. Het probleem is dat de multplier niet hoger kan dan 10 en als ik hem op 10,5 crasht mijn systeem en geeft ie een registry fout. De oplossing lag volgens die topic in het opnieuw installeren van windows in overgeclockte status, bijv. 10,5 x 140, zodat registry automatisch bij installeren wordt aangepast.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord, maar wie ben ik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

nou doen zou ik zeggen ;)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weinig kans. Maar probeer het eens zou ik zeggen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
ik kan je verzekeren dat dit geen bull is, er waren namelijk rond de 30 replies. Hij draait niet op 10 x 145 maar doe ik 10,5 x 140 dan start hij op en deze geeft ie een registry fout en dan staat ie vast, start je opnieuw op dan krijg je 80.000 fouten met scandisk

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:20
als ie compleet niet werkt bij 10,5 dan lijkt het me logisch dat het bios een probleem heeft (of de cpu die snelheid compleet niet kan trekken), maar als je registry fouten krijgt, daar heeft het bios niks mee te maken, en is het waarschijnlijk gewoon de cpu die het moeilijk heeft.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Doe geen moeite. 145x10=1450 en 140x10,5=1470. Is totaal wel 20 mhz. meer, maar je hebt meer aan een hogere FSB, want dan is heel je systeem sneller. :) Dus volgens mij is 145x10 het beste. Maar ja 145x10,5 is nog sneller natuurlijk :9
Probeer anders eens om opnieuw te kleuren, als je het echt wilt.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
mijn windows installatie hangt altijd bij 1512 Mhz :+

op 1333 weer niet :7

Verwijderd

Ik heb dit idee ook al 's gehad,maar het is er nog niet van gekomen om het uit te proberen...
Maak ff een Ghost image van je schijf en ga ervoor!
Hou ons op de hoogte.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Ik geloof er niet erg in, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen..

meestal is die registry fout gewoon de instabiliteit van je overgeklokte systeem..

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Op donderdag 07 juni 2001 08:34 schreef Twynn het volgende:

meestal is die registry fout gewoon de instabiliteit van je overgeklokte systeem..
Je spreekt jezelf tegen.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 12:22 schreef irondog het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 07 juni 2001 08:34 schreef Twynn het volgende:

--------------------------------------------------------------------------------

:? Ik zie daar niets tegenstrijdigs aan.

Sterker nog,
het klopt waarschijnlijk :) :D :o

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:22
Wat ik heb geleerd met mijn 700 is dat die bij een te hoge klok gewoon register fouten gaat geven en pas weer opgelost zijn als ik em terug klok of de L2 cahce uit zet. Wat dus dan boven zijn snelheid gaat.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Pagina: 1