externe HDD op router via USB

Pagina: 1
Acties:

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:27
Hallo,

Ik krijg donderdag Glasvezel (100/100) in combinatie met een fritz box 7360 modem.
Op dit modem zit een USB poort, mijn idee was om op deze USB poort een externe HDD aan te sluiten en deze te delen op het netwerk zodat ik daar al mijn films en dergelijke opzet.
Nou was mijn vraag of het mogelijk is dat ik met mijn Samsung smart tv ook bij deze HDD kan zodat ik films kan afspelen.
Ik had al iets gevonden over samba shared maar niet echt iets over HDD via router.

Mijn vraag is dit mogelijk?

Alvast bedankt, :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als ik de specs zo lees is het een print server en ook voor media met een ingebouwde media server. Ik neem aan dat deze wel opgepakt moet worden door de Samsung TV indien het DLNA is. Maar dat moet wel goed komen.

Valt en staat compleet met wat de Samsung TV vraagt en zoekt en wat de router kan aanbieden :)

Samba share zijn trouwens voor Windows en Unix machines, zie ook: Wikipedia: Samba (software)

Xbox Live ID:Notna8310

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 14:59

troyk

attrib -r troyk.nfo

Lees ook even het volgende door over een update die het 'onmogelijk' maakt om nog je USB schijf te benaderen:

meuk: AVM FRITZ!Box 7360 111.05.50

Wellicht inmiddels opgelost?

It's not who you are , it's who you know.

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:27
Notna schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:05:
Als ik de specs zo lees is het een print server en ook voor media met een ingebouwde media server. Ik neem aan dat deze wel opgepakt moet worden door de Samsung TV indien het DLNA is. Maar dat moet wel goed komen.

Valt en staat compleet met wat de Samsung TV vraagt en zoekt en wat de router kan aanbieden :)

Samba share zijn trouwens voor Windows en Unix machines, zie ook: Wikipedia: Samba (software)
Neem inderdaad aan dat die gewoon word op gepakt met DLNA.
Zal het van de week allemaal testen maar als ik het zo lees moet het geen problemen opleveren.
Hoop dat die HD goed kan streamen over het USB poortje.
troyk schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:06:
Lees ook even het volgende door over een update die het 'onmogelijk' maakt om nog je USB schijf te benaderen:

meuk: AVM FRITZ!Box 7360 111.05.50

Wellicht inmiddels opgelost?
Denk dat het ondertussen is opgelost en anders probeer ik verschillende firmware.