Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
In tegenstelling tot wat de website van NL-Alert zegt, heb ik de melding net ontvangen toen ik mijn telefoon aanzette (om 12:40). Je moet wel zorgen dat je in Settings > Wireless & Networks > Cell broadcasts in ieder geval 'Show extreme threats' hebt aangevinkt. Ik zit op het netwerk van KPN en kreeg een popup op het scherm met een alarm geluid erbij waarin stond dat het een NL-Alert testbericht was. Helaas was ik niet wakker genoeg om er een screenshot van te maken, maar als iemand dat wel heeft gedaan reageer dan alsjeblieft! :)
EDIT: Hé, jammer nou dat je niet de titel van het topic kan veranderen om een spelfout eruit te halen.

[ Voor 8% gewijzigd door jellemdekker op 04-11-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:44
Kreeg hem om 11:58 al binnen. 4.4 KitKat port van de Nexus 5, Vodafone op 3G :).

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52778ae219876/52778ae2067cb-2013-11-04_10.58.44.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dankjewel voor het plaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Werkt ook voor als je aan het roamen ben. Ik zit bij Tmobile UK en kreeg dus ook deze melding zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
Ik kreeg hem om 12:43 binnen, zat muziek te luisteren en schrok me kapot.

Dat terzijde, dit gaat uit want ik deed het vandaag om het te testen aan, de accu gaat flink sneller leeg erdoor, en na 43 minuten weet ik het ook zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:54
Hier staat in Cell broadcast o.a. Show extreme threats standaard aangevinkt, maar ik heb geen NL alert op mijn N4 ontvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mabili op 04-11-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:59

IkWilbert

Het is mij!

Hier ook gewoon ontvangen om 12.00 uur op mijn N4

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Mizgala28 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:04:
Dat terzijde, dit gaat uit want ik deed het vandaag om het te testen aan, de accu gaat flink sneller leeg erdoor.
Echtwaar? Dat roept iedereen tegenwoordig wel, maar cell broadcast is toch passief? Die verbinding met de zendmast heb je toch altijd al. Dat je daar nou een berichtje van ontvangt lijkt me vrij minimaal voor je accu verbruik. Data verbinding maakt waarschijnlijk vaker verbinding voor random pakketjes.

Edit: Onderzoek gevonden die dit inderdaad ondersteund. Zelfs in 2007 was het verbruik van cell broadcast al minimaal.
Generally, the results of the study showed very little difference between measurements done in idle mode without the MS listening to CB and those done in idle mode with the MS listening to it.
Bron, pagina 35 - 39

Komt er op neer dat het verbruik van cell broadcast in de ordergrote van 2,5 tot -0,43 mA ligt. Zelfs met het huidige idle verbruik van mobieltjes bijna verwaarloosbaar en al helemaal als je het vergelijkt met je scherm aan zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door Sleepkever op 04-11-2013 14:54 ]

Pagina: 1