Uitslag polls in nieuwsberichten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Topicstarter
Als Belg kan ik bijvoorbeeld in volgende poll: nieuws: Veel mensen klagen over te laat of niet ontvangen NL-Alerts niet stemmen omdat de poll anders verkeerd zou beïnvloed worden.
Wel zou ik het interessant vinden om toch de uitslag van de poll al te kunnen bekijken zonder dat daarvoor moet worden gestemd.

Het zou namelijk verkeerd zijn om zomaar een optie aan te duiden en daarmee de poll in de war te sturen om toch maar de uitslag van de poll te kunnen bekijken. (Wat wellicht wel mensen doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
Kwestie van de keuze 'Geen antwoord' toevoegen en je bent al klaar :)

Iets wat imho ook altijd hoort wanneer je een poll doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Topicstarter
Ok, maar dan moet dat wel gebeuren, en niet vergeten worden zoals nu...

Misschien toch handiger om een kleine knop met 'bekijk uitslag' erin te stoppen? Of zorgt dat voor beïnvloeding van mensen die nog niet zouden gestemd hebben en die eerst naar de uitslag gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lijkt me dat dat inderdaad invloed kan hebben. Daarom pleit ik ook voor het niet laten zien van mod-verdelingen totdat iemand daadwerkelijk gemodereerd heeft. Zowel bij polls als bij mods wil je niet dat mensen zich maar aansluiten bij een meerderheid omdat "die het wel zullen weten" of "ik anders zo afwijk".

Aan de andere kant worden stemmen op polls niet per account bijgehouden dus het is al nattevingerwerk. Het zou leuk zijn om bij de uitslag "inclusief anoniem" en "geregistreerde accounts only" uit te kunnen splitsen, met daarbij dus maar 1 stem per account. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat 0.001 prioriteit heeft momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank