Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:48
Ik heb een idee, maar weet niet hoe het heet, en dat maakt googleen er niet makkelijker op.

Regelmatig sluit ik hardware aan zoals een Raspberry Pi config module, USB stick of wat dan ook.

Hiervoor moet ik op dit moment telkens onder mijn bureau duiken voor de aansluitingen.

Dit wil ik liever niet meer ...
Wat ik dus zoek is een 'aansluitsysteem' welke ik op mijn bureau kan plaatsen.

Dit zou minimaal moeten bevatten:
- 2x 220volt geaard.
- 1x USB power 1 ampère
- 2x USB (-> computer aansluiting)
- 2x Ethernet (1gbit)

In een ideale wereld zijn de USB aansluitingen niet veel spannender dan een soort verlengkabel, zodat ik deze zelf kan aansluiten op de hoofdapparatuur (1x PC, 1x Server) (desnoods betekend dat 2x 2xUSB)

Het liefste zou ik dit alles wegwerken in een plint/kabelgoot welke net boven mijn bureau bevestigd word.
Een modulair systeem zou volgens mij de beste oplossing kúnnen bieden,
ik heb op bijvoorbeeld de website kleinpul.nl allemaal modulair spul gevonden zoals deze, maar daarvan is de aansluitdiepte tot wel 7 centimeter, en dat lijkt me een beetje to much ... Zijn er wel opbouwdozen van een dergelijke diepte?!

Op EvoOnline voorbeeld is prachtig configureerbaar spul te vinden, maar de prijzen zijn me echt te zot.

Om een decoupeerzaag ter hand te nemen en de module 'liggend' in het bureau te bouwen zie ik niet zitten, omdat de aansluitingen dan moeilijker te zien en te bereiken zijn dan wanneer deze vanuit de 'wand' gemonteerd zijn.

Wat zoek ik? Hoe noem je dit? En heeft iemand een mooie suggestie hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:48
Bedankt voor het mee denken GrowMyHair ... Maar geen van alle links, noch ideeën omvat het wensenpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

De eerste link van GrowMyHair bevat alles, behalve de 1X USB Power 1A. Die kan je desnoods zelf voorzien door een verloopje in de stekkerblok te duwen..

Volgens mij zoek je iets heel specifiek en dan ben je op losse modules/componenten aangewezen, dus duur. Wat je zoekt moet je bij suppliers van kantoormaterialen normalitere ook wel vinden..

edit: kijk hier ook eens naar..

[ Voor 23% gewijzigd door ScSi op 04-11-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 14:00

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Even in verdediging van GrowMyHair.
Hij heeft geloof ik alles gevonden waar je om vraagt, en heeft hiervan 4 links gepost.

Als het niet aan je eisen voldoet moet je specifieker zijn.
En geef anders even aan, aan welke van de eisen het niet voldoet? Want als ik naar je wensen kijk, is dat precies wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik vrees dat er niet iets (betaalbaar) bestaat dat aan al je eisen voldoet. Je zult dus een combinatie van producten moeten zoeken. Bijv zoiets: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/552573/ & http://www.conrad.nl/ce/nl/product/986621/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Graag gedaan. Die ene met usb en ethernet komt toch wel aardig dicht in de buurt. Je komt een aansluiting te kort en mist misschien de power functionaliteit, tenzij deze stiekem toch ook ingebouwd is. Lijkt me trouwens dat als je m op een powered hub aansluit er ook voldoende Amperes uitgestuurd worden.

Misschien is zelfbouw een optie. Koop je een paar inbouw contactdozen en bouw je daar een houten kastje omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zilverdael80 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:48:
Ik heb een idee, maar weet niet hoe het heet, en dat maakt googleen er niet makkelijker op.

Regelmatig sluit ik hardware aan zoals een Raspberry Pi config module, USB stick of wat dan ook.

Hiervoor moet ik op dit moment telkens onder mijn bureau duiken voor de aansluitingen.

Dit wil ik liever niet meer ...
Wat ik dus zoek is een 'aansluitsysteem' welke ik op mijn bureau kan plaatsen.

Dit zou minimaal moeten bevatten:
- 2x 220volt geaard.
- 1x USB power 1 ampère
- 2x USB (-> computer aansluiting)
- 2x Ethernet (1gbit)

In een ideale wereld zijn de USB aansluitingen niet veel spannender dan een soort verlengkabel, zodat ik deze zelf kan aansluiten op de hoofdapparatuur (1x PC, 1x Server) (desnoods betekend dat 2x 2xUSB)

Het liefste zou ik dit alles wegwerken in een plint/kabelgoot welke net boven mijn bureau bevestigd word.
Een modulair systeem zou volgens mij de beste oplossing kúnnen bieden,
ik heb op bijvoorbeeld de website kleinpul.nl allemaal modulair spul gevonden zoals deze, maar daarvan is de aansluitdiepte tot wel 7 centimeter, en dat lijkt me een beetje to much ... Zijn er wel opbouwdozen van een dergelijke diepte?!

Op EvoOnline voorbeeld is prachtig configureerbaar spul te vinden, maar de prijzen zijn me echt te zot.

Om een decoupeerzaag ter hand te nemen en de module 'liggend' in het bureau te bouwen zie ik niet zitten, omdat de aansluitingen dan moeilijker te zien en te bereiken zijn dan wanneer deze vanuit de 'wand' gemonteerd zijn.

Wat zoek ik? Hoe noem je dit? En heeft iemand een mooie suggestie hiervoor.
Zet die 220v op via een scheidings trafo , zo kun je die uitgangs spanning veilig gebruiken zonder dat de stoppen doorslaan, en je kan dan het vermogen regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:25:
[...]

Zet die 220v op via een scheidings trafo , zo kun je die uitgangs spanning veilig gebruiken zonder dat de stoppen doorslaan, en je kan dan het vermogen regelen
huh? Waarom zou hij dit doen in dit geval? Een scheidingstrafo is alleen nodig als dit je veiligheid echt positief beinvloed of als het voorgeschreven is.
In dit geval zou ik zeker geen geld gaan steken in een dure regelbare scheidingstrafo aangezien het absoluut helemaal niks toevoegt, sterker nog, er is een kans dat je alles alsnog aardt via de USB aansluiting van je PC zodra je de hub aansluit (afhankelijk van hoe je stekkerblok+usb-hub werkt).

De TS kan het beste een kant en klare oplossing zoeken die in de buurt komt. Vele googlen en winkels als Farnell en Conrad goed bekijken.
Waarschijnlijk wordt de netwerkaansluiting het lastigst, dus wellicht kan dat apart worden opgelost. Een alternatief is zelf maken, maar dat is vaak duurder en minder mooi/solide door het mechanische deel.

Nog één grote tip: Ga ajb niet voor te goedkope oplossingen, dan krijg je dit soort shit:

[ Voor 8% gewijzigd door Sibylle op 04-11-2013 15:18 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 17:41
Eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar een XLR achtige oplossing, daarvoor kan je een mooie 1u leeg pannel kopen of zelf is maken,
en voor de aansluitingen zou je onderstaande 'koppelstukken' kunnen pakken.
Erg mooi af te werken en makkelijk in gebruik.
USB
RJ-45

En als je zelf een Powercon --> Shuko verloop snoertje maakt ( die je na gebruik weer opruimt ) kan je deze gebruiken voor
230V

En dit systeem is ook nog uit te breiden met
RCA(tulp)
XLR
HDMI

en nog een linkje naar een panneel waar ze in zouden kunnen
1U plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethan..1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 09:18
Mischien is dit wel een idee, als je er daar 2 van neemt.
Een voor de voeding en 1 voor data en usb. Ze zijn aan beide kanten te gebruiken

http://www.technowinkel.n...erwit-GVZ-8-8481010-.html

Hiervan heb ik er 2 liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door ethan..1 op 10-11-2013 10:31 ]

Pagina: 1