1x Switch of 3 x switch

Pagina: 1
Acties:

• mpaschipper
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2024
Dag,

Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor klein bedrijfje met 3 werkeilanden van elk 4 computers
12 stuks dus.

Deze wil ik het liefst allemaal op de kabel maar het moet er ook nog beetje verzorgd uitzien,

Optie 1 is met 1 switch 12+ kabels vandaar naar veschillende plekken

Optie 2 is per eiland een switch met daar 1 ingang en 4 kabels naar computers.

Mijn voorkeur gaat uit naar Optie 2( ik wil werken met gbit switches en cat6 kabels )
Zal door meerdere switches mijn verbinding minder zijn? of is dat niet van invloed?

Hoor graag tips

Verwijderd

CAT 6 kabels zal geen "voordeel" opleveren. Je kan gewoon Cat 5e gebruiken. Gbit naar je server is zat.

1 switch met 12 poorten gaat niet werken, want je moet ook nog 1 kabel "naar de server" brengen, dus je hebt feitelijk 11 computer aan te sluiten.

Ja kan ook een 24 poorts Gbit switch nemen.

Hangt van de bestaande bekabeling af. Hoeveel kabels komen nu al naar die eilanden uit de muur?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Met optie 1 zal je meer bandbreedte per computer hebben. Maar de vraag is of je dat nodig hebt, je server zal waarschijnlijk toch niet een gbit verbinding dicht kunnen trekken. En zal ook maar met een gbit verbinding aangesloten zijn. Dus qua verbinding maakt het niet zoveel uit, tenzij je van plan bent de server in de toekomst met een trunk of 10 Gbit aan gaat sluiten.