Kan SSD niet partitioneren na verwijderen Bootcamp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:45
Beste,

ik heb in mijn 15" rMBP een 256GB SSD zitten die ik naast de partitie met OS X Mavericks had uitgerust met een Windows 8 partitie via Bootcamp. Ik had echter de verdeling van de opslagruimte verkeerd ingedeeld en had bij het ene OS ruimte over en bij het andere OS juist ruimte tekort.

Ik heb nu de Bootcamp partitie verwijderd en heb dus nog maar 1 partitie, namelijk Macintosh HD. Deze heeft een grootte van 157,14 GB en deze kan ik niet meer groter maken zodat OS X 250GB heeft

Als ik bij Schijfhulpprogramma de Macintosh HD resize komt er de volgende melding:

Het partitioneren is mislukt

Het partitioneren is mislukt met de fout:

De partitie-indeling kan niet worden gewijzigd, omdat de controle van het bestandssysteem is mislukt.

Verder heb ik de schijfbevoegdheden gecontroleerd en hersteld en ook op Controleer schijf gedrukt, hier verschijnt de volgende melding:

Schijfhulpprogramma is gestopt met het controleren van 'Macintosh HD'

Deze schijf moet worden hersteld via Recovery HD. Start de computer opnieuw op met de Command-toets en de R-toets ingedrukt totdat u het Apple logo ziet. Kies 'Schijfhulpprogramma' in het venster met OS X-hulpprogramma's.

Klinkt duidelijk, dat vervolgens gedaan. Als ik de Herstel/Recovery partitie selecteer bij het opstarten krijg ik eerst het Apple logo even te zien (net zoals met opstarten) en daarna gaat mijn laptop gewoon uit. *edit nu krijg ik 'herstel via internet' te zien, kom vervolgens ook terecht bij het Recovery scherm, Macintosh HD gecontroleerd en vervolgens hersteld. Ben nu bezig met de partitie aan het verkleinen en als dat lukt ga ik straks weer een Bootcamp partitie aanmaken.

Sweet, it worked.. nu kan dit topic wel weg 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Selmer op 04-11-2013 10:14 ]