Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

A/V receiver budget +/- 800 eur

Pagina: 1
Acties:

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Beste,

Ik ben op zoek naar een A/V receiver en mijn budget is ongeveer 800 euro. Ik kom van een Sony 5.1 surround set(je) af en ben uiteraard van plan om naar de winkel te gaan maar ik ben een beetje 'lost' in het oerwoud aan mogelijkheden.

Wat ik nu voor apparatuur heb:
- Raspberry Pi met XBMC (hdmi out)
- UPC horizon tv (hdmi out)
- 32" TV met alleen HDMI aansluiting (hdmi in)
- Synology nas met DLNA
- Ik op die plek reeds een netwerk kabel liggen

Wat ik zou willen:
- 5.1 receiver die zonder losse versterker kan werken (of 7.1)
- Hij moet HDMI 3D passthrough ondersteunen voor de toekomst
- Gappless playback
- Als ik via een 'app' muziek of radio aanzet dat de radio dan aangaat.
- Als ik via een kanaal begin te spelen dat de HDMI dan automatisch goed staat, d.w.z. dat het alleen een kwestie is van 'tv aan, receiver aan' en bijv. UPC media box aanzetten.

Wat niet hoeft:
- Spotify heb ik niet maar zou mooi zijn als dit werkt
- 4k upscaling, eerst maar eens zien of dat 4k van de grond komt

De lijst van producten waar ik nu naar kijk:
- Marantz SR6007 (2012)
- Marantz SR6008 (2013) verschil met voorganger behalve de hogere prijs?
- Marantz SR5008
- Denon AVR-X3000

De vragen die ik heb:
- Wat is dat Audyssey MultEQ XT en wat voegt het voor een simpele ziel in een huiskamer toe?
- Welke producten zouden jullie me nog meer kunnen adviseren c.q. waar moet ik wel en vooral niet op letten?
- Wat betekend bijv. bij de SR5008 --> 8 Ω/ohms, maakt dat uit? Mijn huidige speakers zijn 6Ω/ohms.

[ Voor 10% gewijzigd door xces op 04-11-2013 13:39 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij voldoen alle genoemde receivers aan je eisen. De SR6008 is echter een stuk duurder dan je gestelde budget dus deze is wellicht niet haalbaar. Naar mijn mening zijn de verschillen tussen de x007 en x008 modellen van Marantz niet zo groot dus de meerprijs niet waard.

Zelf heb ik een SR6007 staan en deze is momenteel voor een relatief lage prijs te krijgen. Hij was bijna dubbel zo duur. Met deze receiver haal je veel bang-for-the-buck in huis.

Het Audyssey systeem stelt voor jou je speakers in, passend bij de ruimte waarin ze staan. Ik zal niet beweren dat het altijd 100% goed is maar doorgaans, werkt dit erg goed.
Waar je niet op moet letten zijn specificaties; laat je niet leiden door watts, etc. Doorgaans zijn deze weinig zeggend. Let er wel op dat de receiver de aansluitmogelijkheden heeft, die je zoekt.

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Bedankt! Had jij mijn andere vragen ook nog gezien mbt het automatisch selecteren van de HDMI input en afspelen van de radiozenders? Of heb je daar geen ervaring mee?

• S1NN3D
  • Niet online
Ik heb de boel zo ingesteld dat ik bij tv kijken niet altijd de receiver aan hoef te hebben; dit is dus een keuze. Wat betreft het automatisch schakelen tussen de HDMI-bronnen; in mijn geval gebeurd dit wel wanneer ik mij blu ray-speler aan zet. Bij de overige bronnen niet. Ik zeg niet dat het niet kan maar bij mij schakelt hij niet bij alle bronnen automatisch.

Via de Marantz app kun je desgewenst de radio aanzetten; geen probleem.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 22:18
Wat voor boxen komen eraan te hangen? Een versterker van 800 euro kopen voor het gebruik met melkpakjes is namelijk zonde van het geld, dan kan je namelijk voor 300-400 euro al prima slagen.

Qua geluid zit er niet zoveel verschil tussen de verschillende hogere segment versterkers. De Marantz is een leuke receiver, jammer alleen van het teveel plastic. Voelt/doet niet echt hoogwaardig aan; zegt niets over het geluid maar het kan zoveel mooier. Voor mij was dit echt een afknapper.

Als je ook aan de voorkant mooie en degelijke materialen wilt dan zou ik kijken naar Yamaha, vanaf de Aventage heb je prachige spullen. De wat oudere Aventage 1010 staat bijvoorbeeld bij Hificorner voor 699 incl. een hoogwaardig metalen front + volumeknop (zoals het hoort).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Die laatste doet volgens mij geen 3D passthrough, iets wat ik wel 'eis' als ik zo'n bedrag uitgeef.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
xces misschien handig als je de eerde gestelde vraag eerst beantwoord zodat we je beter kunnen helpen:
InfinityG35 Wat voor boxen komen eraan te hangen? Een versterker van 800 euro kopen voor het gebruik met melkpakjes is namelijk zonde van het geld, dan kan je namelijk voor 300-400 euro al prima slagen.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Dat staat er nu nog niet bij idd; sorry; er komen in eerste instantie 'melkpakjes' aan te hangen d.w.z. de speakers van mijn huidige 5.1 setup. Ik ga binnenkort naar Stassen Hifi om te luisteren.

• S1NN3D
  • Niet online
Melkpakje. :N Maar het is waarschijnlijk tijdelijk want anders zou het nogal zonde zijn van die nieuwe receiver. Je zal tot het moment dat je ook nieuwe speakers hebt weinig verschil merken in je geluidskwaliteit. :*)

Edit: Over Stassen lees ik wisselende dingen... Niet iedereen is er even tevreden over. Volgens mij doen ze ook aan grijze import; is iets om aan te denken.

[ Voor 26% gewijzigd door S1NN3D op 06-11-2013 13:40 ]

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Uiteraard tijdelijk! Eerst investeren in een goede AVR dan de boxen. Over stassen kan ik nu nog niets zeggen; ze hebben me een ontzettend goed bod gedaan op de SR6008 (want de SR6007 is niet meer leverbaar). Ik heb je een DM gestuurd met hun bod omdat ik niet denk dat dit publiekelijk gemaakt moet worden.
Pagina: 1