Toon posts:

Beste 80mm fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in te titel van deze topic staat, wat is de beste 80mm fan? Hij moet niet al te duur zijn en redelijk veel airflow hebben. Maar het belangrijkste is ik deze fan niet wil horen (geen straaljagers dus ;) ).
Oja en waar kan ik deze kopen? Er staat weinig in de pricewatch aangemeld...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oja en waar kan ik deze kopen? Er staat weinig in de pricewatch aangemeld...
Bij de lokale elektronicazaak...

Daar heb ik ook mijn 80mm Sunons (KDE1208PTS1-6) gehaald. Geen idee over geluidsniveau, ben zelf doof... :P

Maar hun website bevat aardig wat info...

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 13:37

Kvn

Op woensdag 06 juni 2001 21:12 schreef BalusC het volgende:

[..]

Bij de lokale elektronicazaak...

Daar heb ik ook mijn 80mm Sunons (KDE1208PTS1-6) gehaald. Geen idee over geluidsniveau, ben zelf doof... :P

Maar hun website bevat aardig wat info...
Ze zijn wel goed maar niet echt stil :)

Verwijderd

Ik heb hier een Sunon 80mm staan, de stilste versie, en die hoor ik dus niet. Maakt echt weinig geluid. Het enige wat ik van mijn pc hoor zijn de 2 60mm YS-tech's, en dat valt ook mee. Maar die maken tov die Sunon een teringherrie.

• BartNL
  • Laatst online: 19-08 10:30
Papst met sintec lager is waarschijnlijk stilste bij redelijke airflow.

Makkelijkste, en wat ik zelf ook doe, is gewoon een 100 ohm potmeter gebruiken om toerental in te stellen. 1000rpm kan voor casefan heel veel geluid schelen terwijl temp misschien 1 graad oploopt :)

Zelf doe ik dit ook op mijn processor en daar luistert het wel wat nauwer en regel ik fan zo af dat 'ie 100% stressed ongeveer 50 graden wordt ;)

Verwijderd

Ja ik zit met de zelfde vraag...

ik twijfel nog tussen de Papst 80mm en de Delta80MP

Mijn pc zal niet zo zwaar ge-oc'ed worden gewoon naar normale waarden, brengen :) welke zal ik nemen. Met oog op dat ik geen straaljager in me kamer hoe te hebben staan :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Delta maakt vrij veel lawaai, maar ze doen hun werk erg goed :)
Als je ongestoord een divx wil kijken zou ik wat anders aanraden of een baybus maken.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Oke ff voor de duidelijkheid:
Welk merk komt het meeste overeen met mijn eisen?

-Papst (te duur..)
-Sunon (misschien teveel herrie)
-Delta (erg veel herrie?? toch)
-Coolermaster (ken ik niet)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Ik heb een Delta80MP.
Goeie fan in termen van airflow.
Doet 4000rpm maar maakt VEEL lawaai.
40db + mijn kast versterkt het nog :(

maar alles blijft lekker koel

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:42

reiker

dan jij!

denkt er niemand aan panaflo fans ? die schijnen ERG stil te zijn. wel duur :( er was nog zo'n vaag merk maar daar vergeet ik de naam steeds van ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Panaflo en Papst Zijn fans met veel CFM opbrengst en Weinig geluid!

alleen niet echt goed verkrijgbaar hier in de buurt (als je weet waar, tell me!)

• reiker

reiker

dan jij!

Op donderdag 07 juni 2001 20:53 schreef reiker het volgende:
er was nog zo'n vaag merk maar daar vergeet ik de naam steeds van ;)
het komt weer bij me op, het was Sanyo Denki
die dingen zijn :9~ net als Panaflo :9~ :9~

Zo gezegd, zo gedaan.

• reiker

reiker

dan jij!

Op donderdag 07 juni 2001 21:01 schreef NrGBoeie het volgende:
alleen niet echt goed verkrijgbaar hier in de buurt (als je weet waar, tell me!)
op http://www.plycon.com kan je iig sanyo denki en panaflo orderen.... das een hele wrede sjop met allerlei OC materials :9

derde post alweer in dit draadje... hoezo... veel

Zo gezegd, zo gedaan.

• Boeie
Op donderdag 07 juni 2001 21:12 schreef reiker het volgende:

[..]

op http://www.plycon.com kan je iig sanyo denki en panaflo orderen.... das een hele wrede sjop met allerlei OC materials :9

Ja Plycon kende ik al.... maar kwil ze niet in USA bestellen!! is vet duur man! Gewoon nederland/duitsland/belgie ofzo....

Verwijderd

Bij Millisec Hebben ze ook heel veel echt goeie fans en een goeie beschrijving erbij.
Bovendien zijn ze nog goedkoper dan Plycon.
(ik heb er al eens besteld; in 4 dagen in huis :* )

En de beste bestaat niet. Dat is maar net wat je zoekt.

In Duitsland:
www.pc-cooling.de (*****)
www.overclockers.de (****)
www.frozen-silicon.de (***)

Anders nog ff snuffelen op/via www.hartware.de

• reiker

reiker

dan jij!

bij http://www.space-promotion.nl/ en http://www.conrad.nl hebben ze Papst fans. Panaflo en Sanyo Denki lijkt niet in Nederland online verkrijgbaar... hier in de buurt heeft de electronicawinkel niet van dat soort dure merken fans ;) :(

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 21:18 schreef NrGBoeie het volgende:

[..]

Ja Plycon kende ik al.... maar kwil ze niet in USA bestellen!! is vet duur man! Gewoon nederland/duitsland/belgie ofzo....
.

Hoezo ?

Als je bij www.millisec.com of www.3dfxcool.com of www.2cooltek.com bestelt, betaal je iets van 8 dollar verzendkosten voor je fannetje.

Da's minder dan die %^$#@ 25 piek rembours die je in Nederland meestal betaalt...

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

PS als je uit de States wat laat komen, zorg dan dat de verzending door USPS (US Postal Sevice) Global Priority kiest.

Vooral GEEN Express of via UPS.. da's duur.

USPS = yes
UPS = no

Greetz,

• Boeie
Op vrijdag 08 juni 2001 03:54 schreef Hooi het volgende:

[..]

.

Hoezo ?

Als je bij www.millisec.com of www.3dfxcool.com of www.2cooltek.com bestelt, betaal je iets van 8 dollar verzendkosten voor je fannetje.

Da's minder dan die %^$#@ 25 piek rembours die je in Nederland meestal betaalt...

Greetz,
Oh $8 maar!! dat valt mee, maar weet je dan wel zeker datze het wel in nederland bezorgen? ik keek namelijk op www.plycon.com en daar verzenden ze met FedEx en is verzenden Buiten USA vet duur! ($46!!)
enne die Millisec.com doet et niet. (site)

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op donderdag 07 juni 2001 21:27 schreef reiker het volgende:
bij http://www.space-promotion.nl/ en http://www.conrad.nl hebben ze Papst fans...
Ze zijn idd duur, maar wel goed :) . Ik heb er 2 in m'n kast, je hoort ze amper en houden de casetemp 10 graden lager dan daarvoor.

Systeem

Verwijderd

Zekers weten dat Millisec dat zo verstuurt ik heb zelf al wat geleverd gekregen :) , ook van 3dfxcool.

En die site werkt gewoon.
Misschien een bitje even scheef bij jouw Internet .. ?

• Boeie
Op vrijdag 08 juni 2001 10:55 schreef Hooi het volgende:
Zekers weten dat Millisec dat zo verstuurt ik heb zelf al wat geleverd gekregen :) , ook van 3dfxcool.

En die site werkt gewoon.
Misschien een bitje even scheef bij jouw Internet .. ?
tja maar die www.millisec.com doet et toch echt neit bij mij! en dat ligt niet aan mijn pc... of inet....

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Same here...
Op vrijdag 08 juni 2001 11:29 schreef NrGBoeie het volgende:

[..]

tja maar die www.millisec.com doet et toch echt neit bij mij! en dat ligt niet aan mijn pc... of inet....

Systeem

Verwijderd

Vreemd hoor...

Probeer deze eens
http://www.millisec.com

(Licht duidelijk aan de DNS server die jullie gebruiken dan, of de ISP zelf.. mhh)

Als die het niet doet, moeten jullie echt eens een andere Internet Provider gaan zoeken.....

Verwijderd

O ik zie het al,
GRATIS Providers...

woehaaahahahahah..
*ehum* sorry :+

klietmeevengaan....

Verwijderd

Millisec doet het nog steeds nie! Ik zit op bedrijfnetwerk met goeie (50 kbyte/s) verbinding.

Verwijderd

Ik heb nog wel een 92mm Panaflow koeler... Nou, ik heb hem uit mijn kast gehaald want hij maakt wel heel veel lawaai... Ik heb er nu 3 in de zijkant hangen, maar vooral die 92 mm koelers (ik heb er hier 3 verschillende) zijn nogal herrie makers....

....dan toch maar Papst ?

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 21:12 schreef reiker het volgende:

[..]

Heb jij daar wel es besteld.. zo ja wat waren de verzendkosten.. want ik moet en zal die panaflo fans hebben :)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 13:26 schreef J.A.M.F. het volgende:
Millisec doet het nog steeds nie! Ik zit op bedrijfnetwerk met goeie (50 kbyte/s) verbinding.
Ik snap er geen fluit van hoor.
Doe gewoon eens een websearch op millisec ?

(Anders moet je daar eens kijken of je als DNS server niet die van Xs4all kunt gebruiken, doe ik ook met sjello :+ ....)
194.109.6.66
194.109.9.99

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 13:54 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Heb jij daar wel es besteld.. zo ja wat waren de verzendkosten.. want ik moet en zal die panaflo fans hebben :)
Bij Plycon bestellen is NIET leuk, ze rekenen iets van 45$ handling !!!! voor een bestelling uit Nederland.

afzetters zijn het....

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 14:09 schreef Hooi het volgende:

[..]

Bij Plycon bestellen is NIET leuk, ze rekenen iets van 45$ handling !!!! voor een bestelling uit Nederland.

afzetters zijn het....
Jah bagger zooi.. maar :) er is een lichtpuntje. Papst fans presteren pratisch net zo goed als die Panaflo check mijn rekenvoorbeeld ff voor mijn systeem setup. Case + Cooler. [topic=157914]
hij staat nu ergens onderin.

Verwijderd

Topicstarter
De meningen draaien een beetje om elkaar heen. Het komt er wel op neer dat de Papst fannetjes het beste zijn. Toch :?
Ik denk dat ik ff 2 Papst bestel alleen zijn ze ergens nog goedkoper te bestellen dan bij space-promotion??

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 20:57 schreef Marciepark het volgende:
De meningen draaien een beetje om elkaar heen. Het komt er wel op neer dat de Papst fannetjes het beste zijn. Toch :?
Ik denk dat ik ff 2 Papst bestel alleen zijn ze ergens nog goedkoper te bestellen dan bij space-promotion??
Ik zou niet weten of ze ergens anders goedkoper zijn. Maar ik heb net een e-mail naar Space-Promo gestuurd over Papst fans.

Ik heb gevraagd naar specifieke fans, en of ze die kunnen leveren.

Als je mijn e-mail wilt lezen moet je maar ff zeggen. Ik heb gevraagd om de modellen 4412FGML (119x119x25 32 dB 67 CFM) en 4580Z (119x119x38 30 dB 68 CFM)

Verwijderd

Topicstarter
Nee bedankt :)
Ik zou niet weten waar ik die 120 mm fans kwijt moet in mijn kast....:?

• Boeie
Op vrijdag 08 juni 2001 13:20 schreef Hooi het volgende:
O ik zie het al,
GRATIS Providers...

woehaaahahahahah..
*ehum* sorry :+

klietmeevengaan....
Wat nou gratis provider... is het verboden om een Zonnet e-mail adres te hebben????? Kheb hier gelukkig een @Home verbinding... :P

Verwijderd

Ik weet niet of je d'r zo blij mee moet zijn NrGBoeie,
een doodnormaal Inet adres werkt niet.
Tsjah..

Hebben jullie nu gekeken of websearch op millisec een werkbare link oplevert ? Of geven jullie altijd zo snel op...

(Beetje opjutten, misschien gebeurt er dan wat,..)
B-)

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:19 schreef Marciepark het volgende:
Nee bedankt :)
Ik zou niet weten waar ik die 120 mm fans kwijt moet in mijn kast....:?
Nah misschien dat je er wat aan hebt. Ik bedoel niet specifiek die Papst 120mm maar misschien dat jij ook andere Papst wil dan die op de site aangeboden staan. Dan weet je ik elk geval of ze meer soorten leveren.

• reiker

reiker

dan jij!

Op vrijdag 08 juni 2001 13:54 schreef Mannekino het volgende:

[..]

ehm nee, ik heb daar (nog ?) niets bestelt. misschien doe ik het ook wel niet, ik wilde een 120x120mm fan voor in me koffermod, maarja die hoeft niet zo stil te zijn :) misschien doe ik het wel voor de airflow.
om terug te komen op je vraag: nee, ik heb er niks bestelt maar er zijn al genoeg posts geweest over kosten geloof ik ;)

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Ik heb nu een supper orb (kut ding)
Die onwijz lawaai maakt & slecht koelt.

Waarmee kan ik zoŽn kreng heb beste mee vervangen??

Ik zat zelf te denken aan een of ander koelblokje met daarop zoŽn vergroot ding voor een 80x80mm fan of is dit een dom idee?

Overigens heb ik nu als xtra case fan een coolermaster, is wel owke kwa geluid en airflow....

• BartNL
  • Laatst online: 19-08 10:30
Op vrijdag 08 juni 2001 23:47 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Nah misschien dat je er wat aan hebt. Ik bedoel niet specifiek die Papst 120mm maar misschien dat jij ook andere Papst wil dan die op de site aangeboden staan. Dan weet je ik elk geval of ze meer soorten leveren.
heb je al antwoord dan? Ben wel benieuwd naar Papst fans :9~

• Boeie
vanalles geprobeerd, maar volgens mij bestaat dat millisec.com niet ofzo.... hij doet het echt niet! nee en niet alleen hier! ook met zonnet, Schoolverbinding en adsl verbinding!

Verwijderd

Ik heb een Papst en een grote hoop goedkoop fans, de Papst is echt het beste en vooral het stilste, elektronica-winkel verkopen Papst maar zij zijn duur.

Als er promotie op Papst is dan moet je het kopen.

Is een 12cm Papst 230V fan goed voor mijn AOpen HQ08 als ik het gaat modden?

Verwijderd

Topicstarter
Als er promotie op Papst is dan moet je het kopen.
Sorry, maar wat bedoel je daarmee?? :?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 10 juni 2001 21:49 schreef Marciepark het volgende:

[..]

Sorry, maar wat bedoel je daarmee?? :?
Een aanbieding natuurlijk marc ;)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 16:33 schreef NrGBoeie het volgende:
vanalles geprobeerd, maar volgens mij bestaat dat millisec.com niet ofzo.... hij doet het echt niet! nee en niet alleen hier! ook met zonnet, Schoolverbinding en adsl verbinding!
Tsjah, ik weet het ook niet.
Het is verder een doodgewone site net als duizenden anderen.

Doen deze twee het dan wel ?

www.2cooltek.com
http://2cooltek.safeshopper.com

Het enige wat ik kan verzinnen is dat veiligheids instellingen van IExplorer op maximum staan o.i.d. of dat zon 'secure' verbinding met zo'n slotje in de onderste balk uit geschakeld is.

Die 2e is net zo'n link als millisec

Heb je nu zo'n web search op millisec al geprobeerd ????

• talin
  • Laatst online: 20-08 09:59

talin

ES-MA

omdat deze topic toch over fans gaat .

het volgende :

ik heb vanmiddag deze gekocht Afbeeldingslocatie: http://jove.prohosting.com/~pim2059/download/Pict0006.JPG

en meteen ingebouwd !

maar de stroomtoevoer was nogal een probje .
nu heb ik em maar gewoon achter de voeding gegooid en staat dus continu te draaien .
hoe werkt een fan eigenlijk krijgt ie een signaal van een pt100 of een thermo zodat ie aanslaat of staat ie zowieso altijd te draaien ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 20:53 schreef reiker het volgende:
denkt er niemand aan panaflo fans ? die schijnen ERG stil te zijn. wel duur :( er was nog zo'n vaag merk maar daar vergeet ik de naam steeds van ;)
is ook nog het merk van silentsystems....isse wel duuuuur geloof ik

:z

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:54 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Een aanbieding natuurlijk marc ;)
Als je een Papst bestelt kost het meestal vanaf 150piek, maar ik heb een goedkope Papst 12cm 230V kunnen veroveren voor 15piek.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 23:40 schreef fratzz het volgende:

[..]

is ook nog het merk van silentsystems....isse wel duuuuur geloof ik

:z
Verschil tussen panaflo en Papst is maar enkele dB (2 of 3) groot. Maar het prijskaartje is wat anders. Dus achter goedkope Papsten in aanbieding zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid!!! Het gaat hiet NIET om 12cm fans maar 8cm!!! 'K zou niet weten waar ik die grotere fans kwijt kan!

(Misschien is het een idee om met een heleboel mensen samen wat 80m Papst inkopen??)

Verwijderd

Ik denk dat ik gewoon een keer naar Okaphone (ofzo) in groningen ga... daar hebben ze meestal wel van die toffe coolers.

• Boeie
Op zondag 10 juni 2001 22:19 schreef Hooi het volgende:

[..]

Tsjah, ik weet het ook niet.
Het is verder een doodgewone site net als duizenden anderen.

Doen deze twee het dan wel ?

www.2cooltek.com
http://2cooltek.safeshopper.com

Het enige wat ik kan verzinnen is dat veiligheids instellingen van IExplorer op maximum staan o.i.d. of dat zon 'secure' verbinding met zo'n slotje in de onderste balk uit geschakeld is.

Die 2e is net zo'n link als millisec

Heb je nu zo'n web search op millisec al geprobeerd ????
Jep die doen het wel, en websearch op millisec (ff via altavista) vind de page wel, maar opent em niet. Mijn veiligheidsinstellingen staan Normaal dus daar ligt het ook niet aan....

Trouwens OkaPhone ben ik laatst ook geweest,
wat voor merken Fans hebben ze daar dan???

Edit: Die Safeshopper link van 2cool huppeldepup doet et ook niet bij mij, maar de gewone page wel.

Verwijderd

Dan denk dat er wat mis is bij de safeSocket protocollen daar
mhh ss4 en 5 ?

Moet je zien bij de Internet instellingen van IExplorer. Safety/ beveiliging e.d.

Greetz,
Pagina: 1