Toon posts:

WIfi hotspot met facebook login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Op dit moment ben ik wat aan het rotzooien geweest met wifi hotspots. Wat ik nu echter graag zou willen weten is hoe je een eigen wifi hotspot aanmaakt en wanneer mensen hierop in willen loggen ze moeten inloggen met hun facebook account. ze kunnen dan in ruil voor een "like"gebruik maken van deze wifi hotspot. nu heb ik hier al een goede middag op gegoogled, echter kom ik alleen maar websites van providers tegen die dit aanbieden. genoeg keuze dus. echter wil ik dit graag zelf aanmaken. het is gewoon voor thuis gebruik. zijn hier handleidingen voor? of een how to guide, of iets dergelijks. kunnen jullie mij hiermee helpen? of wellicht hebben jullie al ruime ervaring hiermee op dit op te zetten?
wellicht hebben jullie wat linkjes voor mij? alvast bedankt! (nogmaals ik heb geen zin in een abonnement, wil zelf prive wat er mee spelen)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:57

lier

MikroTik nerd

Beste Hexabin,

GoT is een forum waar men wel wat van de gebruikers verwacht. Om in ieder geval niet de indruk te wekken dat je alles aangereikt wil krijgen, is het goed om te laten zien wat je zelf gedaan hebt (welke informatie heb je gevonden) en wat je zelf kan (development skills?). Ook is het erg handig om te vermelden welke hardware je hebt en/of in wil gaan zetten, dat bepaald ook de mogelijke oplossingen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Facebook Wifi is een samenwerking tussen Cisco en Meraki (Wat overgenomen is door Cisco).
Bij Cisco is Facebook login onderdeel van CMX. (Waar je veel meer location services mogelijkheden hebt.)

Bij Meraki is het een splashscreen waar mensen kunnen inloggen. Ik heb een Facebook pagina aangemaakt (Wifi2Go). Mensen die mij bezoeken kunnen via splashscreen klikken en eventueel kunnen ze mijn pagina liken. Een andere optie is dat ik het helemaal dicht zet en mensen de Facebook pagina moeten liken voordat ze internet hebben. Dit kunnen ze dan alleen omzeilen als ze een wachtwoord kennen.

Op de help pagina van Facebook zie ik dat het een exclusieve samenwerking is tussen Facebook en Cisco. Andere fabrikanten staan niet tussen de supported routers.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
Bl@ckbird schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:15:
Facebook Wifi is een samenwerking tussen Cisco en Meraki (Wat overgenomen is door Cisco).
Bij Cisco is Facebook login onderdeel van CMX. (Waar je veel meer location services mogelijkheden hebt.)

Bij Meraki is het een splashscreen waar mensen kunnen inloggen. Ik heb een Facebook pagina aangemaakt (Wifi2Go). Mensen die mij bezoeken kunnen via splashscreen klikken en eventueel kunnen ze mijn pagina liken. Een andere optie is dat ik het helemaal dicht zet en mensen de Facebook pagina moeten liken voordat ze internet hebben. Dit kunnen ze dan alleen omzeilen als ze een wachtwoord kennen.

Op de help pagina van Facebook zie ik dat het een exclusieve samenwerking is tussen Facebook en Cisco. Andere fabrikanten staan niet tussen de supported routers.
bedankt. heb mij toevallig tijdje terug voor een seminar ingeschreven van meraki. als het goed is krijg ik dan een free ap om eens mee te spelen. eens kijken of dit dan werkt :)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het werkt. Maar ik zie wel dat mensen de pagina liken, internetten en daarna de pagina niet meer liken. (Dus hun like weer intrekken.) In de logging zie ik dat ze wel geauthenticeerd zijn. Je hebt geloof ik minimaal 30 likes nodig voordat je statistieken kan trekken van je bezoekers.

Verder staat Facebook altijd open. (Of mensen nu geauthentiseerd zijn of niet.) Ander verkeer wordt wel geblokt door het spashscreen.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Verwijderd

Topicstarter
Bl@ckbird schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:04:
Het werkt. Maar ik zie wel dat mensen de pagina liken, internetten en daarna de pagina niet meer liken. (Dus hun like weer intrekken.) In de logging zie ik dat ze wel geauthenticeerd zijn. Je hebt geloof ik minimaal 30 likes nodig voordat je statistieken kan trekken van je bezoekers.

Verder staat Facebook altijd open. (Of mensen nu geauthentiseerd zijn of niet.) Ander verkeer wordt wel geblokt door het spashscreen.
nja ik moet ook eerlijk zeggen dat het in dit geval maar prive is. maar ik snap als je dit zakelijk zou willen inzetten, dat het intrekken van likes niet gewenst is. maarja dit kun je volgens mij altijd (je like intrekken). zou eventueel wel mooi zijn als je dit kunt koppelen aan twitter of foursquare. maarja een tweet kun je volgens mij ook intrekken....

maar ik neem aan (meraki kennende), dat je wanneer je het splashscreen voorbij bent je verkeer kunt filteren. dus dat je alleen poortje 80 open zet? en dat alles via cloud te managen is, is ook weer een voordeel. maar dit zou ik dan thuis moeten testen. ik heb een zakelijk abonnement, dus zou een forward kunnen instellen op mijn huidige router, naar het meraki ap. dan is het wel via de cloud allemaal te doen volgens mij. ik ga mij er toch eens in verdiepen :) het is leuk speelgoed.

had ook onderstaand gevonden http://www.makeuseof.com/tag/set-free-wifi-hotspot-ddwrt/. maar dan zou je, je eigen wifi router moeten flashen. dan kun je een eigen splashscreen ontwikkelen en dus een like tweet of iets dergelijks af kunnen dwingen. genoeg te doen dus de komende tijd :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bl@ckbird schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:04:

En wat doe je voor mensen die geen facebook hebben en willen?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:48:
[...]

En wat doe je voor mensen die geen facebook hebben en willen?
ik had al iets gezien van instellingen dat je deze kunt by-passen. je hoeft niet verplicht een like te gebruiken. wil je dit wel afdwingen zou je de by-pass kunnen instellen via een wachtwoord. dan kun je ze deze verstrekken zodat ze alsnog van de wifi gebruik kunnen maken.
Pagina: 1