Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webinterface voor onderhoud AD e.d.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

We kennen het allemaal wel, neem 10 systeembeheerders, en ze maken alle 10 op een andere manier een gebruiker aan. Of delegeer je dit liever aan de SD, zonder hun een (complexe) management interface te geven?

Het leek mij wel mooi op het in een (web)interface te gieten, zodat het e.e.a. makkelijk(er) te beheren is. En op de achtergrond het laten afhandelen op basis van bijvoorbeeld PowerShell.

Dat dergelijke dingen bestaan weet ik zeker, maar zijn er ook Tweakers bij die mij kunnen vertellen hoe ze dit hebben gedaan?
Welke tutorials/guids/boeken hebben jullie daar voor gebruikt?

Wat ik heb:
Zowel AD, FileServer als Exchange draaien op SRV2008R2

Wat ik wil kunnen:
Ad users aanmaken / aanpassen
Wachtwoord resetten e.d.
Mailboxen aanmaken / aanpassen

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Wij gebruiken daarvoor de webbased tool "ADManager": http://www.manageengine.co.nl/ad-manager/en/index.html

Middels die tool hebben we het aanmaken van nieuwe gebruikers en mailboxen, en het aanpassen van AD-informatie (naam, telefoonnummers, functie etc) uitbesteed aan de afdeling HR.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je al een System Center licentie hebt dan kan je ook de combinatie System Center Service Manager en Orchestrator overwegen. Dan kan je een self service website inrichten waarop mensen diverse aanvragen kunnen doen. De goedgekeurde aanvragen kunnen dan volledig automatisch uitgevoerd worden door Orchestrator.

Alternatief heb je ook UMRA nog als je per sé een web interface wilt. Dan ken ik ook nog NetIQ maar daar ben ik niet echt fan van.